24sjov 24foto 24Xtra Nyheder 24sport & spil 24familie 24entertainment
Community Blogs Grupper
Seneste nyt Seneste artikler
 
Søg

Mandyez


Yez


Alder: 44 år
Postnr.: 3700
Online: NEJ
Hjemmeside
Relation: Log ind for relation


Send mailSend mail
Tilføj kontaktTilføj som kontakt
Tilføj favoritGem som favorit

Nyhed!Nyhed!

RSS24.dk - Artikler

RSS

Atom
 
 
CV
 

BlogYez Blok

Min blog er som en blok!

Om skæbnen

I går - 10:09
Skrevet af yez

Skæbnen findes kun for dem der har grund til at tro på den
TagsTags: yez, thk, skæbnen

 

Om skæbnen
I går - 10:24
Skrevet af nannaz

Jeg har i den grad grund til at tro på skæbnen.


 

Om skæbnen
I går - 10:28
Skrevet af yez

Skæbnen består af en masse tilfældigheder der falder i hak.

 

Om skæbnen
I går - 10:34
Skrevet af jordbaertaerte

uhyggeligt ord, synes jeg, omend asstroens version om  nornerne der spinder livstråde er den sjove version.

jeg tror jeg kan bevise at skæbnen (i den måde vi normalt forstår den) at den ikke findes.

 

Om skæbnen
I går - 10:35
Skrevet af jordbaertaerte

ups asertroen naturligvis ikke asstroen- det må ganske givet været noget helt andet ;)

 

Om skæbnen
I går - 10:41
Skrevet af yez

Jeg kender kun den med tråden fra nordisk mytologi. Men det er ikke sådan jeg opfatter skæbnen. Som jeg skrev i min forrige kommentar, tror jeg på at det er en masse tilfældigheder i ens liv der i sidste ende giver mening. Jeg tænker slet ikke på livets længde i den sammenhæng. Det har mere noget med kærlighed at gøre :)

 

Om skæbnen
I går - 11:02
Skrevet af jordbaertaerte

som jeg opfatter de skæbnetro handler det om at man har en forventning om at man flyder med strømmen så at sige, at godt og dårligt på en eller anden måde er forudbestemt, så det nytter ikke så meget at kæmpe imod.

Og hvis man alligevel kæmper imod så sker tingene alligevel, måske bare på den hårde/forkerte måde.

Feks mange føler det er skæbnebestemt at møde den store kærlighed, men hvis det er det, hvorfor går så mange rigtig sympatiske mennesker så rundt som singler hele livet..........hvis nornerne virkelig sad og spandt tråde, så ville de have den visdom der fortalte dem at fødselsraten går ned,færre fertile mænd og kvinder mv.........så det ville være pine død nødvendigt at få parret flere par............idag er vel halvdelen(skud) af voksenbefolkningen alene.

og igen igen, man må jo antage at skæbnen ville arbejde nogenlunde kontinuert( altså udfra samme strategi) men udviklingen over de sidste hundrede år viser jo at flere og flere stor skæbnebestemte kærlighedsforhold ender i skilsmisser..............
mht kærlighed, så har vi alle vores sår, og når vi møder et menneske som virker som et spejl på de sår,så risikerer vi at blive forelskede...........det misforstår(i mine øjne) mange mennesker som den stor skæbnenbestemt kærlighed........men det er en ud af 1000 med det spejlbillede, der er mange "rigtige" partnere til hver eneste af os-

hmmm men det afgørende for/imod skæbnetro for mig handler faktisk om noget helt andet, nemlig hvis et vilkårligt menneske kører ud af sin livsbane, er lidt små grynten over den .....så har vedkommende to muligheder, nemlig at affinde sig med det(det er alligevel min skæbne) eller tage små(eller store) skridt i retningen af noget nyt.

Lige så snart man ændrer en eller flere vaner, så vil det påvirke en række faktorer og snebolden ruller ......................det betyder man aktivt har ændret,noget nogle ville kalde skæbnen. Men kan den ændres, gennem vaneskift...så er det jo netop ikke skæbnen (mm man vil argumenterer at det er skæbnen at man slå en kovending- det mener jeg bare ikke holder)

tærten

 

Om skæbnen
I går - 11:07
Skrevet af jordbaertaerte

orv jeg glemte lige den med mange små ting der ender med at give mening, den version er jeg også tilhænger af, under forudsætning af man accepterer at det er en selv der skaber de små ting undervejs der ender op med til sidst at give det forkromede overblik...............det handler jo også om at vi selv sorterer og mange ting vælger vi at glemme, hvorimod vi husker dem som betyder noget for det inderste af os selv. Det der virkelig bider sig fast, negativt eller positivt...........derved bliver det en puslebrik i et spil man samler når man er moden nok. At blive gammel er en nådegave som unge ikke fatter, og som vi der er middelaldrende først nu er begyndt at ane konturene af.

 

Om skæbnen
I går - 11:16
Skrevet af kaffemoster

Vise ord - dog lever jeg efter mottoet: Der er en mening med alting. Dette afhænger lidt af skæbnen men mest af mine egne beslutninger :-)

 

Om skæbnen
I går - 11:59
Skrevet af yez

Tærte, jeg tror at skæbnen udelukkende er individuelt funderet. Jeg tror ikke på nornerne aller at der sidder en ekstern magt af en eller anden form og bestemmer hvordan vores liv skal udvikle sig.

Jeg tror derimod på at alle de små brikker der er mere eller mindre tilfældige og nogen af dem afhængigt af det valg man tager, i sidste ende kan skabe noget uforudsigeligt, men som i sidste ende giver rigtigt meget mening for en selv.

