| Skribent |
Svar: 32 |
Visninger: 2467 |
Seneste: 15-12-2007 - 17:44 |
|
|
julepynt i haven og udenfor
08-11-2007 - 13:07
egentligt er jeg ikke den stor jule pynter inden for men jeg ælsker lys udenfor så idag har jeg fundet lyskæder frem og igen i år er jeg den første på vejen der juler udenfor.
hvad med jer, har i også pyntet udenfor med lys og kranse osv .....
jeg har levende lys i 2 lanterner på trappen og potter med planter lige nu lung sammen med mine buskbom.
og så skal der lys i min lille bøgehæk.
hvide lys !!!! ikke noget med kulørte lamper og julemænd
|
|
Besvar |
|
|
08-11-2007 - 13:10
julekæden kommer først frem til december *S* for der skal også været noget at jule med når vi når dertil synes jeg... men jeg har jo fået malet det lille hus i en smuk koksgrå farve og så har jeg købt en smuk lille sort lanterne jeg har levende lys i. en tuja er blevet plantet i en stor blå krukke så det er forløbig den pynt jeg har uden for *S*
|
|
Besvar |
|
|
09-11-2007 - 11:00
Mine kæder, med hvide lys, kommer også først op i december måned.
Jeg har så også en nisse med en lygte i hånden der står på trappen og hilser mine gæster velkommen og et par lanterner med levende lys i. Planter har jeg ikke så mange af udenfor, for jeg venter altid på masser af sne hvert år.
Ja ja drømme har man da lov at have ( griner)
Jymama
|
|
Besvar |
|
|
09-11-2007 - 20:58
Jeg fristes også lidt til at sætte dem op tidligere end December i år.
Det er jo så mørkt nu efter sommertidsskiftet, så hvorfor ikke hænge dem op nu, mens man endnu kan gøre det, når det er lyst.
Overvejer at bruge ideen, hellere for tidlig end for sent.
Tak fordi du gav os lov!
Diana
|
|
Besvar |
|
|
10-11-2007 - 00:22
ja lys spreder glæde !!!
jeg har set man kan få nogle lyskæder i ikea der ligner storee snebolde, sådan en må jeg eje !!!! og det er sæføli til udendørs.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
Online: NEJ
|
10-11-2007 - 08:09
Jeg har også et par store lanterner stående udenfor, men de står der nu hele året. I vintertiden er der meget ofte lys i den døgnet rundt. Jeg leder altid efter de her meget tykke og høje stearinlys som kan brænde en lille uge i træk. Jeg kan se at det er naboen også begyndt at gøre. Det er så hyggeligt når det er helt mørkt og vores levende lys står der og lyser.
Jeg var i Næstved Centret i går og kikkede på Herstals glaskugler. Jeg overvejede at købe 3-4 stk og hænge dem op i vores gang, mest fordi jeg har en lille fodklinik herhjemme, så der trods alt var lidt pynt, men jeg blev nærig og lod dem ligge. Vi har vist nok en lyskæde til udenfor som nok kommer op? Det er min mands afdeling, det lader jeg ham om.
Jeg er virkelig blevet træt af al det juleri efter mine tøser er flyttet hjemmefra. Jeg gider ikke engang have juletræ. Lidt nisse går der alligevel i den, når vi fra stalden skal ud på vores juleridetur. Jeg har bestilt 2 nissehuer til mine heste som de skal have på når vi rider.
|
|
Besvar |
|
|
10-11-2007 - 09:36
Jeg bor sammen med Jymama. Den dér nisse med lys i hånden, den er grim.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
10-11-2007 - 10:20
*Griner højlydt*
Ja, enten er man helt vild med dem eller også hader man dem
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
11-11-2007 - 17:06
Min have er allerede julepyntet og det er skam over alt. Den smukkeste sne faldt i store flager og pynter nu i haven ( se foto, men det kommer nok først i morgen) Bethtj
|
|
Besvar |
|
|
11-11-2007 - 22:18
SNEEEEEEE !!!!!
ejjjj vi har ikke fået sne her i østjylland men jeg ælsker sne så der må gerne komme en masse i år !!!!
