Blogs Grupper
metroXpress
Søg

Menu

RSS24.dk - Artikler

Nyhed!Nyhed!

DebatDebat

Skribent Svar: 8 Visninger: 4791 Seneste: 27-12-2006 - 21:16
udmeldt

Udmeldt

Online: NEJ

Ny kæreste.....men hvordan?
18-11-2006 - 23:41

Hej...kunne gdt tænke mig at høre hvordan i har fået det at finde en ny kæreste efter i er blevet enlig forælder til at fungere og glide bedst...

Jeg har været enlig mor i 5 år nu, har 2 børn en prinsesse på 5 og prins på 7...

Jeg synes det har været meget svært at få det med at finde en ny kæreste til at fungere...
Det kan være nemt at møde en som kunne være kandidat...;-) men hvordan kommer man igennem den tid hvor man jo skal lære hinanden rigtigt at kende og lige skal finde ud af om det overhovedet er noget ungerne skal blandes ind i eller om det er en "fuser"...
Føler at det bliver sådan noget lyssky noget, med at han kan komme hér når ungerne sover efter 21 og så smutte igen når jeg skal i seng...

Hvornår har i præsenteret ny kæreste for jeres børn???

Knus M!
Besvar
udmeldt

Udmeldt

Svar: Ny kæreste.....men hvordan?
19-11-2006 - 00:10

Hejsa.

Ja, det kan være meget svært. Jeg tror faktisk det er bedst at være så ærlig så mulig overfor børnene.

Jeg var alene med min dreng 1 1/2 år efter hans fars død. Da jeg begyndte at tænke på at finde en ny kæreste brugte jeg dating. Jeg mødtes så med evt. kandidater *g* ude i byen. Min søn blev ikke præsenteret for nogen, før jeg var sikker på at det var noget jeg ville bygge på. Han var 5 år dengang. Den første jeg mødte havde selv en datter der var et par år ældre. Vi mødtes simpelthen en dag " tilfældigt" med ungerne på MC Donald og det gik fint. Og så var de bare med for eftertiden. Min næste kærste kendte jeg et halvt års tid. Jeg fortalte min søn om ham. Viste ham billeder af ham o.s.v. Men ventede et halvt år med at præsentere dem for hinanden. Jeg flyttede så senere sammen med denne mand. Det viste sig desværre at være umuligt at få det forhold til at fungere, netop p.g.a min søn. Vi så alt for forskelligt på børneopdragelse, så efter knap 4 års kamp har jeg lige givet op og valgt at blive alene igen.

Men lad være med at have dårlig samvittighed overfor dine børn. Du har jo også ret til at blive lykkelig med en ny mand. Men jeg vil råde dig til at vente et godt stykke tid. Til du kender ham godt og ved at ham vil være en " god papfar" for dine børn. Er han den rette mand, vil dine børn garanteret også acceptere ham, hvis de kan se at du er glad for ham.

Ved ikke om du kan bruge noget af alt det her. Men håber det.

Knus Helle
Besvar
udmeldt

Udmeldt

19-11-2006 - 01:52

Jeg har også brugt netdating, det er jo ikk så nemt at gå ud og møde nogen irl når ungerne er blevet puttet, så det har været dejligt nemt at bruge nettet her ved comp'eren...

Til at starte med tænkte jeg mig ikk særligt godt om, lod "gutten" møde ungerne alt for tidligt...og jeg har fundet ud af at jeg er ret god til at finde den forkerte gut, så det blev hurtigt til nogle stykker som ungerne nåede at lære lidt at kende og som så var ude igen...

Nu så går der ihvertfald nogle måneder hvor vi jo så må ses når ungerne sover og hver anden weekend...synes også bare at det er svært at lære hinanden rigtigt at kende når vi ikk kan ses i hverdags øjeblikkene, for det kan da godt være at vi kan ha det hyggeligt sammen om aftenen hér når der er ro og vi bare kan slappe af, men det siger jo intet om at det vil fungere i det daglige...

Hvor er der mange dilemmaer som mor....;-) *G*

Det skal så lige siges at jeg lige nu er single og slet ikk søger nogen kæreste lige nu, var bare nysgerrig efter hvordan andre gjorde det med at date ny kæreste...