Det kan virke naivt at kalde det skæbnen, jeg synes bare det er den bedste betegnelse jeg kender. Skæbnen for mig har ingen negativ lød, da jeg kun har positive erfaringer med det jeg forbinder med skæbnen.

Hvad skæbnen føles at være idag, behøver ikke at være hvad den er imorgen. Skæbnen kan til enhver tid ændre sig ud fra hvad det videre forløb i livet bliver. Men når det nu gælder kærlighed har jeg en vilje til at kæmpe for at blive i den situation skæbnen har sat mig og det er det vigtigste.

Jeg må bare konstatere at hændelser der er sket lang tid før jeg blev født har stor indvirkning på hvordan min situation er idag og det er noget jeg aldrig nogensinde ville få indflydelse på. Selvfølgelig kan man vælge en masse fra og derved ændre sin skæbne. Men nu er jeg så heldig at jeg VIL skæbnen og det sted den har ført mig hen.

 

Om skæbnen
I går - 12:03
Skrevet af yez

kaffemoster, jeg giver dig tildels ret. Jeg ved bare at der er ting jeg ikke selv har haft indflydelse på som kan føre mig et sted hen hvor jeg ellers aldrig ville have haft muligheden for at være. Eller sagt på en anden måde er der valg i livet jeg ikke selv har haft indflydelse på som mulighed. Derefter har det været et spørgsmål om at væge det som jeg føler er rigtigt.

 

Om skæbnen
I går - 12:36
Skrevet af jordbaertaerte

Ja det er klart, man finder sin egen forklarings model. og sådan skal det også være.

 Og jeg er i lighed-uden at være skæbne tro- også temmelig tilfreds med de resultater jeg har opnået og det liv jeg sidder midt i lige nu. Der har skulle mange justeringer til og jeg ser mig måske mere som en livsurmager (kun i mit eget liv,dog) hvor alle tandhjulene skal tjekkes smøres og evt justeres.

Yez, alle er påvirket af det liv der skaber dem, forhold som ligger før ens fødsel, det hele er ligesom et kæmpestort økosystem,intet eller ingen udvikler sig i en glasbowle, hverken fysisk, mentalitetsmæssig,psykologisk eller udviklingshistorisk, på alle planer foregår en imponerede succession.

 

Om skæbnen
I går - 14:04
Skrevet af nobody

Jeg er helt enig!

Jeg har i den grad grund til at tro du har ret, Yez


 

Se Oscar online

07-03-2010 - 22:21
Skrevet af yez

Her omkring midnat starter den 82. årlige Oscar uddeling og for dem der ikke kan se det på TV'ets kanaler er der masser af mulighed for at følge det online.

Her er et par links for dem der skulle have lyst og tid til at bruge denne nat på det:



Man kan selvfølgelig også vente til det bliver genudsendt, selvom man allerede har fået at vide hvem der vandt :)






TagsTags: film, live stream, tv, yez, video, oscar

0 kommentarer

Fik lige lyst til....

05-03-2010 - 00:29
Skrevet af yez

...til at smide dette nummer på i forbindelse med mit opdaterede profilbillede.



sometimes some people get me wrong
when it's something I've said or done
sometimes you feel there is no fun
that's why you turn and run
but now I truly realise 
some people don't wanna compromise
well I saw them with my own eyes spreading those lies
and well I don't wanna live a lie, too many sleepless nights
not mentioning the fights.........

......I'm not like them other guys
coz I saw them with my own eyes
should've been more wise
and well I don't wanna live a lie, too many sleepless nights
not mentioning the fights.....




TagsTags: positivitet, et vende ryggen til, slut, blok, musik, yez, walking away, foto, craig david, video


Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 00:55
Skrevet af branson

Et kanonnummer og en fed Video ♦

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 00:58
Skrevet af dana-regina

Følsomt nummer og dejligt til eftertanksomhed :-)

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 01:00
Skrevet af yez

Jeg elsker det nummer også den dybere mening med det, hvis man kan finde den :)

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 02:28
Skrevet af dana-regina

Muligt farven deraf, Yez, på din nye profil---> følsomme.

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 08:43
Skrevet af annelise48


Jeg fandt meningen allerede da jeg
så overskriften og jeg spørger bare:
Mener du virkelig det?

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 09:21
Skrevet af yez

Mener hvad? At det passer til mit profilbillede og at nummeret er godt; Ja

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 10:18
Skrevet af steady1

Det er også en dejlig ukompliceret holdning at have til sine omgivelser. Bare smutte. Vende ryggen til de problemer, der er en ens liv, for selvfølgelig er det alle andre, der er skyld i dem. De misforstår hvad man siger, de ønsker intriger og de løber med løgne. 

Det er så dejlig opløftende at kunne bekræfte sig selv i, at man har gjort det rigtige, når nu der findes så mange stakler, der bare ikke har forstået noget som helst.

Jeps, det er meget bedre at gå sin vej, vende problemerne ryggen og søge lykken et andet sted... 

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 10:57
Skrevet af yez

Det er i hvert fald en nydelse når kompromisser og al fornuft er væk, når der kun er negativitet og misforståelser tilbage, når man kun står tilbage med den løgn som har omringet en. Så er det rart at vende tilbage til kærligheden og det man holder af og vide at man har gjort det rigtige.

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 11:21
Skrevet af nannaz

Det passer perfekt sammen. Ja jeg kan nemt komme i tanke om andet som også gør.

Og det giver i den grad mening for mig.