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
12-11-2007 - 08:59
Der er helt fint hvidt her på Sjælland, men det forsvinder nok i løbet af dagen, for nu er solen ved at tage fat.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
17-11-2007 - 06:58
Jeg er modstander af havenisser og andet julegejl. Det bliver for amrikansk efter hånden. Det er i orden med et par lyskæder og en enkelt stjerne. Opsætning af disse ting bør ikke foregå før den 1. december og nedtages igen når nytåret nærmere sig. Jeg bryder mig slet ikke om de skøre mennesker som pynter deres hus med 750 lyskæder og 300 havenisser. Tænk jer lige det DANMARK vi lever i ikke USA. Jeg kan godt lide julen og dens traditioner. MVH Henrik Fisker
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
17-11-2007 - 14:04
Jo jeg elsker også julen og at jule med pynt inde og ude.
Dog har jeg det også sådan som dig ismule, at efter vores piger ef flyttet i deres eget, og vi er begyndt med at roterer rundt til dem, for at fejre julen, så er juleriet dæmpet en del.
Men lidt kommer der da op.
Min georg Jensen julestjerne, jeg gik til min sidste runde fødselsdag, punter nogle år hele året rundt.
Jeg er ikke helt ening med dig migoghunden i at det hører USA til, for vi bor i en verden, der er meget "tæt" forbundet frem for mange år siden. Vi må følge med tiden, den kan vi ikke sætte i stå.
Men jeg er heller ikke til de der lyshav, hvor man nærmest konkurerer om, hvem der har flest tændte lys. Jeg er mere behærsket, og det er jo selvfølgelig også et såørgsmål om prioritet, hvad man vil bruge sine penge til. Mine have penge går nu mest til planter og havens udvikling om sommeren. Men godt nok, at vi er så nyancerede.
Jeg har ikke deadline 1. dec. men satser på at have gang i den 1. del inden 1. søndag i advendt. - Lysstjerner i vinduerne og lidt andet julepynt.
Jeg har Familien nisse ude i vores vindfang, hvor de står fint i ly af kraftig blæsevejr, og engle, som også er ude hele året. Bliver dog flyttetpå, så de ikke blæser omkuld. Englene er her jo hele året, de er ikke kun et julefenomen.
Må slut nu med min mamut indlæg.
Hav en dejlæig weekend alle
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
17-11-2007 - 14:07
PS: Håber I kan læse min tekst, trods alle de der taste/stave fejl.
|
|
Besvar |
|
|
22-11-2007 - 09:01
Vi har et stort 150 år gammelt asketræ, som vi plejer at sætte en stor projektør til at lyse det op. Det er vældig flot, når man kommer kørende op mod huset. Vi har også et par lanterner ved hoveddøren med levende lys. De bliver spraymalet et par gange om året i den farve, jeg på det tidspunkt har lyst til. Lige nu er de røde, men jeg tror jeg vil male dem mørkegrønne her til jul. Om man vil have meget lys eller ej, må vel være op til den enkelte. Jeg har set et hus på landevejen mellem Randers og Århus, som simpelthen er et orgie i lys. Vi kører faktisk hen og ser på det hvert år, det er simpelthen så flot
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
22-11-2007 - 09:16
Det kunne være sjovt at kikke på måleren, den lille skive må piske rundt ;o)
|
|
Besvar |
|
|
22-11-2007 - 09:23
Ja, det koster os en plovmand hver jul, at lyse træet op, men det tager vi med :-)
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
22-11-2007 - 10:12
På TV kunne man følge de der meget overpyntede huse og en blev spurgt til el-regningen, som var på et helt vanvittigt beløb i julemåneden. 5oo kr. ekstra kunne slet ikke gøre det.
Jeg kan nu godt forestille mig, at det må se utrolig flot ud. Er det muligt at lægge et billede ind, når i får lys på?
|
|
Besvar |
|
|
22-11-2007 - 13:35
det vil jeg prøve, altså at fotografere træet
|
|
Besvar |
|