|
|
 |
| Skribent |
Svar: 178 |
Visninger: 7201 |
Seneste: 24-06-2010 - 18:22 |
|
|
Dating tips til singler !
23-06-2008 - 22:55
Aj, altså, nu er det jo ikke nogen dating gruppe denne her. Dem er der en del af her på mingler/24. Men vi kan vel godt diskutere dating tricks ?
Jeg er ved at være hunde træt af single livet og vil godt møde mr. right at slå teltpælene op sammen med. Men hvor f..... finder man ham ?
Netdating har jeg prøvet for en del år siden. Det gav en masse pinlige og trælse blind dates, og så nogle enkelte interessante og gode :-) I min hverdag møder jeg ikke nogen mænd på min egen alder. Ej heller i den eneste "fritidshobby" jeg har.
Hvor har du mødt din udkårne ? Er der nogle gode historier og eksempler at lade sig inspirere af ?
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
Online: NEJ
|
23-06-2008 - 23:19
Jeg mødte ham engang inde på Handelhøjskolen i København - det holdt i 20 år:o)
Jeg har haft masser af dates - dejlige dates, som har givet meget fine venskaber, og to forsøg på kæresteri, men jeg er vel nærmest umulig at matche, så har valgt at nyde singlelivet istedet for at lade mig gå på af det:o)
Jeg synes hele tiden, jeg støder på singler, som kunne være interesseret - tror måske, det er fordi, jeg er meget god til at komme i snak med folk - mænd som kvinder!!
Hvis man vil væk fra nettet, ja så er der jo kun en vej, og det er at åbne hoveddøren og tage det første spæde skridt. Man kan begynde at snakke med ham der står bagved en i køen i Netto, sætte sig oppe ved baren istedet for det skumle hjørne, melde sig til italiensk for begyndere...... mulighederne er mange...... hvad med finere dansk madlavning??!!??? - Har erfaret at mange singlemænd praler af deres kogekunst, så det ku' da være en mulighed:o)
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 12:37
Hej marianne,
Ja den der med uddannelsessteder, tror jeg er meget almindelig. Det er der, og så på arbejdspladser osv., langt de fleste møder deres udkårne, tror jeg.
Men hvis det nu ikke er en mulighed, hvor kan man så møde ham/hende ?
Du nævner hobby betonede aktiviteter og indkøbssteder. Det lyder jo nemt. Oplever du det så nemt ? Jeg kan godt se, at der er masser af muligheder for 1. kontakt - hvis man altså kommer så meget ud og bor et sted, hvor der er mange mennesker (læs byen). Men nu bor jeg på landet. Men det svære er, at holde kontakten.
Jeg er også typen, der kan falde i snak med hvem som helst. Kvinden i supermarkedet, buschaufføren osv. Men derfra og så til at skabe en vedvarende kontakt.... ?
En vedvarende kontakt kræver vel ligesom, at man uforpligtende ser hinanden igen og igen igennem noget tid, indtil man føler en forbindelse.
Lad os høre nogle flere eksempler på, hvor andre har mødt deres udkårne ?
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 14:50
Tjae, jeg mødte min kl. 05.00 om morgenen udenfor et københavnsk discotek. Det var i 89 og det har holdt siden. Det kan så osse lade sig gøre.
Hvis jeg var single (hvis og hvis) tror jeg et godt sted kunne være venners venner, børnenes (hvis man har nogle) legekammeraters forældre, fodboldtrænere, svømmelæerer, etc... Så er der muligheden for enkeballer...(hehe jeg var til giga julefrokost (halbal) i November sidste år og det skortede da ikke på emner) Singleveninder man kan gå i byen med? En ferie alene? Aftenskole/kursus el. lign. som osse Livsglad siger. Og naturligvis arbejdet, selvom de fleste emner på min arbejdsplads er patienter eller læger. (Måske en enkelt falckmand)
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 16:27
Min mand og jeg mødtes på et Politisk ugekursus. Som kvinde og aktiv i politik, så vælter man rundt i single-mænd.
Men man er nødt til at være begejstret for politik på alle niveauer, fordi sidenhen vil parforholdet blivet fyldt med politiske diskussioner, politiske møder og et dagligt politisk engagement.
Man skal også vælge med omhu, hvilket politisk parti man melder sig ind i og bliver aktiv i.
mvh Helle
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
24-06-2008 - 18:15
The good life
En vedvarende kontakt kræver vel ligesom, at man uforpligtende ser hinanden igen og igen igennem noget tid, indtil man føler en forbindelse.