God blog Yez :)

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 11:37
Skrevet af yez

En ting er sikkert og nogen vil vide: At det kan ikke betale sig at tale til en der vender ryggen til

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 22:18
Skrevet af cevel

Bare pas på at du ikke bliver alt for selvhøjtidelig... det har man i langt løb ikke godt af ! ;-) 

 

Fik lige lyst til....
05-03-2010 - 22:57
Skrevet af yez

Du burde vide bedre Cevel

 

Det snerper for Yahoo

04-03-2010 - 20:28
Skrevet af yez

Picnik  som er tæt samarbejdspartner med Yahoo (Picnik er den online editor som Yahoo's fotosite Flickr  har implementeret i sin brugerflade) er netop opkøbt af Google .

Jeg tror Google gerne vil have fingrene i Flickr og måske ligefrem Yahoo og dette kan være et skridt på vejen.

Jeg er selv bruger af både Flickr og Picnik og dette er et resultat af det


TagsTags: picnik, google, yez, foto, yahoo


Det snerper for Yahoo
04-03-2010 - 20:34
Skrevet af nobody

Jeg synes det er smart med et prgram der kan radioativt bestråle får ;-)))

Fedt billede. Jeg tror du har ret - det bliver nok ad åre slået sammen med picasa webalbums...


Jeg synes bedst om flickr men desværre er min pro udløbet....

 

Det snerper for Yahoo
04-03-2010 - 20:41
Skrevet af yez

Hvad sker der så? Du har måske ikke brugt mere plads end er tilladt i den gratis version?

 

Det snerper for Yahoo
04-03-2010 - 23:34
Skrevet af lone kickel

Jeg aner ingen gang hvad Flickr og Picnik er, men jeg nyder billedet.

 

Det snerper for Yahoo
05-03-2010 - 00:01
Skrevet af yez

Flickr er et sted hvor man kan opbevare sine billeder og holde styr på dem, dele dem og ændre på dem med Picnik, som er et online-billedebehandlingsprogram. De links der er i blogindlægget er ganske ufarlige og det kan du måske få en lille idé om hvad det er.

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....

04-03-2010 - 17:25
Skrevet af yez

...indrømmer det gerne



TagsTags: skyldig, os og kun os, guilty, thk, kærlighed


JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 17:32
Skrevet af nobody

Ja, det håber jeg så sandelig også for dig :-)))

Hader når folk er så pokkers uskyldige *LOL*


KH

Lillian

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 17:34
Skrevet af yez

Lige på det punkt er jeg hamrende skyldig

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 17:36
Skrevet af nannaz

Smiler, smiler, smiler...


 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 17:39
Skrevet af nobody

Griner smørret


he he he I to.....

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 17:47
Skrevet af mona1

Vi gør os alle skyldige i et og andet
Det vigtigste er om vi tager det til os og erkender vores fejl og evt. som minium lærer af det - giver en undskyldning----------

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 17:49
Skrevet af yez

Man skal aldrig undskylde for sin kærlighed til andre

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 19:29
Skrevet af cevel

Vore herre bevares ... stadigvæk i lyserøde skyer??????... du er hermed anmeldt for at værende håbløst ...
Hilsen : grøn misundelige 

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 19:45
Skrevet af yez

Jeg vedkender mig gerne min skyld, men tror ikke der kan straffes for det

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 19:49
Skrevet af cevel

Jo... man bliver straffet for det.. hjerter i flammer, kommer altid i helvede ..
Har jeg slet ikke lært dig noget.... :-[



 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 19:59
Skrevet af yez

Jeg tror ikke på hverken paradis eller helvede. Begge dele er på jord og finder man den ægte kærlighed er man allerede i paradis

 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 20:04
Skrevet af cevel

..puha.. du er ramt dybere af katastrofen, end jeg i min vildeste fantasi troede.... !!!  :D))))
Hade er vejen frem, min dreng.. ikke kærlighed ... Men du skal nok komme til at lære den..før eller senere .. ;-)




 

JEG ER OGSÅ SKYLDIG....
04-03-2010 - 22:35
Skrevet af lone kickel

Jeg tror ikke på hverken paradis eller helvede. Begge dele er på jord og finder man den ægte kærlighed er man allerede i paradis.

Helt rigtigt Yez, man skal selv finde og skabe sig sit eget paradis, mens vi er her paa jorden.

 

Skønt!

03-03-2010 - 23:27
Skrevet af yez

Det er virkelig dejligt at se sneen smelte og at der rent faktisk findes græs, planter og andet MED FARVER nedenunder. 
Snuppede dette billede igår, et af mine yndlingsmotiver som jeg har taget mange gange. De står så godt dér de kære larmende vindmøller. Helt uden at genere nogen :)


Billedet i fuld størrelse HER  

TagsTags: forår, græs, yez, smelt, vindmøller, sne


Skønt!
04-03-2010 - 09:02
Skrevet af otzzie

Ya Man!
Dejligt foto, ligesom med energi i!

 

Skønt!
04-03-2010 - 09:16
Skrevet af yez

 ja for dælen da, det sprudler jo ligefrem af energi :)

 

Skønt!
04-03-2010 - 09:36
Skrevet af otzzie

Yez Man.
Lad os få flere mølleparker.

 

Skønt!
04-03-2010 - 10:23
Skrevet af rot

Selv om der ikke er mange safter tilbage, stiger de, der er, når man ser et billede af vigende sne.

Vi havde også en glædelig oplevelse til morgen: der var fugle på terrassen!

 

Skønt!
04-03-2010 - 10:25
Skrevet af yez

Ja, det samme her og indimellem kan man høre et lille pip :) Kragerne der ellers næsten har været væk er blevet meget aktive igen, bemærkede jeg også.

 

Fokus flyttet og jeg er glad

03-03-2010 - 10:08
Skrevet af yez


Se, nu skrev jeg jo en blog for nogle dage siden fordi jeg havde bemærket at grænserne for hvor langt nogen vil gå for at nedgøre en bestemt folkegruppe efterhånden var gået i selvsving. 

