24sjov 24foto 24Xtra Nyheder 24sport & spil 24familie 24entertainment
Community Blogs Grupper
Seneste nyt Seneste artikler

Søg

Menu

RSS24.dk - Artikler

Nyhed!Nyhed!

Du er gæst Alle - Kultur - Andet - Bogklubben

DebatDebat

1 | 2 Næste »

Skribent Svar: 31 Visninger: 958 Seneste: 25-03-2007 - 16:47
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Online: NEJ

Send mail
**SNIK-SNAK Tråden**
18-08-2006 - 17:48

Her i denne tråd, er det meningen at alt debat, som ikke behøver sin egen tråd - for at holde det mere overskueligt, med få men reelle tråde - især for nye læsere, der ikke behøver læse alt igennem.

**FORSLAGSTRÅDEN** Er KUN til forslag af bøger.

**AFSTEMNINGSTRÅDEN** Er KUN til afstemning, når den køre, ældre tråde vil blive slettet med tiden.

Ellers så brug denne tråd så vidt muligt, til at lige nævne:

"Hov - jeg har læst en god bog"
Eller
"Har du hørt at......"

Sådan så alle ikke behøver oprette en ny tråd for hver emne :-)

Håber i tager godt imod mit nye "oprydningsflip" :-)

Knus fra
Risle
Stifter af Bogklubben
Besvar
natskygge

Natskygge

Send mail
Svar: **SNIK-SNAK Tråden**
18-08-2006 - 18:39

ha ha - et nødvendigt onde!
Besvar
kgrande

Kgrande

Send mail
18-08-2006 - 18:42

Kan du ikke også lige komme hjem til mig Risle - der er masser at rydde op i - bl.a. skal jeg have sorteret mine bøger....... (og støvet dem af) :o))
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
19-08-2006 - 05:46

Kim har allerede igår taget og "støvsuget stuen" - fint nok. Men så har han lagt ALT overflødigt og unødvendigt i en bunke, som jeg ellers lige "bare lige kunne finde en plads til".

DET er sku svært. Hehe. Men det lykkedes for mig med det meste, men meget røg altås også ud.

Og som han sagde, HVORDAN kan du have garn og halvfærdige projekter liggende i alle gemmer i stuen?!?

Derfor har jeg ryddet op i mit garnting, og lagt det i 3 trånet kurve.

Et til færdige projekter, et til ikke helt færdige projeker, og en til garn der ikke er brugt endnu.

Jeg er faktisk glad - nu hvor stuen er ordnet, jeg går nok videre med det idag, og tager køkken og soveværelse.

Jeg skal jo snart (2. september) strå i loppebod i Hedehusene, så jeg kan jo altid sælge det overflødige der, eller i min gruppe Shoppen *Blink*

Det var lidt om min dag igår :-)

Og Kirsten, hvor meget jeg end gerne ville, så kan jeg ikke lige kigge forbi og gøre rent for dig, men i mine tanker er det "allerede gjort" *Smiler*

Knus fra Risle
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
28-10-2006 - 17:01

Hejsa Alle i bogklubben.

Jeg kan se at jeg har sat det som om vi skulle have bogvalg, allerede nu igen, ang. Jan-Feb bøgerne?

Har jeg ikke taget fejl? Burde det ikke være 20-30 November vi har det bogvalg?

Hva synes i andre? Det er jo kun så folk kan lige nå at få dem hjem fra biblo, og det kan de jo i hele december så?!?

Mvh.
Risle
Besvar
kgrande

Kgrande

Send mail
29-10-2006 - 11:29

egentlig ville det være rart meget tidligt med en liste over bøger, der skal læses....
De skal jo enten købes, bestilles på biblio, hvis man ikke er så heldig at de allerede står på hylden

og i øvrigt: det bliver jo snart jul - en god bog er altid god på ønskelisten :0))
Besvar
udmeldt

Udmeldt

09-11-2006 - 17:10

ANBEFALING

Hos B.O Bøger (og måske andre steder?) kan man pt. købe "Grønt støv" og "Kald mig prinsesse" af Sara Blædel, som var med som forslag til disse måneder, for kun 50 kr. pr. bog, og så går de 20 kr. til Støt brysterne! Jeg har læst begge med stor spænding (kan virkelig anbefales!!!), så jeg går og overvejer, om jeg kender nogen, som kunne få glæde af dem i julegave, for samtidig støtter man jo et godt formål med et stort beløb pr. bog!
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
09-11-2006 - 17:17

Hej Nadjab.

Måske du skulle finde bagside teksterne på de to bøger, måske flere blev inspireret til at købe dem, jeg har læst lidt om dem, og synes at de lyder interessante. Og når 20 kr. ud af 50 kr. går til "Støt brysterne" så er jeg med.

Vil finde en boghandel hurtigst muligt. Eller ønske mig dem af kæresten i julegave, han kan jo bare købe dem nu - hehe.

Knus fra Risle
Besvar
udmeldt

Udmeldt

09-11-2006 - 17:32

God ide, Risle.

Bøgerne er krimier for kvinder (selvfølgelig kan mænd også læse dem) og er enormt spændende!

Grønt støv (fra www.gad.dk):

Der bliver travlhed i Drabsafdelingen på Københavns Politigård, da der i samme weekend indløber melding om to mord. En ung pige findes kvalt i Østre Anlæg, og en journalist er blevet dræbt i gården bag Royal Hotel.

