Her er der billedgaranti – hver gang!
I går - 20:03
Skrevet af lazyclip
 Det er tidens mest omtalte bogstavrim. Kød-Klister. Klamt. Uha-uha. Og konkurrencen om at tage allermest afstand fra det er hård. Men jeg aner alligevel en bondesnu accept lige under overfladen. Danskerne har jo for længst taget den tilsvarende Jaka bov til sig. Så hvorfor ikke også lade nye sammensatte kødprodukter passere ganen? – Lur mig om ikke væmmelsen snart har lagt sig, når supermarkedet disker op med noget der ligner og smager henad førsteklasses udskæringer – til halv pris!Sådan er vi danskere jo: Kostbevidste. Klimabevidste. Men først og fremmest; Prisbevidste. EU har godkendt at enzymet bliver brugt i den europæiske fødevareindustri. Det eneste vi som danskere så kan ærgre os over, er at det ikke er Novozymes som har Thrombin på lager, men derimod en hollandsk konkurrent. Den danske virksomhed har så til gengæld tjent mange penge på andre gode enzymer i det vi mennesker putter i munden. Der er for eksempel næppe noget brød eller kage fabrikkerne vil bage uden Fungamyl® Ja, der er stor opstandelse lige nu, – men når reklamefolkene har fundet på et mere appetitligt navn til kødsammensætningstilsætningen, så skal det såmænd også nok glide ned.
Tags: enzym, kød, kost
I går - 20:12
Skrevet af dutter
Jeg husker et program om hvordan "kød"pølser blev til... den indeholdt beskrivelser af HVAD præcist "maskinudbenet kød" er, og hvordan konsistensen og farven på en "kød"pølse ville være hvis ikke det var for de mange tilsætnings- og farvestoffer... så vidt jeg kan se sælges disse pølser stadig, uden problemer... dog ikke til mig, hverken før eller efter udsendelsen... Men jeg tror desværre du har ret... det skal nok blive solgt og spist, når folk har vænnet sig til at se det på hylderne... når bare det er billigt...
Kødklister
I går - 20:16
Skrevet af monakoch
Nemlig... kunne ikke have sagt det bedre og mere præcist, Kenneth.
Kødklister
I går - 20:29
Skrevet af balder
hvem fanden æder jakaborv! fy for helvede.
Kødklister
I går - 20:31
Skrevet af snabelsen
Der er fandens til bakteriel forskel på at klistre råt kød sammen, og kogt....
Kødklister
I går - 20:44
Skrevet af i-trold
Jeg ledte netop efter spørgsmålet.
Et enzym er et stof, som formidler en proces, uden selv at blive forbrugt. Er det en forældet definition på et enzym.
Så meget nyt er der heller ikke under solen. Jeg antog egentlig, at det var Husplash(Gelantine), som var brugt i Dit eksempel.
Kødklister
I går - 20:49
Skrevet af lazyclip
Jeg tvivler på om de nye kødprodukter vil indeholde flere bakterier end almindeligt hakkekød. Og hvordan det bliver modtaget, når væmmelsen har lagt sig – det afhænger som bekendt af smag og behag.
Konceptet minder stadig, efter min mening, meget om Jaka bov succes’en.
Kødklister
I går - 21:40
Skrevet af isabelle
Nægter at spise jaka bov OG kødklister-bøffer- Kan godt leve af ris, kartofler og diverse grøntsager--- og en garanteret økologisk kylling er ikke at foragte-
Kødklister
I går - 21:42
Skrevet af lazyclip
– Lige en ting til: Med EUs godkendelse følger, at kødet skal "klistermærkes"…
Kødklister
I går - 21:59
Skrevet af maggie-
JakaBov er heller ikke lige mig, må jeg nok erkende, så der må være andre, der køber min ration, dér(-;
– Lige en ting til: Med EUs godkendelse følger, at kødet skal "klistermærkes"…
Jo tak, Kenneth...
Der er også pligt til at sætte en sidste salgsdag på kødet, men det har endnu ikke forhindret driftige forretningsmænd- og kvinder i at ændre datomærket og gi' kødet kunstigt åndedræt et par dage mere, hvis det ikke er blevet solgt.
Hvad får dig til at tro, at man vil respektere forbrugerens ret til at vælge mellem klistret småkød/hakkekød og kød, der med sikkerhed kun kommer fra ét dyr, når man end ikke kan regne med at ha' frit valg mellem frisk eller gammelt kød?
Kødklister
I går - 22:55
Skrevet af 000
Så mangler der vel bare et enzym til at klistre grøntsagsstumper sammen til hele grøntsager, og klistre kartoffelskræller sammen til kartofler, og plukmakrel til hele makrel, og cigaretstumper til cigaretter, og........
Kødklister
I går - 23:47
Skrevet af lazyclip
Man kan bruge enzymer til meget, og helt sikkert også ting, man endnu ikke har tænkt på. Enzymer er helt naturlige – det er for eksempel enzymer der gør at vintergækker kan gro ved blot een grads varme.
Måske er det det lidt kunstige navn, der forleder nogen til at tro enzymer er lidt det samme som dioxiner og baciller. Men enzymer er altså noget ganske andet.
Jeg tror som gammel reklamemand at noget så enkelt som navneskift kan flytte markedsandele. Det er nemmere at sælge jomfruhummer end bogstavhummer. Og nemmere at sælge havtaske end "vand-skabning". Der er masser af eksempler…
Det ene ord er ikke lige så godt som det andet. Ville vi stadig spise masser af leverpostej, hvis det blev solgt som "svine-marmelade"? Det tror jeg ikke…
Kødklister dur ikke. De viser folks reaktioner med al tydelighed. Men måske hvis det nu blev kaldt "kød-komponent"? Det skulle ikke undre mig…
Det er dét jeg vil sige med min blog: Vi er i forvejen vant til sammenpresset kød i Jaka bov og kyllingepølser. Tanken ligger ikke fjernt, der skal bare et bedre navn til.
