Blogs Grupper
metroXpress
Søg

Menu

RSS24.dk - Artikler

Nyhed!Nyhed!

Du er gæst Alle - Bil, Båd og MC - MC - MC-mingler

DebatDebat

1 | 2 Næste »

Skribent Svar: 21 Visninger: 601 Seneste: 13-01-2012 - 10:33
fjev
medlem
Fjev

Online: NEJ

Send mail
Dette er et historisk øjeblik
04-01-2012 - 17:39

For første gang vil jeg give ubetinget ros til en Ducati og eller en - kører. :-) 
Året er først lige startet, hekto og jeg har endnu ikke fået følt hinanden på tænderne.

Det er fantastisk flot kørt, ved den type nedlægning, så vride den så meget på øret at bageneden skrider ud - men med et behersket følt vrid på gassen så der fortsat er fuld balance på dyret.

Smukt.
Besvar
hekto
medlem
Hekto

Send mail
04-01-2012 - 18:46

Ja, der er krummer i sådan en sag ... elelr rettere, den vejer ingenting. Omkring 160 Kg og så 200+HK. Men - lidt fake er det! Det ville ikke kunne lade sig gøre uden den moderne elektronik der styrer gassen ud fra hvor meget baghjulet spinder.

Gary MCoy kunne dog, uden alt det moderne pjat; men måtte så holde baghjulet godt spindende. bemærk der er væsentligt mere røgudvikling her:

Besvar
hekto
medlem
Hekto

Send mail
06-01-2012 - 09:39

Bare fordi kørebanen er våd, skal man jo ikke lade sig gå på af den slags. Det er jo så kort tid ad gangen baghjulet smutter lidt ud til siden ... når bare det går hurtigt nok og kablet holdes stramt!

Med tak til Bjarne (Louw):

Besvar
stipson
iconstifter
stig p

Send mail
06-01-2012 - 17:02

Meget flotte filmklip..I to "nisser"...hehe :)

Men ligefrem historisk???.... nææ, så foretrækker jeg dette billede, hvor der kæmpes med tyngdeloven og centrifugalkræfterne på en hel anden måde.
Nemlig UDEN teknikske dimsedutter af enhver art....kabeltræk, tromle-bremser, tung cykel uden kåbe...og ikke mindst med gaffa-tape på læder-dragten der også er UDEN "skaller", kun dobbelt-læder på udsatte steder :))

Læg iøvrigt mærke til den mode-rigtige hjelm :)

Besvar
mr z
medlem
Steffen

Send mail
06-01-2012 - 17:08

Stipson - taler du om dit profilbillede?
:-)
Besvar
stipson
iconstifter
stig p

Send mail
06-01-2012 - 17:13

Steffen... hvis det er den hjelm jeg har på, på profilbilledet... er svaret ja...MEGET mode-rigtig...men AK...kun en del af året..hmmm..lidt lissom "hot-pants"...(selvom de er del "kønnere")...haha.. ;))
Besvar
stipson
iconstifter
stig p

Send mail
06-01-2012 - 23:56

Hmmm..der mangler vist et billede til mit tidligere indlæg...

Besvar
ravenn
iconmoderator
Ravagen

Send mail
07-01-2012 - 00:30

Gaffa er godt!
Besvar
fjev
medlem
Fjev

Send mail
07-01-2012 - 09:07

Ring Knutstorp.
Når man kender banen / har prøvet at køre der, så er man klar over, at der bliver gået til stålet i denne film.
Besvar
fjev
medlem
Fjev

Send mail
07-01-2012 - 09:35

Og nu til noget helt andet.

I 50-erne var Anders And og de 3 nevøer på ferie i Black Hills South Dakota, hvor de c- føli også skulle se de udskårne præsidenthoveder i Mount Rusmore. Filmen her viser vejen dertil. Efter tunnelen ved 6.01 er der er smukt kik til Mount Rushmore.
Besvar
hekto
medlem
Hekto

Send mail
07-01-2012 - 11:04

Den video fra Knutten ... det er da en irriterende hyletone der er på den hele tiden?

De ligger vel på en omgangstid lige over et minut, og banen. Den er ca. 2000 meter lang, så et går da lidt stærkt, men ikke meget hurtigere end man kan tage den rundt på en veteranknallert:

Det kan dog godt gå en smule hurtigere ... bemærk 'horisontens' vinkel i forhold til vandret.

Besvar
fjev
medlem
Fjev

Send mail
07-01-2012 - 18:12

flere cylindre lyder altid bedre end motorer a la en pladevibrator - med mindre det er en Hundested / Lynæsmotor.
Besvar
hekto
medlem
Hekto

Send mail
07-01-2012 - 18:58

Der er mere træk med få vylindere med større volumen!

Meeeen ... vi er jo nogle der har sejlet med den ægte vare på de 7 have!!! ... Nå, ja, Østersøen og kattegat ihvertfald!

Besvar
fjev
medlem
Fjev

Send mail
07-01-2012 - 20:10

ja det var så 3 ducatimotorer, som kunne høres. Der manglede blot lidt løse møtrikker og afgnavne spåner som lå og cyklede rundt i bundkarret.
Besvar
hekto
medlem
Hekto

Send mail
07-01-2012 - 20:37

Sådan her? :

Besvar
fjev
medlem
Fjev

Send mail
07-01-2012 - 21:45

jeg glemte før.

7 verdenshave .....  for dig må det have værtet stort at komme igennem Kalvebodløbet.
Besvar
fjev
medlem
Fjev

Send mail
07-01-2012 - 21:48

og det er jo spild af tid og penge at udskifte og eftermontere en Yamaha udstødning til en Duc udstødning. Det lyder slet ikke godt.

Det er næsten tilsvarende som andet simili.
Besvar
fjev
medlem
Fjev

Send mail
10-01-2012 - 21:05

Og dette savner jeg

Besvar
takana
medlem
Andreas

Online: JA

Send mail
10-01-2012 - 21:37

Fin film. meeen man kan vist ikke kalse det en hyggetur, med den fart der bliver kørt. Jeg ville nok sænke hastigheden,og øge oplevelsen af det meget flotte landskab, og naturen,som ser pragtfuld ud.
Besvar
hekto
medlem
Hekto

Send mail
11-01-2012 - 09:33

Det er sport touring og man holder stille et par gange om dagen og nyder udsigten ... ellers er det kørslen der nydes. Så stærkt går det jo heller ikke.
Besvar

1 | 2 Næste »