Kriminalassistent Louise Rick bliver koblet på sagen om den unge pige, men snart involveres hun også i opklaringen af det andet drab, da det viser sig, at hendes bedste veninde, Camilla Lind, som er kriminalreporter ved Morgenavisen, kendte den dræbte journalist og er opsat på at grave i sagen.

Louise prøver at afholde veninden fra at involvere sig i noget, der måske er større, end hun kan overskue, men Camilla er ikke typen, der lytter til gode råd, når hun kan lugte en god historie, og da hun kontaktes af folk fra narkomiljøet, tager sagen en dramatisk vending.

Kald mig prinsesse (fra www.gad.dk):

Drabsafdelingen på Københavns Politigård modtager en anmeldelse om voldtægt af en ung kvinde og kriminalassistent Louise Rick bliver sat på sagen. Kvinden er blevet voldtaget af en mand, hun har mødt på et datingsite, hvor han har opgivet er falsk identitet.

En gennemgang af uopklarede voldtægtssager afslører flere sager med et tilsvarende mønster, og da en ung kvinde kort efter findes kvalt i forbindelse med endnu en voldtægt, sættes alle ressourcer i afdelingen ind på at finde den serieforbryder, der opererer i ly af internettets anonymitet.

Men alle spor ender blindt, og det går op for Louise Rick, at de er nødt til at tage utraditionelle metoder i brug. Derfor opretter hun selv en netdating-profil ...
Besvar
udmeldt

Udmeldt

28-11-2006 - 20:32

Kan vi andre ikke længere invitere til gruppen, Risle? Vil nemlig invitere en, men kan ikke, men det mener jeg godt man kunne engang?
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
01-12-2006 - 22:26

Hej Nadjab

Jeg har lige rettet det, ved ikke hvorfor det ikke fandtes længere. Sorry.

Er glad for at du vil invitere nogle herind :-)

Mvh.
Risle
Besvar
bukzen

Bukzen

Send mail
27-12-2006 - 19:51

Jeg kan jo ikke ungå, at bemærke i alle sammen er kvinder, læser mænd overhovedet ikke? Vil Li' henvise til en rigtig taberbog: " Endnu en lortenat i en dødssyg by" Af en ung New Yorker ved navn Nick Flynn
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
28-12-2006 - 19:03

Hej Bukzen

Ja, nu jeg kigger efter så er der kun dig og KT som er mandlige medlemmer i denne gruppe *Hmmmm* Det anede jeg faktisk ikke før du gjorde mig opmærksom på det.

Men jo, jeg tror mænd læser bøger, jeg tror bare ikke de debattere dem så meget som os kvinder gør. Men jeg kan tage fejl.

Jeg håber også vi bliver flere mandlige medlemmer. Men jeg håber da også du vil tage "udfordringen op" og debattere med os Quinder :-)

Mvh.
Risle
Besvar
udmeldt

Udmeldt

28-12-2006 - 19:21

Jeg kender det fra min far. Han læser oceaner af bøger, men gider aldrig rigtig debattere og analysere dem med mig bagefter. Han siger, at det behov har han ikke, når han har læst en bog, og det irriterer mig egentlig lidt, idet vi læser mange af de samme bøger ;)

Men jeg synes da, at du som Risle siger skal tage udfordringen op og se, om ikke du faktisk får nogle gode læseoplevelser, som du ellers ikke ville have fået!
Besvar
kgrande

Kgrande

Send mail
14-01-2007 - 12:26

Jeg håber. jeg kan blive hængende her til jeg er aktiv igen, lige for tiden får jeg næsten ikke læst - har ikke overskud (stress), så kan ikke koncentrere mig om "bundne opgaver".

savner læsningen, men så meget andet tager min tid, så når jeg kommer til læsetidspunktet (plejer at være ved sengetid) er jeg gået død.....

Vender frygteligt tilbage.
Dejlig gruppe.

Kh Kirsten
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
19-01-2007 - 19:55

Hej Kirsten

Selvfølgelig er det ok, du først vender tilbage og deltager når du har lyst/tid og overskud.

Jeg sender dig hermed mine varmeste tanker, og håber snart du er på "dupperne" igen.

Knus fra
Henriette
Besvar
camillaj

Camilla

Online: JA

Send mail
20-01-2007 - 11:57

Hej Henriette.

Jeg har rigtigt meget om ørene, og har derfor ikke været så aktiv i gruppen.
Jeg håber at det bliver bedre i de kommende måneder.

Weekend hilsner Camilla
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
20-01-2007 - 12:06

Hej Camilla

Jamen det er da helt i orden. Det er aldrig rart at have meget at se til, i hvert fald ikke hvis det stresser en. Men jeg håber du vender tilbage når du får mere overskud.

Knus fra Henriette
Besvar
tekko

Helle

Online: JA

Send mail
20-01-2007 - 12:25

Hej Risle... nåe nej det hedder du ikke mere *G*
Tak for invitationen, jeg ser mig lige lidt omkring ;o)

KH TekkO
Besvar
solsikkens-sang
iconstifter
Solsikkens-sang

Send mail
20-01-2007 - 13:16

Hej Tekko

Det er du hjertens velkommen til. Og ja, håber du vender dig til navneskiftet.

Mvh.
Henriette
Besvar

1 | 2 Næste »