Jeg mener i øvrigt ikke, at producenterne dagligt vil bruge Thrombin til at begå kriminalitet og sælge affaldskød. Men enzymet gør at mindre udskæringer kan få et mere helstøbt look og dermed sælges til en højere kilopris.
I går - 15:23
Skrevet af lazyclip
– Narj, jeg ved ikke rigtig… Jeg er jo ikke så godt gående, og der er jo også min gammelkones sukkersyge. Tænk, hvis jeg pludselig bliver syg…
Mor havde mange små bekymringer, som når hun lagde dem sammen og gangede med tre, var på nippet til at få hende til at takke nej til en to måneders rejse til Argentina sammen med sin kæreste. Heldigvis blev hun overtalt til at tage afsted. Man skal jo leve så længe man lever – og at rejse er som bekendt at leve. Nu er der så kommet brev frankeret med argentinsk porto, med hyggelig læsning om den lange flyrejse via Paris over Atlanten til Buenos Aires, hvor nogle af Karstens gode venner stod klar med bilen der kørte dem de sidste 380 kilometer bumle landevej til Tandil. Mor & Karsten har det pragtfuldt. Der er i omegnen af 30° varmt, mange solsikker, nerier, eucalyptus træer og hibiscus buske. Der er også kolibrier, og mange andre smukke fugle, som "skræpper" helt anderledes end dem derhjemme i Lunderskov. Tiden går med at spise, drikke, snakke, vandre, og tulle rundt i swimmingpoolen for bagefter at soltørre i den duftende blomsterhave. Jo, det går rigtig godt. Det kan jeg både læse og se; Hun er kommet til at spilde rødvin på brevpapiret. Jeg gætter, det er den foretrukne, noget dyre rødvin (25,- kr.) som hedder det samme som min mor: La Linda. På spansk betyder min mors navn "den smukke". Jo, hun nyder så sandelig varmen, kærligheden og kildevandet - omend væskeindtaget nok mest består af øl og vin… Nu skriver jeg hendes Ferrari frankerede brev ind på mac’en. Thomas og Stephen skal da også via mailen have fornøjelse af den flotte feriehilsen.
Tags: argentina, tandil, vin, liv
I går - 17:55
Skrevet af stina-
Meget smukt, men nu er det da en Porche på billedet...og så er det den anden biltype som nævnes Ferrari;-)
Farrari frimærke
I går - 18:18
Skrevet af danser med ovne
hmm stina, selv mine halvblinde øjne kan se at der står Ferrari F40 ;-)
ferro = vist jern, betyder ferrari så det flyvende jern?
Farrari frimærke
I går - 18:26
Skrevet af stina
Haha, jeb, ved jeg lavede fejl dmo, jeg ville sige at det skrives fErrari og at der så også findes en fin som hedder Porsce....skulle bare lade være med at blande mig;)
Farrari frimærke
I går - 18:38
Skrevet af malurt
Skøn blog.... Og som inkarneret Ferrari-fan ville jeg ønske, at det var mig, der havde fået brevet. (Hvorfor pokker er der Ferrarier på argentinske frimærker?)
Farrari frimærke
I går - 19:29
Skrevet af lazyclip
Tusind tak for kommentarerne. Stavefejlen vil jeg straks rette.
Jeg har tænkt på, om Ferrarien er blevet frimærke motiv, som en slags hilsen til den sydamerikanske formel 1 mester Ayrton Senna. Han var en mega sportsstjerne, ikke bare i Brasilien, men på hele kontinentet.
Farrari frimærke
I går - 19:36
Skrevet af guvnuor
der er godt nok mange her der ikke kan læse, og heller ikke kender biler. F-40 er en supersportsvogn. den der er en F-1 racer. og så står der ikke ferreo. der står orreo. det er også et fup-billede. der står $6 på mærket. det var sgu dyrt. og siden hvornår bruger de dollars i argentina. mindst en af jer burde spørge sig selv hvorfor poststemplet helt har undgået firmærket.
Ferrari frimærke
I går - 19:50
Skrevet af lazyclip
Der er ikke noget frimærke fup her :-)
Under República Argentina står der Correo Oficial – hvilket ordret betyder Officiel Post. Det er altså det argentinske postvæsen der står bag frimærket, og værdien $ 6 må være reel nok. Men det er lidt pudsigt, for mig bekendt hedder valutaen i Argentina peso. Mit gæt er, at pesoen er lænket til dollaren, og at man derfor benytter sig af dollar-tegnet. Men kursen er 1,66 i forhold til den danske krone – ergo har min mor betalt en tier for at sende brevet den halve Jord rundt.