Jeg har ikke skrevet om hverken kritik eller racisme. 
Kritik er nødvendig for en debat eller en dialog
Racisme er slet ikke tilladt, hverken her eller ude i samfundet.

Derfor er det to helt andre emner, som jeg da gerne tager op hvis nogen finder det interessant.

Hensigten var at skabe fokus.... Jeg er pisse hamrende ligeglad med om nogen anmelder det ene eller det andet

Den eneste der frygter anmeldelse kan kun være den der er bevidst om at være på afveje. Nøjagtigt ligesom ordet "stikker" er noget forbrydere siger om dem der angiver dem.

Jeg er heller ikke så naiv at jeg tror min blog ændrer adfærden når nogen føler sig stødt og kontakter support OG SLET IKKE på supports arbejdsprocedure.

Men jeg kan forstå at der er en kreds af personer der synes det er ok at skabe hetzlignende tilstande omkring ... whatever! Jeg har jeg ingen intentioner om forsøge at lave om på, det må være deres egen personlige opfattelse. Jeg går ikke ind for propaganda.

Hvad der til gengæld lykkedes med den blog, var at flytte fokus fra de slemme slemme muslimer over på en enkelt person. Og så fik dem der kan lide det, travlt med noget helt andet :) Tillykke med det!

Nu er jeg heldigvis kold, der er kun en person jeg oprigtigt elsker på dette website og jeg har ingen intentioner om at IRL mingle med nogle af de tvivlsomme typer , specielt ikke når de hyler op som en flok børnehavebørn når de ser noget de ikke kan lide.  Jeg tvivler også stærkt på at den opførsel  har noget at gøre med hvordan folk opfører sig ude i den rigtige verden. 

Jeg er glad for at det lykkedes at få fokus flyttet et kort øjeblik. 
Det havde selvfølgelig skabt et mere "pænt" billede af mig hvis jeg havde skrevet lige ud af posen at hensigten var en anden end at anmelde. Men det havde været det samme som at lade være med at skrive en blog. 
Jeg er sådan set også ligeglad med hvad folk mener, tror og har af underlige forestillinger om min person. Desuden har jeg bare gentaget hvad der fra officiel side er blevet skrevet tidligere. Nøjagtigt som jeg altid har gjort.






TagsTags: mingler, yez, blog, 24.dk, fokus, hetz


Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:11
Skrevet af balder

Jeg elsker også dig Yez :)

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:12
Skrevet af yez

:) Tak søde Balder, my love

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:31
Skrevet af kirsten2009

Når nu du fik flyttet focus, kan det da undre mig at du så gider blive ved ...... er sandheden at du gerne vil holde gryden i kog?

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:31
Skrevet af zagittariuz

Jeg har ikke skrevet om hverken kritik eller racisme.  Kritik er nødvendig for en debat eller en dialogRacisme er slet ikke tilladt, hverken her eller ude i samfundet.

Det er bevist nu, mænd kan ikke multi'taske :) det er jo hele to ting uha da da :)
Yezz love and peace :)


 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:33
Skrevet af zagittariuz

Upz glemte lige den her :)

Jeg er pisse hamrende ligeglad med om nogen anmelder det ene eller det andet. 
Du er vist lidt spydig og modbydelig i dag pas på jeg ikke melder dig :) 

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:44
Skrevet af yez

Kære Kirsten eller hvad du nu kalder dig, jeg er nok den eneste der ikke har skrevet om det i over 24 timer, så den påstand er lige til en bestyrelsespost i That's Not Holding ApS

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:54
Skrevet af kirsten2009

Dit svar vidner jo bare om din ringe respekt for andre mennesker, Kirsten eller hvad du nu kalder dig!!! Du kan jo læse hvad jeg kalder mig - men ok, hvis det er din facon, så fred være med det.  

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 10:57
Skrevet af yez

ja men jeg har haft det samme navn hele tiden herinde. 

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 16:44
Skrevet af lone kickel

Jeg kan ikke finde traaden, der omhandler den frygtelige Yez paa grund af denne blog.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
03-03-2010 - 17:16
Skrevet af yez

Det skal du vist bare være glad for :) Det er ikke kønt

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 14:24
Skrevet af tagkatten

Kritik af politisk islam kan ALDRIG blive racisme, - at politisk islam kryber i ly af islam skal ikke kunne beskytte den.

Klassikeren er at OIC krævede forbud mod religionskritik på FN's menneskerettighedskonference, og dermed søgte ly for kritik af politisk islam = islamisk politik - at et land som den islamiske stat Iran dermed ville stå udenfor kritik.

Det er ikke omverdenen, der har opfundet politisk islam - det er islam selv.

Pas på med racismekortet - det er et tveægget sværd, der er ekstra skarpt ved lempfældige definitioner af hvad racisme er.

Religion, uanset hvilken, kan ikke kritiseres hårdt nok, når den gør tro, og ikke viden, til lovfundament.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 14:30
Skrevet af yez

Enig... men nu har det aldrig handlet om racisme.. Prøv at læs det oprindelige blogindlæg, dette blogindlæg og de tonsvis af indlæg i diverse tråde hvor jeg i én uendelighed har forklaret at begreberne blandes sammen, og du vil se at det er en hel anden snak. Hvis det havde været racisme havde det været et konkret brud på 24.dk's regler og et brud på den danske lovgivning og i sådan et tilfælde må det være den øverste myndighed begge steder der skal afgøre om der er tale om racisme eller ej. Personligt har jeg nul-tolerance overfor racisme og det har jeg heller aldrig lagt skjul på.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 14:31
Skrevet af yez

Du nævner også kritik, hvilket jeg også gang på gang har understreget at det ikke handler om. Kritik er en nødvendighed for både dialog og debat.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 14:57
Skrevet af tagkatten

Du skød for meget med spredehagl - det var måske bevidst, og det blev du angrebet på. Havde du været smart og var kommet med eksempler, så der ikke var tvivl om hvilken form for racistiske ytringer, du gik efter, kunne meget måske være sparet.

