| Skribent |
Svar: 11 |
Visninger: 436 |
Seneste: 29-05-2007 - 08:05 |
|
|
Debatter: Bridget Jones Dagbog 1/3-30/4 2007
01-03-2007 - 15:36
Her i denne tråd kan du debattere omkring:
Bridget Jones Dagbog [1] af Helen Fielding {Ikke at forveksle med 2´eren - Bridget Jones - På Randen Af Fornuft}
~ Du kan skrive lidt om hvad du synes om bogen indtil nu. ~ Er det en bog som du bare læser derudaf, og ikke kan stoppe med igen? ~ Eller er det en dødbider, som du bare må opgive at kæmpe dig igennem.
Både gode og dårlige ting kan debatteres her i tråden.
Kom frit frem, når du er nået noget af bogen, så vi andre kan se at her stadig er liv i gruppen, og følge med i om der er andre der stadig læser den bog som netop DU er igang med.
Slutningen kan debattereres efter de første 1-1½ mdr. inde i de 2 mdr´s læsetid.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
Online: NEJ
|
Svar: Debatter: Bridget Jones Dagbog 1/3-30/4 2007
14-03-2007 - 12:53
Jeg er stadig igang med den. lidt over halvvejs men er gået lidt istå. Jeg kan sagtens se den er meget humoristisk, men har svært ved at kaperer hendes angivelser omkring vægt og Kcal... Da jeg selv har et problem med det, bliver det noget der ødelægger koncentrationsevnen. Virkeligt ærgerligt. Men vil nok forsøge at læse den en dag jeg har mere styr på maden, så tankerne ikke flyver væk fra bogens handling.
Øv, øv...
|
|
Besvar |
|
|
24-03-2007 - 21:01
Jeg er lige blevet færdig med bogen, jeg havde meget svært ved at komme igang med den, tror det var alt det her med kalorietælling, der ligesom gjorde jeg havde svært ved at tage den seriøst, men da jeg så tog mig sammen og kom lidt længere ind i den så kørte det bare der ud af og flere gange skreg jeg af grin, der var et enkelt tidspunkt i bogen hvor jeg gik helt i stå....Der var simpelhen noget der ramte mig følelsesmæssigt, som gjorde at jeg ikke engang havde lyst til at læse så meget som en side mere. men endnu engang fik jeg taget mig sammen..og nu.... hvor kan jeg få 2'eren? *G*
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
26-03-2007 - 20:13
Jeg har ikke læst med i Bridget Jones her men har læst den flere gange (har den selv herhjemme) ... og synes den er hylende morsom :-) - ren underholdning!
|
|
Besvar |
|
|
27-03-2007 - 22:33
Hey Tekko
*Blot en infooplysning* Kontakt cowspot hvor du købte 1éren - der kan du også købe 2éren er jeg ret sikker på *GGG*
Er glad for at du også synes den var sjov. Jeg skal igang med den snarrest. Har fået den hjempå lydbånd, skal bare have hørt vatikanets mand færdig først.
Men vender tilbage her i tråden, når jeg er nået lidt ind i bogen.
Mvh. Solsikkens-Sang
|
|
Besvar |
|
|
28-03-2007 - 17:47
Hehe.. har skam allerede købt 2'eren.. :o)
|
|
Besvar |
|
|
25-04-2007 - 13:44
Nu er jeg også færdig med den.
Jeg havde svært ved at komme igang med den, men jeg tvang mig til at læse den. Jeg havde lidt svært ved, ikke hele tiden at tænke på filmen, og sammenlignede tit med den.
Jeg syntes ikke at den er hylende morsom, jeg trak på smilebåndet et par gange, også heller ikke mere. Jeg følte tit at jeg blev hægtede af i deres diskutioner.
Jeg har lige som Tekko, også læst 2érne med det samme, og den syntes jeg var langt sjovere og lettere at læse.
Måske er det fordi jeg har læst alle 3 af bøgerne i Nynne " serien ". Jeg ved godt at Bridget Jones kom først, men dan fangede mig ikke så godt som Nynne.
Så jeg tror at jeg skipper bøgerne og smækker dvdén til næste gang jeg vil følge den kære Bridget. :0)
MVH Cowspot.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
25-04-2007 - 14:17
Ja, fik læst den alligevel...
Men hylende morsom nej. Engang imellem var der da et par sjove indfald... Har aldrig set filmen, (og heller aldrig Nynne) så gudskelov var der intet at sammenligne med.
Men jeg tror jeg havde for høje forventninger, da alle i en periode snakkede om den film. Så jeg er godt nok blevet skuffet. Men måske hvis filmen er bedre end bogen. Det KAN da ske, selvom det er sjældent. Ja - så må jeg vist hellere få set den istedet.
Går hun lige så meget op i det kalorietællingspjat i filmen som i bogen? For så er jeg ikke sikker på jeg gider glo den. Men har set den kan lånes på biblioteket, så det koster selvfølgelig ikke noget ;)
|
|
Besvar |
|
|
25-04-2007 - 21:46
Jeg er også så godt som færdig med 1éren af Bridget Jones, jeg synes den er meget grineren, men har det lige som Cowspot, at det er svært ikke at tænke på filmen, når man læser den.
Sjov er den - men Nynne er sjovere - Kan KLART anbefales også. Måske vi skulle have den på listen over kommede bogvalg *S*
Men jeg kan nu også godt lide Bridget, hun er sjov og kikset og så endda på den lidt "fede måde" :-) Og hvem kender ikke selv (os quinder i hvert fald) nogle af de dilemmaer hun har i bogen. Ja jeg vil ikke skjule at jeg ikke har trukket på smilebåndet et par gange i løbet af bogen, og tænk, hmmm - kunne det være mig *Hehe*
Til Venogfjende.
Så vidt jeg husker er der ikke noget rigtigt med kaloerier i filmen, men det er et stykke tid siden jeg har set den, så måske Cowspot er bedre til at svare på det?
Fordi du skulle jo helst også nyde filmen, og ikke få det værre af det :-/
Den er nemlig sjov, plus at 2éren er også filmatiseret.......
/Solsikkens-Sang
|
|
Besvar |
|
|
28-05-2007 - 08:57
Jeg synes den er meget god og meget sjov. En bog der var svær at lægge fra mig igen.
|
|
Besvar |
|
|
28-05-2007 - 20:18
Jeg har læst dem begge. Jeg synes de er skidegode. Synes jeg genkender mig selv i den stakkels kvinde. Uheldig som pokker og en smule skør
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
29-05-2007 - 08:05
Jeg tror osse det vigtigste for at kunne lide sådan en bog er at man kan genkende sig selv! så hvis man ikke kan relatere sigselv til hovedpersonen, bliver den meget hurtig ret kedelig. Så min fornemmelse er at det er en af den slags bøger som man enten elsker eller hader!
|
|
Besvar |