Knus M!
Besvar
udmeldt

Udmeldt

19-11-2006 - 22:50

Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i dit problem.

Det er nemlig pokkers svært at lære hinanden at kende som du skriver, når man kun kan mødes når man er børnefri og har tid til hinanden.

Det vigtige er jo lige netop om man fungerer i hverdagens stress og jag. Når ulvetimen indfinder sig *s* og alt det der.

Jeg skal absolut heller ikke have nogen ny kæreste. Det vil i hvert fald vare mega lang tid. Denne gang tror jeg jeg venter til sønnike er flyttet hjemmefra, så er jeg sgu da fri for problemer med jalouxi o.s.v.

Det er jo også en måde at løse problemet på. Men jeg er da også spændt på at høre om der ikke er andre, der kunne tænke sig at fortælle lidt om hvordan de har taklet situatioen.

Men Pøj Pøj M, hvis nu du skulle løbe ind i kærligheden igen *s*

Knus Helle
Besvar
udmeldt

Udmeldt

20-11-2006 - 18:20

Taark...;-) og det plejer jo at være når man mindst søger og når det er mest ubelejligt at man render ind i forelskelsen...;-) *G*

Ja, det ville da være skønt at læse flere erfaringer, ku jo være vi to gik glib af andre gode ideer...;-)

Knus M
Besvar
toms30
medlem
Thomas Jannsen

Send mail
21-12-2006 - 01:29

hey... *S*

Hm..., når jeg nu engang imellem er heldig at møde en sød pige/kvinde, plejer jeg at introducerer dem som én af fars veninder fra nettet... Min datter er 7 år og synes at det er sjovt at far skriver sammen med nogen venner på nettet *SS* Så derfor er det nærliggende at bruge denne mulighed... Og overfor min datter, i hendes åsyn, er vi bare venner som snakker og hygger, og så venter vi med det romantiske til efter hendes sengetid...

Denne fremgangsmåde giver faktisk oxo "min nye udkårne" en mulighed for på sidelinien at kigge på min datters og mit forhold.. Hvordan vi klarer dagen *SS*

Men jo, det kan godt føles lidt lysskyt, men det er jo desværre kårene...

håber at svaret kunne bruges til noget.. *SS*

og forresten.... glædelig jul og godt nytår *S*

//toms30
Besvar
udmeldt

Udmeldt

21-12-2006 - 23:33

Taark...og god jul og godt nytår til dig også...:-)

Men bliver det ikke noget forvirrende noget for ungerne at møde en ven et par gange og så er veninden der ikke længere....???

Ved squ ikk om der er gået lidt hønemor i det, ;-) har det ikke ret godt med at ungerne skal møde én som de måske kun ser et par gange for så at forsvinde igen...om det så er som venner eller andet...
Besvar
toms30
medlem
Thomas Jannsen

Send mail
27-12-2006 - 20:53

hm..... jo, kan godt følge at børnene ikke har godt af at mor eller far ser mange forskellige partnere..., men ikke i en venskabskreds... altså man kan have mange venner og veninder, også nogle som man ikke ser mere end én gang.... Man er jo oxo med til at præge sine børn... ikke ved at skifte partner ud tit, men med at være fleksipel i en venskabs/bekendtskabskreds.... De skal jo selv, når alderen kommer dertil, skifte ud i deres vennekreds og bekendte engang i mellem.... så hvis man holder et spirende og nyt forhold til kun venskab indtil poden/poderne er kommet i seng, kan de snildt holde styr på det.... oxo hvis det ikke holder og en anden bliver fundet senere... Jeg fæstner mig tit ved nogle af de facts som jeg lærer på seminariet som pædagog, og her er det at børn er langt mere hårdføre end vi går og tror... *SS* Og skulle børnene vise tegn på at de ikke kan li eller holde til det, så er du ikke i tvivl *SS* //toms30
Besvar
udmeldt

Udmeldt

27-12-2006 - 21:16

Jeg prøver at holde den lille isoleret fra den del af mit liv, så længe det ikke er noget, jeg er helt sikker på. Det må den anden part acceptere. Jeg ved at den lille er en del af mit liv i årene fremover. Det er det eneste, der er sikkert.
Besvar