Der er vist ikke megen tvivl om hvad dit budskab gik ud på, yez - er der tvivl, så synes jeg selv du skabte den. Jeg er normalt rimeligt klartopfattende.

"Dette indlæg er også skrevet i gruppen "et racismefrit 24 timer " og er en opfordring til alle der har nået kvalmegrænsen."
Hvad er 'kvalmegrænse' og hvad er 'racisme'?

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 15:14
Skrevet af yez

Racistiske ytringer???? Er det fordi emnet også er taget op i racismefrit gruppen du bliver ved mad at misfortolke min blog? Racistiske ytringer er et, hetz er noget andet. Jeg har ikke kommet med konkrete eksempler fordi så var mit indlæg blevet anmeldt og slettet. Alle klager over  alle på dette site, over hvad som helst. Intet nyt i det og når man har fået klaget og sletninger finder man ud af at skrive på en anden måde. 

Min kvalmegrænse er nået når "nogen" gang på gang skal vende alt om til at være et spørgsmål om hvorvidt muslimer skal begrænses på alle mulige måder eller når alt bliver drejet over i retning af at alle der har et nuanceret syn på religion og sammensætningen af befolkningen bliver kaldt halalhippier der ikke kan forstå at "vores kulturs undergang er uundgåelig",  når man får at vide at ALLE muslimer siger "danske piger er ludere", "de snyder i moms og skat" og "er iøvrigt kriminelle alle sammen", de "kommer kun for at få gratis ydelser", "vi laver knæfald" og "ligger os på ryggen for dem" osv osv osv osv osv osv osv.


Hvor andres kvalmegrænse ligger aner jeg ikke en fløjtende fis om. Og en definition af racisme findes kun i henhold til §266b som jeg ikke har opfundet.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 21:47
Skrevet af ludmila

Når man forsvarer en god sag, så skal man også sørge for at ikke bruge midler som kompromiterer sagen. Det er pinligt at du forsøger at skrive om en god sag, men gør sagen til grin, fordi du optræder på en så uforskammet og navlebeskuende måde.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 21:54
Skrevet af yez

Navlebeskuende? Mener du fordi jeg bliver udnævnt som et dumt svin og nogen helt glemmer at fortælle hvor slemme muslimer ? Hvem er det pinligt for?

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 21:54
Skrevet af kirsten2009

Jeg betragter dig som et fjols Yez, når du med dit svar antyder at jeg skulle have andre profiler/navne - Jeg hedder kirsten og 2009 står for det år jeg oprettede min profil - Du må sq lide af paranoia, siden du ser fake-profiler alle vegne, eller også er du løbet tør for ammo når du kan gribe sådan noget ud af den blå luft .... men det er jo set før -

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 22:00
Skrevet af yez

Kirsten2009, jeg har ikke beskyldt dig for noget, da jeg svarede på din anmasende kommentar med at holde gryden i kog kunne jeg ikke huske det årstal der stod efter kirsten og derfor skrev jeg som jeg gjorde. Og at du derefter kalder det ringe respekt og nu fjols gør det jo ikke bedre. Men det betyder åbenbart meget for dig. Beklager. Jeg er sg ikke ude på at genere nogen.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 22:09
Skrevet af ludmila

navlebeskuende? Mener du fordi jeg bliver udnævnt som et dumt svin og nogen helt glemmer at fortælle hvor slemme muslimer ? Hvem er det pinligt for?

Navnebeskuende, fordi du virker glad for at lave lidt ballade om muslimer på en hjemmeside, hvor der ikke er reelle muslimer. Du erklærer at du vil tale deres sag, men hvis jeg var muslim, så ville jeg frabede mig den slags skriverier, der merer fortæller om din selviscenesættelse end om den virkelige verden. Jeg tvivler på, at du er interesseret i at fremme deres sag, du er blot på udkig efter "en mærkesag".

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 22:17
Skrevet af yez

Ludmilla, jeg har brugt masser af energi på at forklare, men det ser ikke ud til at det nytter. Heldigvis kan jeg sagtens leve med at få puttet alt muligt underligt i skoene og din fremlægning var da helt ny.

Jeg siger bare min mening, det er alt. Men hvis du synes det er ok at give muslimer skylden for alt ondt i verden og alt det andet man bliver tudet ørene fulde af, så er det ok for mig. Jeg har bare fået nok og jeg kan efterhånden godt forstå hvorfor ingen andre har gjort det.

 

Fokus flyttet og jeg er glad
04-03-2010 - 22:34
Skrevet af yez

Iøvrigt taler jeg ikke nogens sag og jeg skrev ikke den blog for at beskytte muslimer. Jeg går ud fra at de kan beskytte sig selv. Den tone der er omkring muslimer er jo ikke bare et fænomen på dette site, hvor der tilfældigvis ikke er nogen muslimer der kan gå til genmæle. Det er jo også et medieskabt billede og et politisk billede som er tegnet gennem en årrække. Jeg vil ikke påstå det er en mærkesag for mig, men vil da gerne vedkende at det berører mig at det er blevet så udbredt.

 

Savn

02-03-2010 - 14:26
Skrevet af yez

Faldt lige over dette billede i min samling fra sidste sommer. Det bringer dejlige minder om varme, solskin og insekter der har travlt med sine gøremål.