05-02-2010 - 12:11
Skrevet af lazyclip
 En af mine venner fortalte i går en historie om en dreng med afghanske forældre som så nogle tv-billeder af en flagafbrænding et sted i den muslimske verden. – Se, de brænder vores flag!, udbrød han. Han var jo opvokset i Danmark, og det var Dannebrog der var ild i. Så jo, det var faktisk drengens flag, selv om hans skolelærer mente noget andet. En hidsig kommentar fra Vikingmama (in disguise) gik på, at der var tale om en vandrehistorie, og at vores flag sgu ikke er nogen muslimers flag. Det kan der måske være noget om, med tanke på at det er rødt med et hvidt kors. Men man kan nu også godt spørge om flaget rent faktisk er vores? – for det er altså noget vi har tyvstjålet. Det kan bestemt ikke kaldes Danish Design… De fleste skolebørn har sikkert fået at vide, at Gud sendte flaget ned fra himlen hin første Valdemarsdag. Men se, det er i sandhed en vandrehistorie! Dannebrog er i virkeligheden krigsbytte, fra dengang Valdemar Sejr og hans hær i 1219 var på krigstogt i Estland. Langt udenfor danerland… Foto: Lars Sundström, Sverige
Tags: vikingmama, danerland, dutter, dannebrog
05-02-2010 - 12:15
Skrevet af marsterleon
Hej, lazyclip, ja jeg har da også kun lært om hvordan Danskerne var ved at tabe et slag da Dannebrog jo nærmest kom ned fra himlem og tak for lidt lærdom ;o))
Vores flag
05-02-2010 - 17:49
Skrevet af mr z
Uanset hvor flaget kom fra, og hvem der har designet det - og uanset om historien er sand eller konstrueret, er der nogle der gerne vil indgå i det danske fællesskab. Der er helt sikkert nogle af dem der har oplevet at deres gode vilje er blevet affejet, fordi de stammer fra et muslimsk land. Det er sørgeligt, - både for den enkelte - og for integrationen af dem der gerne vil.
På det individuelle plan, er vi nødt til at kigge på mennesket hver gang - og på det ideologiske plan må vi kigge på ideoligien. En person fra et muslimsk land, skal ikke bøde for at andre bekender sig til en totalitær ideologi. Han kunne jo være lodret uenig.
Vores flag
05-02-2010 - 22:55
Skrevet af snabelsen
tjah, hvis man bor i DK oh har taget flaget til sig, som et nationalt symbol, så er det jo mit/deres/hans flag. Indrømmet, jeg tænker heller ikke meget på den kristne symbolik.
Har det mere lidt svært med, at pianisterne har kidnappet det til deres nationalistiske kors(!)tog.
Og med den vinkel på, så har klumpen jo ret....
03-02-2010 - 22:33
Skrevet af lazyclip
 Naja får godnathistorie. Faglitteratur for børn er populært, og p.t. hygger vi os igennem Børnespørgehjørne af Tor Nørretranders, med fire sider hver aften inden hun skal sove. Nu har vi læst om hund og kat, og nogle af de mange spørgsmål børn nemt kan stille om dem, men som voksne har svært ved at svare på. Som for eksempel hvorfor katte ikke er så tamme som hunde. Men spørgsmålene står stadig i kø, selv om Tor med sin videnskabelige baggrund har gjort hvad han kunne. Naja undrer sig stadig over dit og dat. Hvorfor hedder det kattedyr, men ikke hundedyr – som i stedet er noget en diamantring kan være. Hvorfor hedder det hundetegn, men ikke kattetegn?
Hvorfor hedder det hundeslagsmål, selv om katte også slås?
Hvorfor har en cykel katteøje, og ikke hundeøje?
Hvorfor er der ikke noget der hedder Hundegat og Kattested?
Hmmm… Hvad katten skal jeg svare? – Det er jo hundesvært at svare på… Illustration: Viktors Kozers, Letland
Tags: kat, sprog, hund, liv
04-02-2010 - 00:32
Skrevet af branson
Kenneth, så ved du måske om en kat kan få hundesyge .
Hund og kat
04-02-2010 - 01:36
Skrevet af lazyclip
Den kan vist godt få mislinger… :-)
02-02-2010 - 02:15
Skrevet af lazyclip
 Der er mange ting, som kan få mig til at tænke på sex. Papegøjer er bare endnu et eksempel. Engang for mange år siden tog jeg kørekort. Og mange vil vide at det er ret normalt med små affærer mellem unge kvindelige køreskoleelever og deres mandlige kørelærere. Eller kvindelige kørelærere og unge mænd på vej til fire hjul i trafikken… Jeg skal da gerne vedgå, at jeg også havde et crush on min kørelærer, og det blev modtaget med kys. Hun var en meget spændende kvinde, og så havde hun papegøjer derhjemme. Engang viste hun mig sin kakadue, som var meget kælen. Man kan altså godt kæle for en fugl, i hvert fald var hendes hvide kakadue med de flotte gule nakkefjer vild med at blive nusset. Min kørelærer havde fundet ud af at den havde en slags G-punkt inde under den ene vinge. Når hun rørte den dér, sagde den Oi! og blev helt stakåndet af velvære. Den gule kam strittede i alle retninger og med lukkede øjne sitrede den over hele fjerpragten. Ja, det er ikke formeget sagt at hun gav sin papegøje orgasme. Den skrattede og lagde hovedet bagover, og løftede vingen så kørelæreren bedre kunne komme til. Og så var det altså som om den havde sex og virkelig nød det helt vildt meget. Kørelæreren og jeg havde ganske vist en tendens til at blive lidt lækkersøvnige efter køreskoletid. Men sidespring er ikke vejen frem i kærlighedslivet (logisk nok). Vi stoppede forbindelsen da jeg bestod køreprøven og fik mit pap, men jeg havde i et års tid efter et postkort fra hende hængende på min opslagstavle. Det var en sidste kærlig hilsen, med lige præcis sådan en papegøje som på billedet. Varm, fræk og forførerisk. Foto: Hans Splinter, Holland
Tags: sex, foto, papegøje
02-02-2010 - 13:42
Skrevet af crabapple
Er det derfor, det tager så lang tid i snit at bestå køreproven.......
Sexet foto #9
I går - 19:28
Skrevet af guvnuor
jah, de tyve obligatoriske timer inden man må gå til køreprøve skal jo bruges til et eller andet, og når 8 køretimer er nok skal resten stadig udfyldes. og hvordan gør man det bedst med en smækker kørelærer.
