24sjov 24foto 24Xtra Nyheder 24sport & spil 24familie 24entertainment
Community Blogs Grupper
Seneste nyt Seneste artikler

Søg

Menu

RSS24.dk - Artikler

Nyhed!Nyhed!

DebatDebat

1 | 2 Næste »

Skribent Svar: 24 Visninger: 271 Seneste: 09-02-2010 - 15:41
rekki
iconstifter
Svend

Online: NEJ

Send mail
Socialdemokratiet diskeminerer udlændinge.
09-02-2010 - 07:52

Henrik Dam Kristen mener ikke, at der er behov for en lovændring, der skal hjælpe voldsramte kvinder, der venter på opholdstilladelse.

I Socialdemokratiet mener de åbenbart, at det er på sin plads at en mor og hendes tre børn efter 14 år i Danmark bliver udviste, fordi kvinden flygtede fra sin voldelige mand.

Der er bloggere, som hver eneste dag bombarderer Mingler med angreb rettet mod Dansk Folkeparti på grund af deres udlændingepolitik.

Det undrer mig, at de samme skribenter aldrig skriver noget om Socialdemokratiet når de som i dette tilfælde, forsvarer en idiotisk og umenneskelig lov.

Her er et link til Henrik Dams mening om sagen :  http://politiken.dk/politik/article895396.ece
Besvar
rekki
iconstifter
Svend

Send mail
Socialdemokratiet diskriminerer udlændinge.
09-02-2010 - 07:56

diskriminerer

Rettede lige på overskriften.  Vi kan ikke have sådan en uorden fra morgenstunden.

Er socialdemokratiet mon ved at udvikle sig til et naziparti ?
Besvar
taby
medlem
Taby

Send mail
09-02-2010 - 08:48

Om socialdemokraterne er ved, at udvikle sig til et naziparti, til det må jeg sige, at efter min mening har de altid været det, jeg får bræk fornemmelde når jeg hører toppen af socialdemokratiet

taby
Besvar
syf
medlem
syf

Send mail
09-02-2010 - 09:10

Det er det glade vanvid.

Er børnene ikke danske statsborgere? Og hvad med hende selv?

Besvar
cantor
medlem
Cantor

Send mail
09-02-2010 - 10:03

Kære rekki
der er vist noget du har misforstået: det er da Dansk Folkeparti der er "fremmedfjendske"

- det er vigtigt at fastslå at lov er lov og skal holdes!!! 

(undtagen lige af- og udviste kriminelle muhanedanere fra Irak)
Besvar
annelise48
medlem
Annelise Rasmussen

Send mail
09-02-2010 - 12:32

Henrik Dam Kristen mener ikke, at der er behov for en lovændring, der skal hjælpe voldsramte kvinder, der venter på opholdstilladelse.

Ifølge ham, virker loven som den skal.

Nej det gør den heller ikke i dette tilfælde.

Hvis der står i loven at man skal svigte kvinder

og børn fordi stodderen har kuk i kysen, så er loven forkert.

Besvar
annelise48
medlem
Annelise Rasmussen

Send mail
09-02-2010 - 12:33

Kvinden har vel osse søgt asyl, eller
er
hun kun et vedhæng af stodderen?
Besvar
syf
medlem
syf

Send mail
09-02-2010 - 12:34

Hvorfor bliver HAN ikke smidt ud?

Besvar
annelise48
medlem
Annelise Rasmussen

Send mail
09-02-2010 - 13:03

Hvorfor bliver HAN ikke smidt ud?

Fordi ingen gider høre om racisme mere.
Besvar
jetset

libbie

Send mail
Socialdemokratiet diskeminerer udlændinge.
09-02-2010 - 13:16

Jeg synes det er en grusom sag, og jeg synes ikke hun skal udvises, derimod synes jeg, at hendes fraskilte mand skal hænges.

Men det kunne måske være, vi skal sende dette link til alle haderne :D))

Jamen, FØJ for sø'ren - så har vi hørt det med, og hvem skal vi så hade, hi hi
Besvar
ilona
medlem
Ilona

Send mail
09-02-2010 - 13:22

Nu har jeg været lidt rundt på Nettet, og jeg kan ikke finde Henrik D. Kr. udtalelse i sammenhæng så jeg kan se, hvad han egentlig har ment. Kun andres referater af en udtalelse, der er taget ud af sin sammenhæng.

Han har jo ret i at sådan fungerer loven. Den lov der er vedtaget af regeringen og DF.

Hvis HDK mener at det er i orden, så bør han smides ud af S, for det er ikke socialdemokratisk politik at kvinder skal finde sig i at blive mishandlet. Det var S der i sin tid oprettede et større beredskab for at komme voldsramte kvinder til hjælp.

