| Skribent |
Svar: 31 |
Visninger: 1008 |
Seneste: 25-03-2007 - 16:47 |
udmeldt
Udmeldt
Online: NEJ
|
Svar: **SNIK-SNAK Tråden**
22-01-2007 - 12:25
Hej alle
Regner med at afstemningen går til Bridget Jones Dagbog. Hvis ikke tror jeg at jeg læser den alligevel... Men jeg har fundet en bog der hedder "Bridget Jones, på randen af al fornuft" ER det den samme bog der her er tale om, eller en efterfølger?
|
|
Besvar |
|
|
22-01-2007 - 14:57
Hey
Jeg ved der findes 2 bøger.
Bridget Jones Dagbog
&
Bridget Jones Dagbog - På randen af fornuft.
Det er nr. 1 vi skal læse, (hvis den bliver stemt ind altså) og det er ikke den som du har fundet.
Men bare "Bridget Jones Dagbog"
Håber du blev lidt klogere.
Mvh. Henriette
|
|
Besvar |
|
|
27-01-2007 - 22:52
Hejsa
Noget jeg ikke helt har tænkt igennem, og skrevet om i reglementet. ER - hva nu hvis der er stemmelighed?
Lige nu står den med 4 stemmer til en bog, og 2 bøger har hver 3 stemmer, og resten af stemmerne, er fordelt ud over resten af bøgerne?
Afstemningen slutter imorgen, og jeg vil gerne høre hvad i andre tænker om det?
Læser vi bare 3 bøger så på 2 mdr. og hva nu hvis flere af de der har to stemmer, ryger op på 3 stemmer? Læser vi så "valgfrit selvfølgelig" 4 bøger eller hvordan og hvorledes?
Da jeg ikke blot vil være diktator her. Så vil jeg høre jer andres mening?!?
Hva med omafstemning, eller har i andre gode forslag?
Ved omafstemning mener jeg her, at vi tager de få bøger som har ens stemmelighed, og stemmer kun om hvilken af disse vi skal læse.
Jeg foreslår at denne afstemning ikke varer så mange dage. F.eks. 2-3 dage. Så alle lige kan nå at være med?
Men jeg er åben for flere foreslag :-) De modtages med kyshånd.
Mvh. Solsikkens-Sang Stifter af Bogklubben
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
27-01-2007 - 23:09
Jeg synes, det er fint med 3 bøger til 2 måneder, og så kan man jo selv vælge hvilken bog og debat, man vil deltage i. Hvis afstemningen ryger op på 4 eller flere bøger, er det nok en god ide at lave en omafstemning på den måde, som du forslår.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
28-01-2007 - 01:36
Her kommer lige et link til en side om litteratur. http://www.martinjm.blogspot.com/Siden opdateres flere gange om ugen, og der findes links derinde til andre litteraturinteresserede, til arrangementer m.m. Så der er altså også mænd, der både læser og debatterer bøger. Det gælder bare lige om at finde dem. Bukzen - Kan du så anbefale "Endnu en lortenat i en røvsyg by"? Jeg har nemlig overvejet at læse og måske endda at købe den, når jeg engang er færdig med mit speciale. For øjeblikket er det lidt svært at få tid til at læse andet end specialerelateret litteratur. Har dog Salman Rushdies "Klovnen Shalimar" med i seng som godnat-læsning. Kunne det i øvrigt ikke være interessant at forsøge at finde ud af, om der er forskel på, hvilke bøger de to køn foretrækker? Og hvis der er en forskel, er den så mere udtalt blandt visse klasser (hvis man må bruge dette udtryk i dag)? Læser kvinder mest bøger, som er skrevet af kvinder, og læser mænd primært bøger, som er skrevet af mænd? Er det emnet eller skrivestilen, der er afgørende? På baggrund af hvilke kriterier vælger vi egentlig at læse én bog, imens vi forkaster en anden?
|
|
Besvar |
|
|
24-02-2007 - 01:17
Hey
Lige en sidespringer til "Grønt Støv" af Sara Blædel. Jeg har nu hørt den som lydbog. Og kunne ikke nære mig, da jeg først havde hørt en af hendes krimier.
Så nu er jeg altså også færdig med "Kald mig prinsesse". UPS!
Kunne simpelthen ikke vente til at den blev stemt ind evt. her i gruppen. Og den var vildt spændende ligesom "Grønt støv".
Men den skal vi jo ikke debattere nu, men måske skal vi på et senere tidspunkt hvis den bliver stemt ind som månedens bog.
Jeg vil derfor høre imellemtiden, nu hvor jeg er blevet "bidt af en gal krimi" - om I andre kender nogen gode bøger som minder om "Kald mig prinsesse" eller "Grønt Støv" hvor man jagter en morder på fri fod. Det synes jeg var så interessant, det at man hele tiden tænkte, hva er hans næste træk?!?
De behøver hverken være sande eller noget, selvom jeg normalt mest læser "Autentiske Bøger". Alt har interesse. Så kom med nogle bud. Evt. kan i også foreslå dem under tråden:
FORSLAG TIL BØGER
Glæder mig til at få nogel bud på noget godt læsestof.
Mvh. Solsikkens-Sang
|
|
Besvar |
|
|
05-03-2007 - 19:32
lige nu - og i lang tid - har jeg ikke fået læst noget som helst af forsk. grunde. Jeg er bagud med en masse andre ting, så er bevidstløs, når jeg endelig når læse- og sengetid. Jeg melder mig midlertidigt ud, men håber at komme tilbage med friske kræfter til sommer.
Knus og tak for tiden her Kirsten
|
|
Besvar |
|
|
24-03-2007 - 22:38
Hejsa
Vil blot høre om i andre har fået 1 måske 2 mails fra mig som stifter, ang. bogafstemningen som kører lige nu i disse dage?
Jeg plejer nemlig selv at modtage en mail også, da alle i gruppen jo får en mail, når man sender gruppemails ud? Men det gjorde jeg ikke denne gang, derfor prøvede jeg endnu engang, men altså, nu vil jeg ikke prøve mere, men blot høre om i andre har modtaget den mail?
(Samme som jeg har skrevet i tråden "Afstemning 1/5-30/6-2007")
Men det er bare sløjt at der ikke er flere endnu som har opdaget afstemningen, derfor jeg vil høre om den er kommet ud min mail ang. det, som en påmindelse, til dem som ikke kigger her i gruppen hver dag?
Nå men en eller anden, giv mig lige et kort prej, okay?
Mvh. Solsikkens-Sang Stifter
|
|
Besvar |
|
|
25-03-2007 - 01:51
Jeg har faktisk ikke modtaget nogen mail om det. Nu er jeg jo nyt medlem, men jeg tror da nok at jeg nåede at blive medlem inden du satte afstemningen i gang.
|
|
Besvar |
|
|
25-03-2007 - 11:44
Hej Jeg har heller ikke modtaget nogen mail om det, undrede mig lidt over det da jeg læste den nye afstemningstråd.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
25-03-2007 - 15:56
Jeg har heller ingen mail modtaget, så et eller andet er gået galt. Måske skulle du alligevel prøve igen? Knus fra Solveig.
|
|
Besvar |
|
|
25-03-2007 - 16:47
Hej
Jeg har spurgt inde i gruppen: Stifterne. Og der skriver en anden at hun også har problemer med gruppemails pt.
Jeg afventer at "byggeplads" svarer på mit indlæg. Så jeg ved hvordan jeg kan få sendt en gruppemail ud pt.
Jeg har forsøgt igen, men intet hjælper. Så jeg er lidt afventende.
Mvh. Solsikkens-Sang
|
|
Besvar |