| Skribent |
Svar: 18 |
Visninger: 264 |
Seneste: 15-09-2007 - 23:44 |
udmeldt
Udmeldt
Online: NEJ
|
Hvem er Karen Jespersen
02-02-2007 - 13:28
Pendulswinger, platugle eller en seriøs politiker. Jeg har svært ved at tage hende alvorligt uagtet jeg har haft respekt for hende tidligere. Jeg synes det dennegang smager det lidt for meget af hende selv og ikke hendes meninger, men platugler lever vist i bedste velgående nu om dage så måske projektet lykkes.
|
|
Besvar |
|
|
Svar: Hvem er Karen Jespersen
02-02-2007 - 13:58
Som jeg ser og hører det, så handler det udelukkende(eller næsten...) om karrieren for Karen Jespersen! Og jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv, nu jeg ikke lige kan spørge hende og vel heller ikke kan forvente et ærligt svar: Var det pga hendes politiske overbevisning, at det lige blev venstre, hun valgte.
Men når det er sagt, så er det jo udmærket, at man skifter mening, hvis man i mellemtiden har opnået en indsigt, der begrunder skiftet.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
02-02-2007 - 16:46
Min respekt for hende har siden hun fandt på og fik vedtaget loven om aktiv socialhjælp har kunne ligge på et meget lille sted som bagsiden af takken af et frimærke uden takker. Loven om aktiv socialhjælp var slet ikke en hjælpelov men en kontrol lov, der mistænkeliggjorde alle ledige (også syge på khjælp) og indførte kontrol og tvang. Og siden den nuv. regering er kommet til er loven udhulet så den er næsten uigenkendelig fra dengang og det er ikke til det bedre... tværtimod!! http://www.mingler.dk/user/vogter/perma/2006/03/27/Amptuerede_socialove
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
02-02-2007 - 16:48
Desuden er hun lige så paranoid hvad indvandrere angår som PiaK.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
02-02-2007 - 19:13
http://www.ladk.dk/Vogter , det er vist noget for dig. Aktiv loven. Er det noget med Karen. 1. De bliver tvangsaktiveret uden overenskomst og rettigheder. For mange mennesker en meget lille indtægt. Unge mennesker tvinges til at arbejde for ca. 5000,-kr. pr. mdr. Vil de ikke det " klappes kassen i" - han bor nu på et forsorgshjem ????? Vi HAR jo haft en stor arbejdsløshed - mange mennesker på kontanthjælp. Samtidig.... 2. De er uden aktivering i flere år . Jeg har mange gange hørt den der med , at det kan jo ikke betale sig at arbejde. Et ægtepar med børn fik kontanthjælp. HVIS de fik et arbejde , kunne de ikke klare sig for den løn det gav - det var bedst med kontanthjælp. Jeg er medlem af LADK og mener , at det er den ene skandale efter den anden , man kan behandle ALLE mennesker på en mere rimelig måde. Kommunerne tvinger arbejdsduelige mennesker , til at arbejde uden overenskomst og rettigheder . Mange mennesker har en meget lille indtægt LA bladet nr. 31 side 16 ( alle de lave satser som kommunerne arbejder med). NU har vi mangel på arbejdskraft , og meget bliver nu ændret - men hvad med dem der HAR været i kommunernes knusemaskine. Man må ikke have formue , tvangsarbejde - dem med en meget lille indtægt , " klappe kassen i".
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
02-02-2007 - 19:20
Vogter. Indvandere / Pia , Karen.
Jeg har / er meget bekymret for Danmarks fremtid. Muslimerne vil have mere og mere muslimske tilstande. Terror er set i flere lande. Vi kaldes for vantro.
Så er det ikke rimeligt , at bruge psykiatriske navne på personer - der er bekymret for fremtiden.
|
|
Besvar |
|
|
02-02-2007 - 22:41
Jeg er enig i at indvandrere, der er modstandere af demokrati ikke hører til i Danmark. De kan jo flytte til Saudi Arabien. Jeg er dyb modstander af, at samtlige muslimer og indvandrere fra sydlige lande skal regnes for modstandere af demokrati eller tilhængerer af sharia-love. Det er mit indtryk, de allerfleste er glade for demokratiet og ser det som meget værdifuldt. Generaliseringer er helt hen i skoven og kan intet godt føre med sig..
|
|
Besvar |
|
|
02-02-2007 - 22:43
Og hvem Karen Jespersen er? Hun er datter af Knud Jespersen, som var formand for det kommunistiske parti. Måske skal hendes partiflytteri ses som sen pubertetsoprør.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
03-02-2007 - 08:40
Manaabenraa.. jeg er medlem, du kender mig under navnet Tomas, fra andet fora (Sol debatten).
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
03-02-2007 - 09:42
Jeg kan ikke se hvorfor det største problem er, i at flytte fra socialdemokratiet til venstre. De går jo ind for de samme ting, efter at ideologierne røg ud af partierne, den væsentlige forskel mellem partierne er jo bare at venste ved hvad de vil, og hvordan de vil det, mens socialdemokratiet bare vil vælte regeringen. Samt hvem de har valgt at arbejde sammen med.