TagsTags: savn, orange kejserkåbe, sommerfugl, yez, insekter, sommer


Savn
02-03-2010 - 14:31
Skrevet af nannaz

Solens varme stråler..fuglekvidren..bier som summer..stilhed som afbrydes af naboens græsslåmaskine..duften af nyslået græs....duften af maden fra grillen..

Jo det savner jeg også. Savner sommeren. Selv om jeg har nydt vinteren. Men nu er jeg træt af at fryse og hente brænde ind.


 

Savn
02-03-2010 - 14:45
Skrevet af dutter

WAUW! ..sikke et billede!!! ...og du er slet ikke alene om at savne sommer, det gør jeg også... og ikke mindre efter at have set dit billede:)

 

Savn
02-03-2010 - 15:00
Skrevet af lone kickel

Det er et opmuntrende og smukt billede at faa präsenteret, efter jeg for 1/2 time siden hörte i pressen, at hele marts skulle forblive kold med regn og temperaturer under det normale gennemsnit for marts (altsaa det gälder for Berlin-omraadet).

Haaber tillige at din blog er til alles tilfredshed denne gang.

 

Savn
02-03-2010 - 15:06
Skrevet af nannaz

Lone uanset om de er tilfredse eller ej, så kan de heller ikke ændre på noget denne gang. Sommeren kommer uanset hvad ;)

 

Savn
02-03-2010 - 15:56
Skrevet af lone kickel

Det har du heldigvis ret i  nannaz.

 

Savn
02-03-2010 - 16:29
Skrevet af yez

Så dejligt du dog kan beskrive det Nanna. Det forøger mit savn. Det kan også være jeg får mere lyst til at komme ud og fotografere, det har virkelig ligget på et minimum og kun det der var allerhøjst nødvendigt, såsom opgaver jeg har sagt ja til.

 

Savn
02-03-2010 - 19:10
Skrevet af nobody

Skønt billede - der bare forøgede min utålmodighed efter at alle fotomotiver ikke er hvide eller skidne....

 

Savn
02-03-2010 - 19:44
Skrevet af yez

Ja det bliver skønt Lillian. Sne er flot, men det er en pest at fotografere forsi det er så skide koldt og sneen er alle vegne. Og det er fuldstændigt ligemeget om man fotograferer s/h eller farver

 

Test blog

01-03-2010 - 20:19
Skrevet af yez

Vil lige se om indsæt medie funktionen er anderledes i blog end grupper, hvor Google Street View ikke fungerer efter hensigten


TagsTags: test, yez, google street view, indsæt medie, embedded


Test blog
01-03-2010 - 20:19
Skrevet af yez

nope, det gjorde det ikke

 

Test blog
01-03-2010 - 21:02
Skrevet af mr z


Google street virker fint i grupperne.

Klik på "indsæt link" oppe i højre hjørne af billedet og kopiér det ind, ligesom hvis det var et youtube-link.

 

Test blog
01-03-2010 - 21:04
Skrevet af mr z


 

Test blog
01-03-2010 - 21:05
Skrevet af mr z


Jow da - )

 

Test blog
01-03-2010 - 21:12
Skrevet af mr z


Næh, Ikke rigtigt alligevel.

Jeg har fået det til at virke i en gruppe, jeg forsker lige lidt:-)

 

Test blog
01-03-2010 - 21:19
Skrevet af mr z


Den i gruppen var også som et link man skal klikke på, så hvis man kan lægge et billede direkte i bloggen, er det udenfor min tekniske formåen.

 

Test blog
01-03-2010 - 21:56
Skrevet af yez

Jo men det virker fint lige indtil man trykker ok. Men jeg skal ikke udelukke at det virker i nogle browsere. Bruger selv Chrome og det virker heller ikke med IE8

 

Test blog
01-03-2010 - 22:19
Skrevet af mr z


Jeg bruger Firefox, og der er det samme problem.

 

Test blog
01-03-2010 - 22:33
Skrevet af yez

ok tak for info, så er det klarlagt... tror ikke det virker så. Må håbe de udvider funktionaliteten af den funktion på et tidspunkt

 

Og hvad kan man så lære af det.....

28-02-2010 - 16:05
Skrevet af yez


Efter jeg i forgårs skrev en blog hvor jeg opfordrede folk til at benytte en mulighed, som hele tiden har været på 24.dk, for derved at dæmme op om hetz mod muslimer på sitet, har jeg haft mange små oplevelser.

Hele idéen med bloggen var at skabe fokus på et problem jeg så. Og ikke noget nyt problem, for det er sket før. I den sammenhæng var der en der lavede en gruppe kaldet "et racismefrit 24 timer" hvilket faktisk skabte fokus og efter mine observationer dæmmede lidt op for det.

Der er blevet skrevet meget efter mit blogindlæg, her er nogle eksempler:

