| Skribent |
Svar: 10 |
Visninger: 244 |
Seneste: 23-02-2012 - 05:38 |
|
|
Erklæret død
22-02-2012 - 01:22
I Jyllandspostens netudgave her i aften kunne man læse om den nygagte moder, der var blevet erklæret død og hendes personnummer slettet. Endvidere var hendes nemide, og netbank m.v. blokeret. http://jp.dk/indland/article2701892.ece
Faktisk var det rigtigt uhyggeligt og meget grænseoverskridende, da den 27-årige nybagte mor i fredags – netop ankommet fra sygehuset - stod i hjemmet med sin nyfødte datter på armen og sorterede post.
I postkassen var en række breve fra flere forskellige banker og forsikringsselskaber og sågar NemId, der alle beklagede, at de havde modtaget meddelelsen om hendes død den 12. februar – dagen før hun fødte sin lille datter.
Det var på kirkekontoret der var sket en fejl - angiveligt p.g.a. at alt nu foregår digitalt.
Det må fanme være uhyggeligt du.
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
22-02-2012 - 01:43
Ja Rudolf dem får vi sikkert mange af fremover :-( æv da hvor man føler med sådan en kvinde midt i glæden og så skal fordøje det - på et tidspunkt hvor man ved hvad livet betyder mere end nogensinde før ...... ÆV !
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
22-02-2012 - 06:36
Kan hun mon få sit personnummer igen?
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
22-02-2012 - 21:15
Mon barnet har et nummer? Jeg kan huske da vi fik personnumre. Jeg var kun et barn, men sur over det.
I Irland og Tyskland ville de ikke gennemføre personnumre. I Irland blev man identificeret via adresse plus elregning. I Tyskland skyldtes den manglende vilje til registrering, at det jo gør det muligt hurtigt at udvælge grupper, man vil behandle på særlig måde. I Danmark er det forbudt for private firaer at bruge personnummeret som identifikation
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
22-02-2012 - 21:16
Kan hun mon få sit personnummer igen?
Der jo lissom ikke andre der ka´bruge det. Det fortæller jo hendes fødselsdag og år og hvad nummer hun var i rækken af nyfødte den dag.
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
22-02-2012 - 21:21
For nylig var jeg hos den lokale præst. Jeg blev smidt ud af folkekirken som 18-årig. Lynhurtigt kunne han via mit personnummer se, jeg aldrig har været medlem af den danske folkekirke. Gad vide hvormange oplysninger, der knytter sig til personnummeret og hvordan kirkekontoret kan registrere levende mennesker som døde?
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
22-02-2012 - 23:12
Jeg har hørt, (det er muligt det er en vandrehistorie) om en person, der blev 106 eller 107, han/hun fik en invitation til den kommende førsteklasse. Det er åbenbart ikke alt, de kan med vores personnummer!
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
23-02-2012 - 01:35
Jeg har hørt, (det er muligt det er en vandrehistorie) om en person, der blev 106 eller 107, han/hun fik en invitation til den kommende førsteklasse. Det er åbenbart ikke alt, de kan med vores personnummer!
Om det er en vandrehistorie eller ej, skal jeg lade være usagt, men jeg har hørt de før. Da de hundredeårige blev født eksisterede der jo ikke personnumre, og da man indførte personnumrene forestillede man sig ikke, at folk kunne blive over 100 år.
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
23-02-2012 - 01:38
Men det er of topic - hvordan villle du have det, hvis du pludselig var erklæret død - og det med en nyfødt baby på armen. Det lyder skræmmende - eller hvad.??
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
23-02-2012 - 02:15
Jeg ville da først knibe mig i armen, gjorde ondt så er jeg ikke død går jeg ud fra ;)
|
|
Besvar |
|
|
Erklæret død
23-02-2012 - 05:38
Jeg tror nok, at jeg ville undre mig og så ellers håbe på at mine kreditorer troede, at jeg var død. Min yngel ville jo ved selvsyn kunne se, at jeg lever i bedste velgående..
Men hvordan de ville reagere på jobbet, når jeg kom gående...hmmm...
|
|
Besvar |