24sjov 24foto 24Xtra Nyheder 24sport & spil 24familie 24entertainment
Community Blogs Grupper
Seneste nyt Seneste artikler

Søg

Menu

Nyhed!Nyhed!

DebatDebat

Skribent Svar: 12 Visninger: 161 Seneste: 09-02-2010 - 13:06
disko
medlem
Lars Jensen

Online: NEJ

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 22:46

Link

Så for Søren.

Rygerne er slagen, og nu skal der findes andre byttedyr.

Nu er det parfume brugerne den er gal med.

Folk, der ikke kan bevæge sig uden for en dør i timevis, fordi naboens parfume hænger i opgangen, eller som tager maske på, når der skal festes i familien.

17.000 danskere er så generet af dufte, at overfølsomheden går ud over både deres arbejde og sociale liv. Det viser en undersøgelse foretaget af Videncenter for Duft- og Kemikalieoverfølsomhed på Gentofte Hospital.

Men nu kommer SF de mange duftoverfølsomme danskere til undsætning.

Ud over krav om brug af uparfumerede rengøringsprodukter skal alt personale ifølge SF's udkast være 'duftsneutrale' i arbejdstiden - mens patienter, besøgende og børneforældre skal opfordres til at droppe aftershave og duftevand.

Det er altså slut med at bruge parfume, deodorant og duftende hårplejemidler for pædagoger, sygeplejersker og læger, hvis Folketinget begynder at føre duftpolitik.

Nu tilhører jeg spå den gruppe borgere der bliver mere generet af folk der dufter af lort end af lagkage, så gad vide om den nye duftpolitik også kommer til at omhandle f.eks svedlugt.

Det må være ret og rimeligt at f.eks sportudøvere også bliver duftneutrale.

Besvar
charlottedk
medlem
Charlotte Pedersen

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 23:00

synes det er okay at du har den holdning du har, og selvfølgelig skal der heller ikke udøves en hetz mod parfume-misbrugerne, men som duft allergiker kan jeg nu godt fortælle at det er et helvede at komme i byen og sidde sammen med mænd der har overhældt sig med axe-aftershave og koner med  hang til parfume bag ører, under armene og på håndled.

For slet ikke at tale om supermarkedernes sæbe afdeling, der kan sende de fleste duftallergikere til tælling
Besvar
hopeless_angel
medlem
Joan

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 23:01

Jeg håber at det omhandler 2.-dags hvidløg og alm. dårlig ånde også?

- men honestly, så kan jeg faktisk godt få det skidt hvis jeg bliver udsat for lidt for skrappe dufte... jeg anede bare ikke, at der vare nogen der 'kæmpede' min sag... (og så SF... SF?)
Besvar
disko
medlem
Lars Jensen

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 23:03

men honestly, så kan jeg faktisk godt få det skidt hvis jeg bliver udsat for lidt for skrappe dufte... jeg anede bare ikke, at der vare nogen der 'kæmpede' min sag... (og så SF... SF?)

Det er nu ikke så mærkeligt.

Du ligner en SF'er med den frisure.
Besvar
disko
medlem
Lars Jensen

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 23:07

charlottedk

Jeg er da helt med på at der findes duft allergikere der har de svært pågrund af deres handicap.

Jeg oplever det bare som en bekymrende glidebane, at man konstant finder nye tilpasninger og reguleringer i alle folks hverdag,

i bestræbelserne på at tilgodese alle mennesker altid.

Besvar
hopeless_angel
medlem
Joan

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 23:11

Du ligner en SF'er med den frisure.

Øh, okay... (min mor sagde ellers altid, at jeg ligner Helle Tååårning...). Men jeg har stemt konservativt siden 1982...
Besvar
disko
medlem
Lars Jensen

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 23:33

Øh, okay... (min mor sagde ellers altid, at jeg ligner Helle Tååårning...). Men jeg har stemt konservativt siden 1982...

Nu bliver jeg helt nostalgisk.

1982 var året hvor Nicole vandt melodi grampixet med det tidstypiske nummer Ein Bisschen Frieden

For dem der ikke er så tysk kyndige så handler nummeret om fred på jord og masser af kærlighed.

Ellers var der en masse med BZ-brigaderne der smed lokummer i hovedet på politiet, israelerne der nakkede Libanon, og englænderne som sejlede til Falklandsøerne.

Og så blev Poul Schlüter første konservative statsminister siden parlamentarisme blev indført.

Jeg er da helt med på at du blev grebet af euforien, men er det ikke lidt konservativt at fastholde et politisk parti igennem alle de år.

Det er jo nærmest umoderne.

Besvar
hopeless_angel
medlem
Joan

Send mail
Der er noget der lugter
08-02-2010 - 23:39

men er det ikke lidt konservativt at fastholde et politisk parti igennem alle de år.

Det er vel nærmest grund-idéen i konservatismen :)

(Åhhh, Nicole... jeg smelter)
Besvar
mr z
medlem
Steffen

Send mail
Der er noget der lugter
09-02-2010 - 00:10

Besvar
disko
medlem
Lars Jensen

Send mail
Der er noget der lugter
09-02-2010 - 00:17

Standardudstyr i enhver politibil ?

Det vil jo blive konsekvensen, i og med at love skal håndhæves.

Problemet bliver ikke mindre af, at den anholdte så skal overføres til politigården, en offentlig bygning, og deraf med særligt skærpede regler.

Så politiet skal vel også have en isolationsdragt med, som den sigtede kan iføres indtil de ulovlige duftstoffer er blevet neutraliseret.

Besvar
moskito
medlem
moskito

Send mail
Der er noget der lugter
09-02-2010 - 06:00

Man kan da sagtens finde produkter der er uden parfume, bare spørg i Matas, så hvad er det reelle problem?
Besvar
disko
medlem
Lars Jensen

Send mail
Der er noget der lugter
09-02-2010 - 07:58

Man kan da sagtens finde produkter der er uden parfume, bare spørg i Matas, så hvad er det reelle problem?

At man i bestræbelserne på atgøre alle tilpas, gør alle utilpas.
Besvar
charlottedk
medlem
Charlotte Pedersen

Send mail
Der er noget der lugter
09-02-2010 - 13:06

"problemet" moskito, er at det jo ikke er alle der handler  i Matas, så selvom jeg f.eks bruger parfumefri sæber, så er det jo ikke sikkert at min bordherre  gør det samme *ss*
Besvar