| Skribent |
Svar: 38 |
Visninger: 1009 |
Seneste: 26-01-2010 - 23:47 |
|
|
Forsikringer? Tyveri = Skade ! Forsikrings selskaber der ikke vil tage en kunde der har haft en "skade"
19-12-2009 - 11:35
Så nu er jeg på den igen med at finde en billig forsikring, eller bare en der er overkommelig at betale.
Mit problem er at jeg har TopDanmark fik stjålet min Ducati Monster 600 i august,
køber så ny MC i slutningen af september, efter at have fået en forsikrings pris til Kasko på det nye køretøj, altså INDEN jeg købte. Prisen var : 3300 kr med kasko og de 20 % selvrisiko.
I november får jeg så regningen! 6300 kr!
Så leder jeg efter et nyt forsikrings selskab, Finder et hos min mc-forhandler, tegner forsikring, og de opsiger min gamle forsikring! Det ny selskab vil have 3800 kr med 10.000 kr i selvrisiko. Men ! ØV! Så fåer jeg et lille brev i onsdags, der står at de alligevel ikke vil tegne min forsikring fordi jeg har haft en skade for over 30.000 kr! De kalder tyveriet for en skade, og at min tidligere motorcykel var blevet stjålet det vidste de altså godt da jeg talte i tlf med dem og lavede aftalen.
Kender i nogen forsikringsselskaber der vil tegne en forsikring for en "kunde" der har haft en "skade" med en erstatning for over 30.000 kr. ?
|
|
Besvar |
|
|
Forsikringer? Tyveri = Skade ! Forsikrings selskaber der ikke vil tage en kunde der har haft en "skade"
19-12-2009 - 11:48
Det var dog en unfair behandling af begge selskaber. Jeg kunne forstå det, hvis du havde haft et uheld hvor skylde var pålagt dig (altså hvor du er en særlig risikofyldt kunde) men du er jo ikke med skyld i den "skade" du har haft.
Har Ducati ikke en forsikringsordning som f.eks. HD? Elle prøv at ringe selskabet op og atter forklare dem at "skaden" var tyveri og høre dem om du ved at lave særlige foranstaltninger for at undgå tyveri igen (nu ved tyven jo hvor der findes Ducati) kan få en forsikring.
Ellers må du flytte her til Jylland, hvor vi er liiidt mere besindige:-)
|
|
Besvar |
|
|
19-12-2009 - 11:58
Gisp...godt nok hårde tal!
|
|
Besvar |
|
|
19-12-2009 - 12:01
Prøv Trekroner forsikring.
En bekendt til mig :-) fik en meget meget sober behandlig ved en skade der løb op i 27000 kr. Skadesbeløbet blev udbetalt uden problemer, tøjet og støvler og hjelm blev sat til nypris selv om der var 4 år gammelt....selvfølgelig minus selvriciko......Godt gået
Forsikringe var meget billig, men det var også fordi vedkommende havde resten af sine forsikringer i selskabet. Desværre var køretiden også 1 mdr kortere end normalt. Prisen for en 6½ ccm. var på ca. 1900 kr. med ca. 4½ kg. i selvriciko. Som helårsforsikring ville prisen blive 60% højere.
Ellers er der sikkert ikke andet at gøre end at ringe rundt og spørge, men forbered dig på at de sikkert vil have dig som totalkunde for at du kan få en god pris på mc'en.
Held og lykke...
|
|
Besvar |
|
|
19-12-2009 - 12:05
Hanne du kunne prøve IF....ved ikke med prisen...steg selv 2000 kr da jeg skiftede fra suzuki til honda... Skifter til maj til Rasmusen da de har en aftale med Honda,,,
|
|
Besvar |
|
|
19-12-2009 - 12:12
Jeg Googlede lidt og fandt dette....Det ser ud til du ikke er alene om problemet... Link Det ser ud som om du skal have fat i ham her... FORSIKRINGSAGENTURET Niels Hald Telefon: 97 47 39 00 E-mail: nh@mail.mira.dk
|
|
Besvar |
|
|
19-12-2009 - 13:34
Prøv FDM/Bauta/Runa forsikring.
Jeg er i Bauta (sygeplejersker) og jeg har IKKE den der 20% regel ved tyveri. FJ 1200, ansvar og kasko, selvrisiko kr. 4420.- årlig præmie uden vinterkørsel kr. 1917.- (elitekører præmietrin 8).
