Er hjemme efter en kold, våd og blæsende dag. Startede med at tanke, og gjorde den fejl at jeg tog fat i tankpistolen uden handsker. Nøj den var kold, så jeg havde kolde hænder allerede før Ringsted.
Over Storebælt blæste det ½ pelikan direkte fra syd - men på lavbroen mødte jeg IC 3 tog - det lunede. Midt mellem Nyborg og Odense døde FJotten helt og aldeles. Ikke en gnist elektricitet virkede. Intet lys, intet horn ingen tænding - så problemet måtte jo nok være elektrisk.
Jeg forsøgte at skubbe til den nærmeste afkørsel - og det giver heldigvis varmen og ikke andet. Fra barn er den født med ekstra sikringer, så jeg dykkede ned i sikringskassen og startede med at skifte den største sikring og floff, så kom der liv i dyret, og jeg drejede videre til Vejle og tankede der og direkte videre til destinationen hvor kæde og kædehjul skulle skiftes.
Blev ikke overhalet bortset fra mit trip i nødsporet.
Og brobizzen - den lille model - kan godt registrere MC-er, så det var unødigt at køre i den gule bane.
.

FJotten blev skilt ad. Der skulle ny kæde på, og kæder nu om dage er endeløse, så bagsvinger skulle demonteres. Alle bøsninger, lejer og aksler er blevet smurt. Kædehjul er skiftet, og så blev dyret samlet igen.

Her ses bagsvingeren på filebænken - og min opgave var at gøre tingene rene, så mesteren ikke fik snavsede fingre. Man skal lige tænke på, at kæden - med fedt snavs og vand sviner den rigtig godt til.
FJotten blev samlet og jeg drejede i pissende regn til datter i Århus og fik hilst. Kørte hjem i fugt og dis - ingen sol og med, synes jeg, en lav temperatur. Fik tanket før Odense, mødte IC 3 - 4 tog , 2 stk på lavbroen, og samme anstændige tempo over højbroen, og så kørte jeg c-føli igennem en af de grønne baner ved betalingsanlæg, fordi det havde jeg jo fået oplyst på udturen at bizzen virkede. Jeg stoppede hele trafiken, bommen gik ikke op, og så var der en meget sød dame som fortalte at jeg skulle køre gennem de blå baner. Det gør jeg så næste gang.
Og ellers en helt uinteressant kørsel hjem.
Det har værn en historik dag. Jeg er blevet overhalet af biler på højbroen idag - begge veje; men det varede jo ikke længe så var de lagt bagude i glemselens tågeslør.