Ja og der er der formentlig større mulighed ved nogle fritidsinteresser end supermarkedet, trodsalt;-)
Jamen jeg kan ikke se, at man kan gøre meget andet end at bevæge sig rundt eller fortsætte på nettet - der findes jo da også smukke fortællinger om folk, der har mødt hinanden på nettet:-)
For nogle er det sværere at forelske sig end andre...... Jeg er nem at begejstre/forelske, men jeg kommer hurtigt til at kede mig, og så er jeg vistnok en lidt skrap madamme....... desuden vil jeg gerne se andet end begær i HANS blik....... den, der inderlige kærlighed, som er så unik, opleves kun sjældent, hvorfor den er så unik, og den venter jeg gerne længe på..........
Nogle af os må bare væbne os med tålmodighed....... hellere det, end hovsa løsninger........
Bortset fra det, så er det altid lidt hyggeligt at høre, hvordan folk har mødt hinanden:o)
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 20:01
Alfanurse,
Udenfor et diskotek, siger du ? Jamen hvordan ? Faldt i bare i snak og så blev I gift ?
Hjuel,
Som kvinde og aktiv i politik, så vælter man rundt i single-mænd.
Den forstod jeg ikke helt ? Jeg er også politisk aktiv, men syns nu ikke ligefrem jeg har oplevet at vælte rundt i single-mænd. Faktisk er alle mændene gift ! Og igennem mange år endda. Bortset fra det, så er de også på min fars eller bedstefars alder GG
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 20:04
Hej Marianne,
Ja da, det er spændende at høre om andres møder med den udkårne. Men jeg håber da også på noget inspiration :-)
Du skriver, at du gerne venter på den rigtige kærlighed, men du skriver også, at du har været sammen med en i 20 år tidligere. Må jeg spørge, om du har fået børn ? For jeg kan godt forstå, at hvis man har haft en partner i så mange år, som man har fået børn med, at så kan single livet nydes tilbagelænet. Så har du formentlig ikke planer om at få flere børn ?
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 20:17
Undskyld, hvis jeg lige blander mig ... :D
FÅ EN HUND!
Jeg mener det helt seriøst! Selv er jeg ikke single, men jeg har lagt mærke til, at når jeg i længere tid passer min venindes hund og går tur med den, jamen så er der næsten ingen grænser for, hvor mange mennesker jeg kommer i kontakt med (hunden skal jo liiige snuse - så bliver der kælet for den o.s.v.). Nogle mænd er næsten ikke til at 'komme af med' - Bare min erfaring.
v.h.
Mallie
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 20:55
"Udenfor et diskotek, siger du ? Jamen hvordan ? Faldt i bare i snak og så blev I gift ?"
Nå ja vi blev gift 11 år og 1 barn senere. Nu har vi 2.
Nej - vi var åbenbart begge spændende for hinanden. Osse efter 1/2 år.
Den der med hunden- den er rigtigt god! Det er rigtigt, det har jeg osse lagt mærke til når jeg er hundepasser for venner.
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 22:01
GGG ja, det kan der være noget om. Men nu har jeg altså katte, og det går ikke så godt i spænd med en hund. Og katte gåture har vist ikke den samme effekt ;-)
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
24-06-2008 - 22:17
Jeg synes ikke, det er så nemt at møde en ny kæreste, når man sådan er blevet en halvgammel tante.
Jeg synes bl.a mine børns kammeraters singlefædre er no-go. Jeg er og har altid været påpasselig med at involvere mig med kolleger, fordi et godt arbejdskammeratskab ikke skal risikeres at blive ødelagt, hvis ikke forholdet holder.
Tidligere (i de unge dage) var det måske også nemmere at spotte singlerne, og så var man måske også mere åben for at udvise en interesse. Nu forventer jeg at næsten alle de mænd, jeg tilfældigt møder, allerede er i forhold.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
24-06-2008 - 22:28
Ja the good life, jeg har en datter på 13 og en søn på 20 med samme mand:-) Det er absolut lettere at blive skilt på papiret end i hjertet - det indrømmer jeg gerne - nu er det flere år siden, at vi gik fra hinanden, så den del er efterhånden på plads, omend det har været svært.
Måske du har ret i, at man kan nyde singlelivet mere tilbagelænet, men jeg vil da så gerne kunne sidde og fodre ænder med en god og kærlig gamling en gang....... det sker nok også, sådan lige pludselig:o)
Planer om at få flere børn???.... hmmm altså det har jeg ikke planer om, men skulle jeg finde en yngre mand uden børn, så ved man aldrig med mig........ er kærligheden der, så er der næsten ikke grænser for, hvad jeg er i stand til........
Nå, vi må videre til de andres historier:o))
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 22:46
"Jeg er og har altid været påpasselig med at involvere mig med kolleger, fordi et godt arbejdskammeratskab ikke skal risikeres at blive ødelagt, hvis ikke forholdet holder. "
Garntrisse det er ganske fornuftigt!!
Good life hvad med racekatte, og katte udstillinger??
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 23:48
Det er et emne jeg har været omkring i flere tråde og grupper, efterhånden.