Når forsikringsselskaber ringer og tilbyder sig, så fortæller vi at vi har forsikret i Bauta. Så stopper samtalen - der er INGEN som kan matche de priser og tilhørende indhold.
Men prøv da Niels Hald som Stange foreslår.
|
|
Besvar |
|
|
19-12-2009 - 14:36
Du kan jo også fortælle dem at når du allerede har fået stjålet en mc, har du fået din del af ulykker og får nok ikke stjålet flere.
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 15:40
Surt show Hanne!
Jeg er forsikret i GF (Lærerstanden) som elitekører. Formedelst ca. 4000 er jeg kaskoforsikret, med to selvrisikobeløb: Ved tyveri ca. 2200, ved andre skader (som den jeg lige er midt i at få behandlet) ca. det dobbelte. Ingen 20 % regel ved tyveri, men som andre siger her; Det er med alle mine forsikringer i selskabet, 4. stk. ialt. Hvad nu når du bor sammen med Brian? Kan du ikke lukrere på hans forsikringsselskabstilhørsforhold? Det kan amn sommetider.
|
|
Besvar |
|
|
Forsikringer? Tyveri = Skade !
21-12-2009 - 23:04
Jeg har set lidt mere på alt det der er foreslået, og FORSIKRINGSAGENTURET Niels Hald Telefon: 97 47 39 00 E-mail: nh@mail.mira.dkEr også foreslået på Ducati Klub Danmarks forum. Der ud over er Codan foreslået, hvis man samler alle husstandens forsikringer der skulle de giver rimelige priser. Min nuværende Top Danmark forsikring, ER med de 20% rabat for turing Klubben, og der oven i rabat fordi Hekto og jeg har alle forsikringerne hos dem. Noget med elite, og Bolig + rabat. Jeg sagde også det der med at når jeg nu havde fået stjålet EEN mc så var sansynligheden for at lige jeg skulle være så uheldig igen vel mikroskobisk ;-) men top DK og LLoyd hoppede ikke på den ! Når jeg slippe ud fra sygehuset , he eller i ventetiden mellem undersøgelserne, så kan jeg måske komme videre i mit forsikrings drama. ( Har været lidt uheldig ( hø! på en anden måde altså ;-( ) og er røget akkut på hospitalet, fordi det medecin jeg har fået for nyre-bækken betændelse åbenbart ikke har virket godt nok. ) Men her til aften fik jeg min mini pc, og blev flyttet til en afdeling hvor der er internet.
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:09
Håber du når hjem inden Jul! Men skal man endelig være spærret inde på et hospital, så er internet da en stor lettelse! Man kan godt blive træt af genudsendelserne på tv......
Varmt knus og god bedring.....I har ikke været for heldige i år, I to.....
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:11
God bedring Hanne....sgi da godt det sker uden for mc sæsonen....
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:12
... og så lige til op jul. Jeg håber alt godt for dig Hanne og at de finder du kan få den rette medicin så du kan få det godt igen. Fra mig til dig ønskes en god jul og god bedring - hils ducatisten. Bo
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:13
Hvordan går det med din Bryg og Tango Bo.......
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:20
d skulle se min kælder.. bare fordi man bliver lidt grebet af den rare humledrik... he men sidder dog lige nu på tredie aften med min rom toddy, syg og forkøllet. Tango ... ja jeg skal nok lære det i det nye årti, det er svært.
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:27
IF jo de er lidt billigere end top dk, men ikke meget. 5600- 5800 mener jeg de fik det til, men jeg vil forsøge at få tilbud hos Codan og Niels Hald også
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:29
Skal betale 3800 hos Rasmusen...( Mondux) bliver nok lidt dyrere hvis det skal være en helårsting..
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:33
Jeg takker for jeres god bedring ønsker,,,,
og Bo jeg føler med dig, det lyder som om du har det værre end jeg lige nu,,,,, jeg er jo på hotel, og bliver vartet op,,,,, her er godt nok ingen rom toddyer , mennnn ellers, jeg skal i hvertfald ikke selv tage opvasken! Gode bedrings ønsker på denne solhvervs aften, hvor vi trods alt går mod lyserer tider!
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:35
Det er godt nok billigt Hektor men de tegner vel kun igennem din forhandler? og noget honda noget
|
|
Besvar |
|
|
21-12-2009 - 23:38
Ved jeg ikke Hanne, men du kan da kontakte dem...min anden forsikring udløber desværre først til maj, så indtil da er det if, men ryger automatisk derover til den tid...
|
|
Besvar |