Men vi skal også passe på, for fra nu af og til valget om et par år vil højrefløjen kaste sig over alt hvad der kommer fra S og dreje det til noget negativt.
Besvar
annelise48
medlem
Annelise Rasmussen

Send mail
09-02-2010 - 13:29

Ilona:
Hvis HDK mener at det er i orden, så bør han smides ud af S, for det er ikke socialdemokratisk politik at kvinder skal finde sig i at blive mishandlet. Det var S der i sin tid oprettede et større beredskab for at komme voldsramte kvinder til hjælp.

Det drejer sig ikke om at hun er voldsramt, men
om at hun kan få opholdstilladelse her i landet.
Hjælp fik hun jo på krisecentret.
Besvar
ilona
medlem
Ilona

Send mail
09-02-2010 - 13:35

Annelise > Det drejer sig ikke om at hun er voldsramt, men
om at hun kan få opholdstilladelse her i landet.
Hjælp fik hun jo på krisecentret.

Konsekvenserne af de love DF har fået trumfet igennem sammen med regeringen har været kendt længe.
Der er mulighed for at dispensere, men den bliver ikke brugt. Det så vi også da man udviste dødsyge irakere for nylig.
Men krisecentrene har heller ikke længere de sociale muligheder de havde tidligere.
Besvar
rekki
iconstifter
Svend

Send mail
09-02-2010 - 13:41

Ilona

Lige nu forholder det sig altså sådan, at Dansk Folkeparti er villige til at rette på loven

Peter Skaarup vil undersøge omfanget af voldsramte kvinder, der mister deres ophold i Danmark, når de forlader deres mand.

Mens Socialdemokratiet medner det modsatte :

Der ligger links i tråden, så du selv kan følge sagen op.

Besvar
jetset

libbie

Send mail
09-02-2010 - 14:05

Men vi skal også passe på, for fra nu af og til valget om et par år vil højrefløjen kaste sig over alt hvad der kommer fra S og dreje det til noget negativt.    Jfr. ilona.

Selvfølgelig Ilona - det har du helt ret i.  Har du læst mit link??
Besvar
ilona
medlem
Ilona

Send mail
09-02-2010 - 14:21

Rekki - Der er ingen af de links jeg har været inde på, der viser hDKs udtalelse i sammenhæng. Heller ingen hvoraf det fremgår at han ikke mener at loven bør ændres. Indtil jeg ser andet sort på hvidt vil jeg tillade mig at tro, at han ønsker loven ændret.

Jetset - Typisk DF-metode at nedsætte nogle udvalg, der skal arbejde i et par måneder og i mellemtiden har folk glemt sagen. Det er deres egen lovgivning der har denne slagside og har haft det længe. Der har været en del andre sager fremme, så vi behøver ikke nogen udvalg til at konstatere at det sker og at det er sket mange gange. Nu er der brug for nogle afledningsmanøvner og det er de skrappe til i det parti.

I mellemtiden kan man sende kvinden hjem til et land hvor hun vil blive diskrimineret, og så er hun også ordnet.
Besvar
ilona
medlem
Ilona

Send mail
09-02-2010 - 14:23

Og så lige en ting til - manden er indlagt på et psykiatrisk hospital. Som sædvanlig skal der virkeligt store ulykker til før man indser, at en familie har brug for hjælp.
Besvar
jetset

libbie

Send mail
09-02-2010 - 14:30

I mellemtiden kan man sende kvinden hjem til et land hvor hun vil blive diskrimineret, og så er hun også ordnet.

Ilona - nu har det jo altid været sådan og vil være det altid - at nogle skal dø i et kryds, før det bliver lysreguleret, der har mig bekendt ikke været noget politisk parti, der har kunnet gennemskue alle ulyksaligheder, det er når problemerne opstår, de bliver taget op, og det gælder for ALLE politiske partier.

Og så lige en ting til - manden er indlagt på et psykiatrisk hospital. Som sædvanlig skal der virkeligt store ulykker til før man indser, at en familie har brug for hjælp.

Det er ikke nogen undskyldning for alt det onde han har gjort, han skulle hænges efter min mening, han er et SVIN.
Besvar
ilona
medlem
Ilona

Send mail
09-02-2010 - 14:42

Jetset - Jeg kan se af et link ovre i avisgruppen at der var lovforslag allerede i 2006 om at ændre udenlandske kvinders rettigheder. Problemet er bestemt ikke nyt.

Angående manden, så kom jeg engang sammen med en mand, der hørte stemmer. I lang tid forstod jeg ikke hvorfor han ind imellem og helt umotiveret overfusede mig. På et tidspunkt gik det op for mig at når han hørte stemmer, så troede han det var mig, der sagde et eller andet modbydeligt til ham.
Den slags er for fagfolk ... men dem er der også mangel på. 
Besvar
annelise48
medlem
Annelise Rasmussen

Send mail
09-02-2010 - 14:58

Hvis man lærte at betragte det enkelt menneske som et individ,
så kunne man smide halvdelen af danmarks love væk.
Vi er ikke vedhæng. Ingen af os.
Besvar

1 | 2 Næste »