  • Om man kan være moderator i en gruppe og samtidigt have en mening.
  • Om man er "stikker" fordi man opfordrer til at melde noget der ikke er tilladt på sitet.
  • Om det er med til at udvande gruppeledelsernes suverænitet hvis nogen klager.
  • At support ville blive spammet med alle mulige henvendelser fra folk med den mindste mistanke om racisme.
  • At det var startskuddet for dannelsen af et meningspoliti på 24.dk.
  • At jeg er moralens overlegne vogter.
  • At fokus på et problem udelukker fokus på andre problemer.
  • At min opfordring er en tro kopi af "muhammedanernes  optræden.
  • At det er en "foræring" til muslimer. (?)
  • At de selvbestaltede "angivere vil være skyld i angreb på seriøse kritikere.
  • At support vil gå ind og slette alt muligt i grupperne.
  • Dem der hetzer bliver til martyrer der samler sig en skare af idiotiske tilhængere.
  • At jeg vil stække og begrænse en meningsstyring som en anden sovjetisk kommisær.
  • At min blog ikke lader tvivl om hvem der sniger sig bag ryggen på folk og angiver dem til support.
  • At jeg opfordrer til at snige ind i grupper for at smuglæse for derefter at enmelde til support.
  • At jeg skaber splid og trækker fronter op.
  • At nogen nu har fået klarhed over hvem der engang har anmeldt dem.
  • At det giver folk mundkurv på.
  • At jeg appellerer til de aller laveste instinkter.
  • At der burde være dødsstraf for "stikkervirksomhed"
  • At det nu står klart hvilke karakteregenskaber jeg sætter pris på.
  • At det er en hån mod moderator/stifter begrebet og skaber skyggemoderation.
  • At "mit meningspoliti" bygger på svagt intellektuelt funderede mennesker.

Denne liste af udsagn er bare et hurtigt udpluk og viser med tydelighed hvor svært det har været at sætte sig ind i hvad blogindlægget i realiteten gik ud på.

Jeg synes det er meget naivt at tro at support ændrer måden at arbejde på fordi jeg skriver en blog og opfordrer til at benytte en funktion som hele tiden har eksisteret.
Jeg tror aldrig nogensinde det er sket at support har slettet noget der ikke tydeligt har været et konkret brud på sitets regler eller lovgivningen. Og hvorfor skulle de dog lave om på det fordi jeg skriver en blog? 

Når support går ind og sletter noget, gør de da af én simpel årsag: Ledelsen af gruppen har ikke selv gjort det. 
Og så vidt jeg ved findes der ikke nogen større debatgrupper på 24.dk som ikke har et reglement der der støtter op om både sitets regler og lovgivningen. 

Ud over alle disse usaglige udsagn og grove beskyldninger er der tilmed folk der synes det er sjovt at røbe dele af min private identitet (noget som jeg ikke selv har lagt åbent frem i min profil. 
Og der er blevet oprettet tråde og blogs hvor ikke bare min blog, men MIN PERSON har været det gennemgående emne. Det er ikke småting jeg har skulle lægge øjne til.

Alt dette fordi jeg bare har en mening og tilmed "er så fræk" at jeg tør ytre mig om det.

Jeg har ikke opfundet muligheden for at klage og ligemeget om jeg skrev 5000 blogindlæg der handler om det, så tror jeg næppe det har den store indflydelse på hvad brugerne af dette site eller support gør i den henseende.

Jeg har ingen aftale med support eller indsigt i hvad de foretager sig. Jeg har aldrig klaget over noget der ikke enten var en personlig hetz eller direkte brud på 24.dk's regler eller lovgivningen. 

Jeg har selv fået klager for både det ene og det andet og kan ikke se at det er det store problem. Hvis support synes der er kød på en klage henvender de sig til den der bliver klaget over, ellers sker der ingenting. Og får man en klage må man jo bare forsøge at rette ind efter hvad man bliver henvist til at gøre. Eller man kan vælge at slette sin profil hvis man ikke har lyst til at følge sitets regler.

På baggrund af mine oplevelser med forrige blogindlæg tillader jeg mig at komme med endnu en opfordring:

Lad være at tillægge en tilfældig blog mere betydning end den i realiteten har.
Prøv at læse hvad der står og prøv at find ud af hvad der menes. Især er det en fordel hvis man læser alle de indlæg der derefter forklarer hensigten ned i mindste detalje. Det skulle gerne give en mere nuanceret forståelse. 
Tillad andre at have en anden mening end din egen.
Se ALDRIG gennem fingrene med personlig forfølgelse, hetz mod minoriteter, racisme eller andet der selvfølgelig aldrig skal tolereres.




TagsTags: status, opfordring, kritik, 24.dk, blog, ytringsfrihed, efterrationalisering, personforfølgelse, slap af, blogskrivning, tolerance, yez, forståelse, hetz


Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 16:23
Skrevet af lone kickel

Den omtalte blog indeholdt ikke anden ordlyd, end den blog Support selv skrev for nogle dage siden, saa jeg ved ikke rigtigt, hvor nogen ser et problem, fordi du gentager opfordringen i din blog.

Derudover gaar jeg da ud fraa, at Support kan se afsenderen af en mail, og det er vel langtfra en anonym anmeldelse.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 16:35
Skrevet af arhusmodel

lone: "det er vel langtfra en anonym anmeldelse."

Kritikerne af, at det skal opfattes som legalt at benytte 24support til at få overholdt reglerne for sitet, opfatter en anmeldelse som anonym, når de ikke selv kan forfølge anmelderen bagefter.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 16:41
Skrevet af yez

Det tror jeg du har ret i arhusmodel. Og forøvrigt er ordet "stikker" vel også kun noget kriminelle bruger mod dem der angiver deres forbrydelse.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 17:01
Skrevet af lone kickel

tak aarhusmodel for opklaringen, jeg vil i fremtiden saa kalde det for halv-anonymitet.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 17:43
Skrevet af gabi51

Yez, du har stukket hovedet i en bikube, sådan lyder det i alt fald, når man læser reaktionerne.
Måske giver dine skriverier benzin til den indre motor for nogle. Nogle spiser rundstykker og drikker kaffe om morgenen for at komme i omdrejninger. Andre læser blogs på mingler. :o)

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 17:44
Skrevet af jht

Sikke mange udsagn en blog kan føre med sig.....