Jeg har selv været single i 20 år, og aldrig haft en kæreste.
Mit problem er netop osse, at jeg næsten aldrig møder jævnaldrende single kvinder.
Jeg tror det er mere vanskeligt for mænd end for kvinder, men jeg kan se, at det pigerne efterhånden osse er begyndt at mærke problemet.
Jeg tror(har læst), langt de fleste finder kæreste enten gennem familien, på arbejdspladser, gennem venner eller på en tur i byen (med venner / veninder). Uddannelsesstederne, er nok mest de yngre.
For mig, er arbejdspladsen et 'no-go' og heller ikke særlig egnet. Jeg har svært ved at komme tæt ind på livet af mere konventionelle mennesker, så mine nære venner og bekendte er lidt excentriske. Det er ikke gennem dem, man møder potentielle kærester. Og jeg har ingen jævnaldrende familie.
Fritidsinteresser er et 'klassisk' råd fra andre, men jeg læste osse i undersøgelsen, at det relativt sjældent er dér man finder partnere. Det er osse min egen erfaring.
|
|
Besvar |
|
|
24-06-2008 - 23:52
.. der er jo så osse dét problem, at kvinder jo går rundt med et stort skilt på maven hvor der står 'Jeg Er Single'. Og det er jo heller ikke lige det første man går hen og spørger om - så er man i hvert fald sikker på at se hende bevæge sig væk i ekspresfart ...
|
|
Besvar |
|
|
25-06-2008 - 00:23
Hej Annette,
Tidligere (i de unge dage) var det måske også nemmere at spotte singlerne, og så var man måske også mere åben for at udvise en interesse. Nu forventer jeg at næsten alle de mænd, jeg tilfældigt møder, allerede er i forhold.
Ja netop. Og man passer også på med at risikere, at man kan opfattes som flirtende, fordi man jo aldrig ved, om der sidder en kone i baglandet. At en mand ikke har nogen ring på fingeren, er jo ikke længere nogen garanti for, at han ikke er involveret.
Så man kan næsten komme ind i en rutine, for man slet ikke tænker på mænd på den måde.
|
|
Besvar |
|
|
25-06-2008 - 00:31
Jeg tror, at der er en klar forskel på, at være single før man har mødt en partner, man har fået børn med, og så at være single efter, at man har fået børn og levet i et parforhold. Alene af den grund, at man har flere kritiske krav til en, som man gerne vil stifte familie med, end en man "bare" ønsker at blive gammel med, eller nyde livet med.
Katteudstillinger er ikke noget, jeg dyrker GG Tror også gerne mine tre huskatte ville være fri for at blive sat på sådan noget. Men man ku selvfølgelig tage afsted uden dem....hm....narhhh...
udmarksson,
hvad er det for en undersøgelse, du taler om ? Det er da lidt overraskende, synes jeg, at det ikke oftest er gennem fritidsinteresser at folk finder partnere. Det troede jeg egentlig.
Hvorfor tror du, at det er mere vanskeligt for mænd end for kvinder ? Kvinder har jo alderen mod sig. Når man først har rundet de 40, så er man ikke så attraktiv i mænds øjne længere. De vil jo ha ungt kød, der er fast i kødet at se på :-)
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
25-06-2008 - 01:10
THL..Jeg vil ikke give dig ret i at det er nemmere at finde en partner til samlivet efter et forhold med projekt familie.
Jeg tror man bliver lidt mere selektiv eller ihvertfald mere bevidst om, hvad man ønsker af en ny partner, samtidig med at man måske ikke forelsker sig ved første øjekast og derfor ikke lader sig forblænde, men må forholde sig til de evt. "fejl" vedkommende måtte have. Og så har man ikke troen på, at kærlighed overvinder alt, i behold.
Jeg oplever ikke, at min "værdi" som kvinde som sådan er faldet. I min forholdsvis korte tid på dating-markedet oplever jeg, at mænd netop ønsker en jævnaldrende partner.
Carl..Jeg vil selv føle mig usikker på at indlede et forhold til en mand, som ikke selv har været i et længere varende forhold. Jeg vil være usikker på hans intentioner og lyst til at dele en hverdag med en partner. Hans "særheder" som eneboer uden at skulle tage hensyn til andre, hvor meget vil de påvirke et evt. samliv.
|
|
Besvar |
|
|
22-03-2009 - 20:03
Jeg mødte faktisk min kæreste på en side der mindede lidt om denne. Han havde en dybt provokerende og kvinde nedladende tekst på sin profil og jeg skrev til ham, for at brokke mig, efter nogle små beskeder frem og tilbage, begyndte vi at chatte på messenger, ca. et halvt år efter mødtes vi første gang, jeg var på ferie et par timer fra hvor han boede. En måned efter besøgte han mig, og han har stort set været her siden, det er 6 år siden vi blev kærester næste måned
|
|
Besvar |
|