Blogs Grupper
metroXpress
Søg

Menu

RSS24.dk - Artikler

Nyhed!Nyhed!

DebatDebat

Skribent Svar: 4 Visninger: 1787 Seneste: 09-01-2008 - 17:04
nina1966
medlem
Nina

Online: NEJ

Send mail
vinterferie
03-01-2008 - 21:21

Hjælp vinterferien nærmer sig og hvad skal jeg dog finde på.

Jeg har mine 2 børn på 8 og 10 år - men ærligtalt syntes jeg at det at tage ud og rejse alene uden en anden voksen ikke lige er mig.

Vi har et år været på højskole, men det var dengang vi var 4.

Så er der nogen der har en god ide til hvad man kan lave i vinterferien bortset fra badeland ?
Besvar
udmeldt

Udmeldt

vinterferie
05-01-2008 - 21:45

Hej

Nu ved jeg jo ikke lige hvad dine unger kan lide og om de har samme køn??

Vi har tit her hjemme brugt nogle af de aktiviteter der bliver lavet for børn i ferierne. Vi har gerne fået en folder fra skolen, men eller står de ofte i avisen eller på biblioteket.

Vi har på denne måde været til karate, bowling, opdagelsesture osv. Det koster som regel ikke ret meget og er meget hyggeligt.  Det er dog kun endags aktiviter.

Hilsen

Pia
Besvar
udmeldt

Udmeldt

vinterferie
06-01-2008 - 00:22

Hej
For det første vil jeg sige at jeg synes altid det er svært at finde ud af hvad skal man foretage sig i ferier, når man er alene med et barn. Det skal jo helst være noget der kan give en som voksen noget energi ( kontakt med andre voksne) samt at børnene føler at de har fået nogle gode oplevelser sammen med ens forældre. Og for mit barn der er ene barn , har det også været vigtig at finde andre børn at være sammen med.
Jeg synes det er meget vigtig at man husker som forældre at børn ikke har brug for at være væk fra hjemmet i alle de dage man har fri. Så ideen med at finde de aktuelle tilbud i lokal området, tror jeg er helt perfekt, især når det kun er en uges ferie det handler om.Desuden er det vel også ofte et økonomisk problem , hvad man kan få råd til som enlig mor eller far.
For 2  år siden var min datter og jeg på ferie i sydfrankrig med rejseselskabet Ruby rejser fra Århus. De arrangerer bl.a fællesrejser - singler med og uden børn. En for mig helt perfekt måde at rejse på - jeg kom tilbage til hverdagen fyldt op med energi og mit barn med mange gode oplevelser i baggagen.
hilsen
Bente

Besvar
nina1966
medlem
Nina

Send mail
vinterferie
08-01-2008 - 17:13

Hej

Jeg tror at jeg gør begge dele.
Vinterferie hjemme og ser efter aktiviter i området.
Sommerferie med Rudby Rejser.

Mange tak for rådene.
Besvar
brinaj
medlem
sabrina jensen

Send mail
vinterferie
09-01-2008 - 17:04

man behøver vel ik at rejse bare fordi det er ferie? En dags ture kan da være indst lige så sjovt.... : )

Jeg kan huske da jeg var omkring de 6-7 år og min mor tog os børn med i svømmehal, legeland og sådan ting var lykken.. dette var ik noed vi gjorde til hverdag o: ) Det ik hver dag mor lige har tid til at brug 3-4 timer i en svømmehal:D
Sabrina.
Besvar