30-01-2010 - 16:12
Skrevet af lazyclip
 Ovenpå virakken om den meget omtalte Hamid El Mousti sms-kæde, kan vi alle have brug for et smukt budskab på arabisk. Billedet er et udsnit af en plakatreklame for Onfone. Snappet med mobilen nede ved S-togsstationen. Som de fleste vil vide, opstod sms-kæden som en protest mod Langballes uhyrlige udtalelser om hvad muslimske mænd går og laver. Jeg synes ikke sms-idéen var god, men min vens mediestunt har dog fortalt mig hvordan de fleste danskere definerer begrebet ytringsfrihed. Langballe må sige næsten hvad som helst. Selvom statsministeren i tirsdags var ude og sige det var dumt sagt af Langballe, har den gamle præst stadig masser af plads i Folketinget. Holdningen er at han var jo bare kommet lidt karl smart kluntet afsted … Men da Hamid sms’ede at Danmark er regeret af et parti, der siger at muslimske mænd voldtager og myrder deres døtre og niecer, så var der nærmest ingen grænser for fordømmelserne. Det væltede frem med vrede blogs om hvor farlig min ven er for Danmark. Ja, Mousti har sågar modtaget dødstrusler på grund af sin sms. Man kan vel sige det helt kort: Vi har ytringsfrihed, "de" har ikke!
Tags: muslim, sms, ytringsfrihed
30-01-2010 - 16:24
Skrevet af udmeldt
Hvilket regeringsparti påstår sådan noget?
Jeg bemærkede mig dit venskab med omtalte el Mousti. Mener du det seriøst eller er det et udtryk for humoristisk ytringsfrihed?
Så er det sagt
30-01-2010 - 16:26
Skrevet af missela
Jeg er én af dem, der har kommenteret Moustis sms´er. Selvfølgelig har han da ytringsfrihed, som alle andre. Jeg synes bare, at det var lige så dum en måde at ytre sig på, som Langballe... faktisk kan jeg ikke se nogen gradbøjning i forhold til, hvor dumt jeg synes de begge vælger at bruge ytringsfriheden på. Jeg vil ikke kalde det en debat - bare mudderkastning!
Så er det sagt
30-01-2010 - 16:40
Skrevet af stetson
Jeg forstår sgu godt Mousti, og han var absplut i sin gode ret til at sende alle de sms'er han ville, landsforræder var der nogle der kaldte ham, vrøvl, hvis nogle er landsforrædere, er det Ledeslen i DF, de gavner absolut ikke vores anseelse i udlandet.
Det kan let blive til skade for turist livet i DK samt samhandelen som det er sket før med folk i de muslimske lande der har boycottet os.
Han havde den gode Mousti slet ikke behøvet at sende de sms'er, DF's og Langballes utilstedelige udtalelser nåede hurtigere Jorden rundt en en sms kæde ville have bredt sig.
Cheers B:o)
Så er det sagt
30-01-2010 - 16:56
Skrevet af frulau
Athene - I Danmark kan man være ven med hvem somhelst. Det ved du vel? Det kommer kun an på foreksempel smag.
Har du fundet ud af, hvad det er for ''et smukt budskab på arabisk'' der er tale om? Hvis man klikker på linket dukker en reklame for mobilt bredbånd op, og det er der ikke meget ''1001 Nat'' over. (Det er forresten dyrt. Bredbåndet.)
Langballe har ikke løget, men tog ikke behørigt hensyn til følsomme muslimer. Mousti har været ''politiker'', men kan ikke rigtig 'huske', hvem der danner regering i Danmark.
Han var heller ikke god i lyseblåt.
Så er det sagt
30-01-2010 - 17:04
Skrevet af carljensen
Det kan let blive til skade for turist livet i DK samt samhandelen som det er sket før med folk i de muslimske lande der har boycottet os.
Turistbrancen har vist ikke mange kunder fra de arabiske lande....Dem du ser er vist ikke turister ! At de muslimske lande boycotter os er vel en fordel ( Vor samlede export steg som bekendt sidste gang fjolserne stoppede med at købe fetaost )
Så er det sagt
30-01-2010 - 17:12
Skrevet af udmeldt
At de muslimske lande boycotter os er vel en fordel ( Vor samlede export steg som bekendt sidste gang fjolserne stoppede med at købe fetaost )
Det er rigtigt Carl. I den nuværende situation med finanskrise etc. kunne vi godt trænge til lidt muslimboycot så vi kan få stimuleret eksporten og få nogle tiltrængte dollar i kassen.
Så er det sagt
30-01-2010 - 17:14
Skrevet af bukzen
Det er da helt utroligt, som løgne skal have lov til at florerer, at DF skulle være regeringsparti, det ligner sgu' landsforræderi, som lazyclip ivrigt bakker op. Man er fuldstændig ligeglad med hvad der er sandt eller falsk, i had til egen kultur.
Så er det sagt
30-01-2010 - 17:15
Skrevet af udmeldt
Har du fundet ud af, hvad det er for ''et smukt budskab på arabisk'' der er tale om? Hvis man klikker på linket dukker en reklame for mobilt bredbånd op, og det er der ikke meget ''1001 Nat'' over. (Det er forresten dyrt. Bredbåndet.)
Jeg undrede mig også over linket til et mobilselskab når den arabiske skrift på billedet betyder "Skinkekød på tilbud i Fakta."
Du har ret i det med lyseblåt. Urytmiske mænd der er gasblå i ansigterne er generelt uheldige i pastelfarer.
Så er det sagt
30-01-2010 - 17:50
Skrevet af lazyclip
Otte kommentarer på en time?! Ja, hvis man vil lave en blog på Mingler, som bliver læst, så er det bare om at bruge ord som muslimske og ytringsfrihed. Det fænger endnu bedre end sex.