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
03-02-2007 - 15:28
Jeg kan se at Karen Jespersen i dagens avis er ude med riven, og siger regeringen gør for lidt for de fattige......
Så apropos forskellene på den sociale ansvarlighed - mellem det regeringen repræsenterer og det socialdemokraterne siger de repræsenterer, så er det vel noget med, om en udvikling fremmes gennem pisk eller gulerod.
Regeringen siger pisk. Den fjerner kontanthjælpen fra de svageste for dermed at tvinge dem i arbejde. Det skal populært sagt ikke kunne betale sig at være på offentlig hjælp, omvendt skal det kunne betale sig at arbejde. Så Klaus og Muhammed, I må dele nogle gratisaviser, hvis ikke i kan finde på andet. Om de har ondt i ryggen eller kun har et ben er sådan set uden betydning. Hvis man ikke er stemplet som match 4 eller 5, så gælder der ingen kære mor.
Socialdemokraterne er vel mest til gulerødder, og udtrykker mere forståelse for folks situation og forsøger at motivere folk til at tage arbejde. Det har de gjort i 30 år uden det er lykkedes, men de fastholder den bløde sociale model, for velfærdsstaten har vel råd til det. Det at de i 10 år eller mere har budt os andre på skænderier for åben skærm rager dem en høstblomst, men det skal nu ikke lægges Helle Thorning til last, for hun er da det mest positive på de kanter i mange år.
Hvis nu denne hypotese er korrekt, så foretrækker Karen Jespersen pisk frem for gulerødder, og har derfor valgt at skifte parti. Hun er blevet træt af socialdemokratiets eftergivenhed i sær på udlændinge området, hvor hun ikke kun pisker, men nærmest oppisker en stemning af frygt for Danmarks udslettelse før klimaforandringer oversvømmer hendes residens i Dragør.
Piskemetoden vil gøre de som har et arbejde tilfredse, og med stor glæde betaler de gerne mere i skat. Pengene fosser derfor ind i statskassen, som derefter fordeler dem. Problemet med Venstres ansvarliged er de fordeler penge til sig selv, og ikke tilbage ud i samfundet der hvor der er brug for dem. De gør lidt her og der, men overordnet synes pengene ligger bedst i egne lommer, og så er det som den sociale balance forsvinder ud af den politik vi præsentere for, eller er det mig som tager fejl?
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
04-02-2007 - 02:53
alabast, Piskemetoden vil gøre de som har et arbejde tilfredse, og med stor glæde betaler de gerne mere i skat. Pengene fosser derfor ind i statskassen, som derefter fordeler dem. Problemet med Venstres ansvarliged er de fordeler penge til sig selv, og ikke tilbage ud i samfundet der hvor der er brug for dem. De gør lidt her og der, men overordnet synes pengene ligger bedst i egne lommer, og så er det som den sociale balance forsvinder ud af den politik vi præsentere for, eller er det mig som tager fejl?
Ja, det synes jeg i allerhøjeste grad du gør!
Jeg forstår simpelt hen ikke din argumentation med at mennesker der hár et arb. gerne vil betale mere i skat? Hvad har alle menn. der har et arb. til fælles - udover at have arbejde? Intet! Jeg synes i særdeleshed det halter, når du på den ene side vil klandre borgerlige for at synes at borgernes penge ligger bedst i borgernes lommer OG påstår at V fordeler penge til V; og gør idt her og der (som du kalder det). Jeg er blevet så nysgerrig efter at vide, hvor resten af pengene så er blevet af... De er åbenbart ikke ude i samfundet, eller?
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
04-02-2007 - 03:02
Ups, jeg blev åbenbart så agiteret af alabast' seneste indlæg, at jeg helt overså trådens overordnede emne.... *siger undskyld med let nedslagne øjne og meeeeeeget lille smil*
Karen J er da en pisse sej dame. Hun siger sin mening - står ved den - og er ikke bange for at flytte sig i den retning hun føler er den rigtige.
Jeg mener det var Churchill der sagde, at: Hvis man som ung ikke er rød, har man ikke noget hjerte, men hvis man som voksen er rød, har man ikke nogen hjerne.
|
|
Besvar |
|
|
04-02-2007 - 10:16
Der var én der sagde, at sandheden er venstreorienteret, mens magten er højreorienteret. Lets mooove ;o)
|
|
Besvar |
|
|
04-02-2007 - 10:37
mercury.....
Med al respekt for seje kvinder - vil jeg dog tillade mig at kommenter dette:Karen J er da en pisse sej dame.
Hun siger sin mening - står ved den - og er ikke bange for at flytte sig i den retning hun føler er den rigtige.