Til dem der ikke kan arabisk, vil jeg fluks fortælle, at onfone står bag reklamekampagnen "Nu koster det det samme at sige (fx. seni seviyorum) ligemeget om du ringer i Danmark eller til udlandet". De arabiske tegn betyder altså: Jeg elsker dig.
Jo, jeg er venner med Mousti. Det er ingen nyhed.
Så er det sagt
30-01-2010 - 17:52
Skrevet af carljensen
Det væltede frem med vrede blogs om hvor farlig min ven er for Danmark. Ja, Mousti har sågar modtaget dødstrusler på grund af sin sms.
Gud..Det gør der da forhåbentlig ikke ! Og ligefrem dødstrusler !!! Har man hørt mage ?
Så er det sagt
30-01-2010 - 17:57
Skrevet af mr z
"Man kan vel sige det helt kort: Vi har ytringsfrihed, "de" har ikke! "
Vi har allesammen ytringsfrihed, under ansvar for loven.
Det indbefatter at man ikke må sprede løgne.
Danmark er ikke regeret af DF, - for det første. For det andet er det ikke DF der siger det, men Jesper Langballe. DF´s ledelse har taget afstand fra det. For det tredje siger han at "der er muslimske mænd der dræber deres døtre. Og det er der jo.
Langballe var - som sædvanligt - klodset i sine udtalelser om muslimer. Reaktionen på dem var bare mindst lige så klodset. Det gælder El Mousti, dette indlæg - og alle de andre Halalkyllinger.
Så er det sagt
30-01-2010 - 18:04
Skrevet af lazyclip
Det er de politiske realiteter, at Danmark faktisk regeres af Dansk Folkeparti.
Jeg ved selvfølgelig godt at Lars Løkke Rasmussen er statsminister i en Venstre og Konservative regering – men vi kalder jo alle den for VKO-regeringen. Det er fordi VK ikke selv har flertal, og derfor danser efter Dansk Folkepartis pibe. (Og hvem er det som ryger pibe i dét parti?)
Så er det sagt
30-01-2010 - 18:09
Skrevet af udmeldt
Jo, jeg er venner med Mousti. Det er ingen nyhed.
Det gør mig ondt for dig.
Så er det sagt
30-01-2010 - 18:11
Skrevet af udmeldt
Det er de politiske realiteter, at Danmark faktisk regeres af Dansk Folkeparti.
Det er noget sludder. I bedste fald er du oportunistisk med det udsagn. I værste fald tror du selv på det. Jeg ved ikke hvad der er værst men din dømmekraft mht venner er jo ikke overvældende.
Så er det sagt
30-01-2010 - 18:16
Skrevet af mr z
"Det er de politiske realiteter, at Danmark faktisk regeres af Dansk Folkeparti."
Det kan man så diskutere frem og tilbage her i landet.
Men tror du modtagererne at den famøse sms fanger den finte, eller tror du de opfatter det som om at det er en udtalelse fra den danske regering?
Når man sender budskaber til den del af verden om følsomme emner, de kan blive fornærmet over - skal man være meget præcis i sin kommunikation. De har jo et udtalt behov for at lade sig fornærme.
Så er det sagt
30-01-2010 - 18:39
Skrevet af lazyclip
Paladsathene – er det dig, som har kopieret min blog ind på møgkællingernes sajd? Det er en klar overtrædelse af min copyright, og så endda uden angivelse af hvor bloggen er hugget fra…
Så er det sagt
30-01-2010 - 18:51
Skrevet af crabapple
Kenneth, Jeg har også lagt mærke til at den bedste måde at få opmærksomhed er til at skrive om sex eller Burkhaer. :-)
Selvom D.Folkeparti er ikke med i regeringen, de støtter den.
Hamid var rasende, fordi en fremtrædende medlem af D.Folkeparti kastede mudder ikke kun på Muslimer der mishandler sine døtre, men PÅ ALLE MUSLIMSKE fædre og onkler. I hvert fald, Hamid har forstået, at Langballe mente ALLE.
Når man er rasende, udtrykker man sig upræcist.
Så er det sagt
30-01-2010 - 19:22
Skrevet af udmeldt
Paladsathene – er det dig, som har kopieret min blog ind på møgkællingernes sajd? Det er en klar overtrædelse af min copyright, og så endda uden angivelse af hvor bloggen er hugget fra…
Næh, det er det ikke. Hvad bilder du dig ind at påstå at jeg stjæler eller er en møgkælling bare fordi vi er uenige? Hvad har du gang i?
Så er det sagt
30-01-2010 - 19:27
Skrevet af lazyclip
Det tænkte jeg nok…
Så er det sagt
30-01-2010 - 19:33
Skrevet af annelise48
Man kan vel sige det helt kort: Vi har ytringsfrihed, "de" har ikke!
Det passer sgu da ikke Muslimer kan da råbe hvad pokker de har lyst til om de danske ludere, det sker det intet ved. Kniber det med hukommelsen? Danske piger 25øre - højst 50øre. Alle danske piger er ludere Hvide danske svin.
Hvis en dansker sagde sådan ville det være injurier, men muslimer må gerne.
Så er det sagt
30-01-2010 - 19:40
Skrevet af annelise48
Så er det sagt
30-01-2010 - 19:43
Skrevet af frulau
... D.Folkeparti kastede mudder ikke kun på Muslimer der mishandler sine døtre, men PÅ ALLE MUSLIMSKE fædre og onkler. I hvert fald, Hamid har forstået, at Langballe mente ALLE.
Det er godt vældig godt skrevet, Crabapple. - '' ... Hamid har forstået ... (BUM BUM) Og han sad i Københavns Borgerrepræsentation for Socialdemokraterne indtil nogen vågnede op og foretog en kvalitetskontrol.
Hvis det ikke var så tragisk, ville jeg skrige af grin.
Så er det sagt
31-01-2010 - 08:51
Skrevet af stina-
"Ovenpå virakken....kan vi alle have brug for et smukt budskab på arabisk" ("Så er det sagt")
-lazyclip, jeg funder over, hvad var det egentlig du ville have sagt med din blog?
- Var det vigtigere af få "skoret flest hit og kommentar"? At få reklameret for Onfone, Langballe, El Mousti, for at støtte en ven(for det er hvad venner gør), eller måske lære os noget om fotografering og arabisk?
- Hvis meningen med din blog var, at fremføre noget smukt budskab og hertil knytte noget om ytringsfrihed, så er det ikke til at se på din blog:(
- Du fortæller ikke engang, hvad "det smukke budskab" på reklamen var/er- billedet gengiver heller ikke HELE teksten - og det er næppe dig, at fotografere mange "fejl-snapshot"?
- Først blandt de mange kommentar, informerer du om det, dog kan man ikke vide om der reelt står noget i reklamen om "kærlighed"... - samtidig under kommentar, gør du også (skjult;?) reklame for en "psykopat-agtig møjside"- ondskaben fortjener ikke "besøg" -men det må siges at være lykkedes dem temmelig godt at opnå, med deres blotte tilstedeværelse her... - og så påpeger(rigtigt) regler om ophavsret..., som bare ser lidt spøjst ud, nu du også skriver her om ytringsfrihed, men intet påpeger, om ringe sandhedsværdier, hverken af Langballes eller Moustis skriverier...
Ak lazyclip, det kunne du have gjort bedre - Hvis noget kan siges at "bide mærker i", så er det netop som du påpeger - i Danmark ER der ytringsfrihed, men det er det nok ikke rigtig i de Islamiske lande, hvilket betyder, at det derfor er yderst vigtigt, at en herboende derfra, ikke udsender nogle usandheder, som hurtigt kan føre til noget mere og værre en blot eventuelle grove (terror)trusler...
Ak- hvor blev det smukke budskab af:(
Så er det sagt
01-02-2010 - 08:31
Skrevet af lazyclip
Det er et mærkeligt land vi lever i. Hvis man skal tro de fleste af kommentarerne her, så er magthaverne forfulgte og må kæmpe for deres ytringsfrihed. Det er ikke så relevant, hvad de arabiske tegn på billedet betyder. De er som sagt bare en del af en reklame – men jeg synes det er beskæmmende at så mange har svært ved at forestille sig at et budskab på arabisk også kan være kærligt og positivt. Denne blog er fremhævet som en af de gode i uge 4 – men hvis man havde håbet at læse en lazyclip blog med et smukt budskab, så prøv at læse den forrige. Link.
Så er det sagt
01-02-2010 - 09:13
Skrevet af kaffemoster
....Din ven????? Det mener du forhåbentlig i sjov!!???
Så er det sagt
01-02-2010 - 10:24
Skrevet af lazyclip
Der er vel ikke noget forkert i at være ven med Hamid El Mousti – det gør mig i hvert fald ikke til landsforrædder at være på fornavn med ham. Jeg synes det er forstemmende at det skal gøres til noget odiøst at være venner med en muslim. Hamid er på ingen måde rabiat, han er demokrat om en hals, tilsyneladende så meget at Socialdemokratiet ikke følte der længere var plads til ham i partiet. Mange husker nok hans politiske kamp for en muslimsk gravplads i Københavnsområdet. Det var i sandhed en kamp op ad bakke, for holdningen hos flertallet hos pæredanskerne er gudhjælpeme at det er mere end godt, at muslimer dør – de skal bare ikke begraves i vores kristne jord. – What!?Hvis nogen ønsker at lære Hamid El Mousti lidt bedre at kende, så er her et link til hans personlige hjemmeside
Så er det sagt
03-02-2010 - 12:45
Skrevet af 31
selvfølgelig skal man ha' ytringsfrihed i vort land.
Fremmede kulturer kan tilføre vor kultur enkelte ting. Men at ville leve efter fremmedes kultur, det kan man altså ikke forvente.
"Er man i Rom så gør man som romerne gør"
Grundtvig har betydet uendelig meget for DK, ligesom mange andre kulturskikkelser.
Jeg elsker vort land, men man må kende sin historie - det gælder for danskere samt for indvandrere.
K:S:
28-01-2010 - 12:30
Skrevet af lazyclip
Nøglehullet er måske det mest sexede hul overhovedet. Se det her i vivid colours og close-up. Åh, hvor er det frækt… Jeg kunne snildt skrive en erotisk historie med den overskrift. En fortælling spækket med voyeurisme og forbudte tanker. En saftig nøgleroman for folk der var låst fast i et trivielt, mekanisk sexliv. Men nøglehullet har også en mørk side, som tiden heldigvis er løbet fra. Jeg tænker her på det middelalderlige kyskhedsbælte. Hva'ba! Kyskhedsbæltet var en slags underlivshåndjern, en bizar g-strengs rustning som skulle beskytte gemalen mod vivens utroskab, når han tog på togt sydpå for at plyndre og voldtage vantro i de varme lande. Gudskelov er dette torturinstrument forlængst passé. Dåseåbneren blev opfundet, og kyskhedsbæltet fungerede ikke længere som et effektivt værn mod uautoriseret mis-brug. For hurtigt blev dåseåbneren hvermands eje, og mælkemænd, gartnere, staldknægte, postbude m.fl. kunne med det smarte isen-kram gøre enhver indespærret græsenke til en frigjort kvinde. Gad vide om der samtidigt med kyskhedsbæltets udbredelse kan have været en tilsvarende pølselås eller knaldhætte til manden, hvor det var damen der havde bukserne på? Foto: Daniel Wildman, Storbritannien
Tags: sex. foto, nøglehul
28-01-2010 - 12:35
Skrevet af aaronite
lololol du er så herlig og nu har du gjort det igen tsk sikke noget grisseri :)
Sexet foto #8
28-01-2010 - 12:44
Skrevet af super carla
Griner vildt !!! den er god .......