Jeg vil ikke forfægte Jespersens ret til at realisere sine politiske ambitioner. En force hun har haft, er i hvertfald at få opmærksomhed om sin person. Jespersens meningers mod kan diskuteres. Specielt når hun har stået i en magt position som minister, hvor det er let at have skarpe holdninger til de lavere placerede kontanthælpsmodtagere o.a. som på deres krop har "mærket" hendes forringelser af deres sociale vilkår, og med tvangsaktivering osv. Hendes fejlagtige ry som de "svages" fortaler -kan vist ligge på et vist sted! Spørg bare kontanthjælpsorganisationer, Kirkens Korshær m.fl.
Lige fra Jespersens VS tid, hvor hun sammen med Pitelkow, ud fra en en autoritær lenistisk, og kapitallogisk position tordnede imod de mere demokratiske fløje i partiet, og til sin omven- delse til den gamle hovedfjende:Socialdemokraterne, og nu det superborgerlige Venstre, vir- ker det som hun griber chancen til magt. Pittelkow og Jespersens islamofobi gør ikke billedet af Jespersens troværdighed skarpere.
|
|
Besvar |
|
|
04-02-2007 - 11:36
agape Du skriver: Og hvem Karen Jespersen er? Hun er datter af Knud Jespersen, som var formand for det kommunistiske parti
"Røde Knud" skulle være far til Karen Jespersen? - det er noget af en ny - hed! Viktualehandlerdatteren har fået ny far????
|
|
Besvar |
udmeldt
Udmeldt
|
04-02-2007 - 14:34
Charlotte, hvis mit indlæg bragte dig ud af sofaen for at gribe pennen, så er jeg stolt af mig selv, kan forestille mig dine øjne gnistre af arrigskab....ss Og det er jo sådan set også meningen med at være her, jeg mener at udveksle synspunkter, for var vi enige var det røvkedeligt.
Jola beskriver jo glimrende Karen Jespersens vej, fra sin tid som forkæmper for proletariatets diktatur frem til i dag, hvor hun har meldt sig under fanerne hos højrefløjen. Det er et ganske naturligt valg hun dér har foretaget, da Anders Fogh jo på glimrende måde har aflæst kommunisternes ledelsesform deres succes og genanvender den i en ny udgave. Det har Karen Jespersen forstået, og som en mangeårig tilhænger af den filosofi som begrebet diktatur udtrykker, så er hendes sceneskift og selv iscenesættelse fuldt ud i overensstemmelse med hendes eget idegrundlag. Det var sådan set på den måde mit indlæg skulle forstås.
Nogen må blive rige før andre siger kineserne og det er årsagen til deres succes. Hvis man får lov til at blive rig i et fattigt samfund, så betaler man i den model også med glæde sin skat, for var man ikke rig var man jo i sagens natur fattig. Det er nemlig bestemt af proletariatets diktatur i den udgave vi kender i Kina, at sådan hænger tingene sammen. På den måde har kineserne bygget deres kommunistiske samfund op og er på vej til at blive verdens største økonomi, hvor de undervejs har tilfredsstillet både den enkeltes individuelle behov og styrets ønske om udvikling.
Forskellen på kommunismens vej og Anders Foghs vej er måden de fordeler værdierne på, og det er her jeg er lodret uenig med Fogh Rasmussens politik. Man kan sige der er ikke den store forskel på de to systemer, men der er forskel på hvordan "magten" tilgodeser sin befolknig også kaldet at have visioner på sit smfunds vegne. Kineserne er et fattigt samfund på vej til at blive rigt. Danmark er et rigt samfund som Fogh Rasmussen er på vej til at gøre fattigt, eller rettere nogen bliver rigere på andres bekostning, det er prisen vi betaler for den forskelspolitik som han praktiserer. Det synes jeg er en forkert udnyttelse af vore ressourcer, og det lover ikke godt fremtiden.
Beklager hvis mit indlæg får dig ud af sofaen *SS*
Og til sidst, det er her jeg ikke forstår Karen Jespersen og spørger mig selv om, Hvem er hun egentlig?
|
|
Besvar |
|
|
15-09-2007 - 23:41
Jeg synes KJ er et forvirret menneske at høre på. Normalt kommer der nogle fornuftige ord, fra folk, som siger meget, og KJ sige i sandhed meget, men det må være procentdelen af fornuft, som må gælde, og her scorer hun ikke højt.
Jeg tror hun kender det politiske game, og holder af det. Hun må også være god til det, ellers ville hun nok ikke være dér i dag. Men jeg savner i den grad at hun ville svare sammenhængende, når hun modtager kritiske spørgsmål. Som det er, er hun en flom af ord baseret på egne følelser.
Jeg synes også hun er sej, bare ikke på den fede måde...
|
|
Besvar |
|
|
15-09-2007 - 23:44
Jeg glemte helt at svare på trådens spørgsmål.
Det er mig helt umuligt at sætte KJ i bås, og fortælle hvem hun er. Først er hun til venstre så i midten og så i partiet venster.
Men et bud er: hun er den største forbruger af ordene 'Øh' og 'Æh'
|
|
Besvar |