Tak for dine rigtige gode blogge Kenneth som jeg har nydt når jeg har kigget ind....... det har været rigtig opløftende.......... Mange tak...
kærligst Sanne
Sexet foto #8
28-01-2010 - 13:21
Skrevet af pia cramer
Som du dog kan ;0)
25-01-2010 - 14:29
Skrevet af lazyclip
 Kammerat Tom har to store fritidsinteresser: akvariefisk og pornofilm. Tom er ikke interesseret i rub og stub. Han har sine favoritter. Indenfor akvariefiskene er det især cichlider fra Tanganika og Malawi søerne i Afrika. En stor og meget smuk gruppe fisk, som han kan mange af de latinske navne på. Indenfor pornofilm er det gerne nogle med stjerner som Peter North, Sarah Young og Katja Kean. Hvis navnene ikke får en klokke til at ringe, så tænk på mere tækkelige skuespillere som Clint Eastwood, Meryl Streep og Sidse Babett Knudsen. Så berømte er North, Young og Kean blandt yndere af pornografi Hvad er det egentlig der er så interessant ved cichlider og naturfilm? Det er nok svært at forstå, hvis man ikke selv er en fascineret og begejstret fan. Tom kan sidde i timer foran akvariet og kigge på sine fisk, studere deres verden, deres adfærd og flotte farver. Det er dejligt og beroligende at følge dem med øjnene, som de svømmer frem og tilbage, frem og tilbage, frem og tilbage… Sådan er det også med pornofilm, omend frem og tilbage bevægelserne foregår i et noget hurtigere tempo. Der er smukke former og farver og ofte en interessant stillingtagen, noget af det er ganske seværdigt. Mange tror, at man(d) sidder og masturberer til pornofilm. Det er der helt sikkert også nogen der gør, men de fleste følger bare stille og roligt med i hvad der sker. Nysgerrige efter at se når en fræk slørhale og en lækker sild åler sig i fryd med en flok sømænd fra marinen. Der er måske i virkeligheden ikke er den store forskel på slaskere og akvariefisk. Tankerne om sex ligger hos de fleste mænd og kvinder lige under overfladen – men det har for det meste ikke ret meget med hverken fisk eller porno at gøre. Foto: Philipp Rassel, Luxembourg
Tags: sex, cichlide, foto
25-01-2010 - 23:05
Skrevet af bpoint
Må nok sige at du der har fået strikket en elegant sammenligning mellem de to "interesser" 8-)
Sexet foto #7
25-01-2010 - 23:57
Skrevet af okken
Jeg nyder dine billeder og det skrevne ord. Mangler dog billede af en snekvinde. Hvad med at komme ud og bygge en, inden det er for sent.
24-01-2010 - 00:15
Skrevet af lazyclip
 En anonym kommentator synes jeg skal holde op. Især min igangværende serie om sexede fotos er faldet hende for brysterne. Vedkommende mener, at jeg er overlegen, og finder mig og mine blogs latterligelangtude. Jeg undrer mig omvendt over, at nogen kan tro kritik uden afsender er noget jeg tager til mig. Det kan sikkert være godt med lidt selvkritik en gang imellem. Men ikke lige nu, hvor jeg sammen med min søde og dejlige kæreste har nydt adskillige glas gedigen skotsk whisky af den fineste slags. Så er det mere på sin plads med denne gang selvros inden sengetid: Jeg synes min blog er et overflødighedshorn af vitaminrige godbidder, som bliver hittet og læst rigtig mange gange.– Tag dén, jantelov! Foto af his daveness på Flickr.com
Tags: whisky, kommentar, kritik
24-01-2010 - 00:32
Skrevet af danser med ovne
jeg vil gerne tillade mig at kommentere denne blog , så den ikke fremstår uden kommentarer
Kritik
24-01-2010 - 01:59
Skrevet af udmeldt
Jeg synes de er gode - og nyder altid dine blogs...
mvh Super carla
Kritik
24-01-2010 - 03:20
Skrevet af garntrisse
Jeg kan nu også godt lide dine blogs:-)
Kritik
24-01-2010 - 03:44
Skrevet af daniella
Jeg må lige skynde mig at sige, at det er ikke mig, som har klaget.
Mit navn er daniella, og du kender mig ganske godt, skulle jeg mene - jeg er hende, som ordner dine lokker en gang i mellem. Så er det sat på plads.
Jeg er nok lidt bonert, og derfor synes jeg ikke, at sex og porno hører til på dette site - i al fald skal det være bag nedrullede gardiner i en privat gruppe. Vi har jo Sex.dk og andre sexsits til at varetage folks interesser i den retning. Nok om det!
Jeg må indrømme, jeg strittede lidt, ved din første blog, som viste en dame, som nok har haft det lidt varmt, siden hun havde smidt klunset. Men det næste billede var endnu værre, for blomster er meget sexede. En hver mand som gerne vil hygge sig lidt med sin kæreste i kanen vil, hvis han er klog, give en blomst eller to til hende, og straks smelter hendes hjerte, og så ved vi nok, hvad der sker.
I denne blog er jeg altså lige ved at dåne af skam. Du ved jo godt, at Eva tog en bid af et æble i Paradisets Have. Det ændrede alt for hende og Adam. De dækkede sig til med et figenblad, og Gud bestemte at kvinden skulle føde sit ban med smerte ( Hvorfor det liige skulle gå ud over mig så mange år efter, har jeg aldrig helt forstået). Frugten er altså et sexsymbol, om du vil.
Jo der er nok at klage over, men rent bortset fra alt det her, er det skam et nydeligt billede med lækre frugter. Det minder mig om, at jeg skal hen og købe æbler hos frugthandleren, så kan det være, der går ild i det gamle hus!!
Daniella
Kritik
24-01-2010 - 08:33
Skrevet af belladotte
sikke travlt andre har over hvad der bliver skrevet ... og det er ikke mig der har klaget over dig :)
Kritik
24-01-2010 - 10:01
Skrevet af aaronite
Hun kunne ha valgt at gå videre der er ingen der tvinger nogen til at se læse noget de ikke bryder sig om.. Håber du blir ved som du plejer Kenneth.. Synd for hende at hun ikke kunne tåle det men det behøver ikke at gå ud over andre fordi hun er sart..
Kritik
24-01-2010 - 23:31
Skrevet af lazyclip
Tak for de mange kommentarer. Faktisk skrev jeg denne blog for at få en idé om hvem der stod bag den anonyme kritik. Og mindre end en halv time efter den var uploaded, var det meste af teksten copy-pastet op på forsiden af møgkællingernes sajdet.dk – under rubrikken Det stod der virkelig…
Det er altså altovervejende sandsynligt, at det er møgkælling 1, 2 eller 3, som med sine kommentarer til Sexet foto #6 viser, at hun har ondt i røven over min blog.
Der skete så det, at enelleranden copy-pastede den anden vej rundt. Pludselig var der oprettet en Vikingmama profil, og møgkællingens blog fra januar kunne så en tid læses på Mingler. Nu har VM jo for vane at fordreje fakta, men hun fortæller at 24Support har givet hende lov til at have tre profiler her på 24.dk, mod at hun har droppet Vikingmama profilen herinde. En af profilerne skal endda være at finde inde i 24Stifter gruppen.
Om der foreligger en sådan lokumsaftale? – Måske, måske ikke. Jeg er sådan set ligeglad. Afsættet for denne blog var først og fremmest en munter lyst til en lystig gang selvros.
23-01-2010 - 15:55
Skrevet af lazyclip
 Det er de underligste ting man kan komme ud for på en S-togsstation. Da vi kom ud fra CinemaxX på Fisketorvet – (og må jeg i parentes bemærke, at Avatar nok er verdens dyreste film, men efter min mening er historien for tynd til at den vil fylde noget videre i hukommelsen. Filmen er et sammensurium af ting og sager fra især Second Life, Pocahontas og Alien (hvor Sigourney Weaver også var i en hovedrolle). Avatar er bestemt en god film, men først og fremmest hvis man ser den med 3D-briller. Der er masser af guf for øjnene. Og øregangene. Lyden er storladen. Der er virkelig pøset penge i produktionen (inklusiv websitet). Det er en imponerende helaftensfilm på både lyd- og billedsiden. Som min søde kæreste så rigtigt siger: Man sidder ikke særlig længe og venter på at filmen slutter. Altså, Avatar er en flot og forrygende film, men historien er for tynd. Og så kan den heller ikke beslutte sig for, om den skal være uendelig smuk og poetisk, eller hardcore action. Parentes slut) – og ned på Dybbølsbro station, stemplede jeg mit klippekort i den gule boks, og konstaterede at jeg befandt mig i zone 1, klokken 25.15Foto: Jenny Rollo, Australien
Tags: klippekort, pocahontas, second life, harry potter, alien, avatar
23-01-2010 - 16:16
Skrevet af bismag
Jeg blev meget overvældet af den film og den gav mig både en åndelig oplevelse og jeg gik der fra med en underlig naturlig høj følelse. Jeg skulle på toilettet bagefter og jeg var helt rundforvirret...Kunne slet ikke forholde mig til alle de mennesker og jeg havde lyst til bare at flygte fra situationen.
Avatartid
23-01-2010 - 17:27
Skrevet af dutter
De har deres helt egen tidsregning der på Dybbølsbro station?! ...godt at vide, måske det er en del af problemet med "tog til tiden":O)
Avatartid
23-01-2010 - 19:50
Skrevet af belladotte
sikken en utrolig dag du har haft :)
en fed film ellers ,har set den 2 gange ;)
|
 |
2010
Februar, 2010 (5)
Januar, 2010 (24)
2009
December, 2009 (20)
November, 2009 (13)
Oktober, 2009 (17)
September, 2009 (16)
August, 2009 (15)
Juli, 2009 (12)
Juni, 2009 (19)
Maj, 2009 (23)
April, 2009 (24)
Marts, 2009 (25)
Februar, 2009 (17)
Januar, 2009 (27)
2008
December, 2008 (20)
November, 2008 (13)
Oktober, 2008 (19)
September, 2008 (14)
August, 2008 (13)
Juli, 2008 (6)
Juni, 2008 (16)
Maj, 2008 (15)
April, 2008 (16)
Marts, 2008 (12)
Februar, 2008 (12)
Januar, 2008 (9)
2007
December, 2007 (9)
November, 2007 (10)
Oktober, 2007 (7)
September, 2007 (8)
August, 2007 (9)
Juli, 2007 (9)
Juni, 2007 (10)
Maj, 2007 (29)
April, 2007 (30)
Marts, 2007 (32)
Februar, 2007 (10)
Januar, 2007 (5)
|