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 17:44
Skrevet af yez

Gabi, du glemte at nævne at nogen ikke læser hvad der står men gætter sig til alt muligt underligt der ikke har en fløjtende fis med blogindlægget at gøre

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 17:46
Skrevet af yez

Hector... det er kun en del af dem. Der er grænser for hvor meget tid jeg gad at bruge på det og der findes mange der er så grove at jeg ikke engang vil bringe dem i min blog. 

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 17:49
Skrevet af gabi51

Gabi, du glemte at nævne at nogen ikke læser hvad der står men gætter sig til alt muligt underligt der ikke har en fløjtende fis med blogindlægget at gøre.

Jamen Yez, det er en del af adrenalinkicket, som nogle får ved at læse blogs og indlæg og oveni digte sig til, hvad de tror, der står. Skal man have noget at vågne på om morgenen, så må man jo opfinde noget, man kan blive forarget over, som giver "den indre glød", eller hvad jeg skal kalde det. :o)

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 18:11
Skrevet af carljensen

Jeg kan da ikke forstå du er overasket,  på virksomheder,arbejdspladser,skoler eller hvor pokker mennesker er samlet er sladrehanke da altid blevet foragtet !

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 18:24
Skrevet af arhusmodel

Ja, fydaføj - det er skam OS imod dem, der vil have regler overholdt. Sådan nogle væmmelige karle.

Næh, lad os hellere helt afskaffe politiet, så ville der være meget fredeligere på vejene. Så kunne vi koncentrere os om at køre bil i stedet for at spilde energi på at holde øje med fartkontroller og politibiler. Hvis vi så også kunne slippe for at, vores arbejdsplads sladrede om vores løn, så blev det billigere at være skatteborger.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 18:43
Skrevet af yez

Hvis man render rundt og er bange for at nogen sladrer må det være fordi man har dårlig samvittighed over et eller andet

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 18:52
Skrevet af yez

Jeg kan da ikke forstå du er overasket,  på virksomheder,arbejdspladser,skoler eller hvor pokker mennesker er samlet er sladrehanke da altid blevet foragtet !

Ja hvis man lever i fortiden og er blandt dem der har en småkriminel tankegang.

Skoler? Der er vel ingen elever der "sladrer" hvis ikke der er noget at sladre om? Neeej.. hvis man bliver mobbet skal man bare lukke røven, ellers så skal man fandme ha' Føj for en ulækker indstilling. Arbejdspladser eller virksomheder? Nej dem der fortæller om andre som bryder virksomhedens regler skal udelukkes fra fællesskabet, også der er det helt iorden at mobbe dem der ikke er villige til at bryde regler. 

Jeg kan slet ikke følge den forbryderiske tankegang... beklager

Men nu er det så også fordi du Carl med den lille, ikke kan finde ud af at læse et simpelt blogindlæg. Og du fortsætter den stil som alle de andre der kræver retten til at hetze, har lagt for dagen.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 19:15
Skrevet af carljensen

Arbejdspladser eller virksomheder? Nej dem der fortæller om andre som bryder virksomhedens regler skal udelukkes fra fællesskabet, også der er det helt iorden at mobbe dem der ikke er villige til at bryde regler. 

Din begejstring for regler og deres overholdelse........Er lige efter bogen ! ( Side 1 kapitel 1)

carl

Regler har alle dage været kujoners undskylning !

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 19:22
Skrevet af yez

Ja det er muligt. Og nu ved vi begge at den ene af os synes det er iorden at bryde regler og den anden af os synes ikke det er iorden og så kommer vi nok ikke meget længere. Der er ingen der tvinger dig til at læse med på min blog.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 19:27
Skrevet af carljensen

Der er ingen der tvinger dig til at læse med på min blog.
 
Der er heller ingen der tvinger dig og dine sladrehanke i at læse tråde i klubber i ikke er med i, vel ?

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 19:29
Skrevet af yez

Håber du selv ved hvad du ævler om, Carl

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 21:10
Skrevet af rekki

Yez


Det lader ikke til, du har lært noget af det.


Men det forholder sig sådan, at  de fleste mennesker foragter, det du opfordrer til.


Jeg håber du selv er klar nok til, at kunne forstå forskellen på at anmelde en forbrydelse og på at snoge rundt i fremmede grupper og blogge for at finde en mening, du kan anmelde


 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 21:14
Skrevet af yez

Lær at læse Rekki, så kan vi kommunikere. finito

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 21:18
Skrevet af rekki

Yez

Lær at læse Rekki, så kan vi kommunikere. finito


Det er nærmere dig, som skal lære at læse.

Så ville du måske forstå, hvad det er protesterne mod dit indlæg drejer sig om.

Du er tilsyneladende blind for det.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 21:54
Skrevet af bismag

Men det forholder sig sådan, at  de fleste mennesker foragter, det du opfordrer til.
Det er jo ikke sandt...Der er en gruppe tumber her på sitet der har fået deres lille arnested for deres overfladiske tendenser...Når de ikke er kørt træt i deres intetsigende smalltalk-pis så leder de efter noget at skabe sig som pattebørn over...Hvor er det ynkeligt...Jeg opfordrer de mennesker til at få sig et liv...De kan jo også lade være med at give yes´blog nogen som helst magt ved helt at ignorere den men de skal absolut lige inden forbi og sprede deres infantile sindelag...Yderligere opfordring til disse mennesker er at de skal tage sig sammen og prøve at kigge på sig selv lidt udefra. Hvis de ikke automatisk begynder at skamme sig burde de gøre noget mere seriøst ved deres problem.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 21:57
Skrevet af bismag

Når de ikke er= Når de er

 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 22:21
Skrevet af arhusmodel

rekki: "Jeg håber du selv er klar nok til, at kunne forstå forskellen på at anmelde en forbrydelse og på at snoge rundt i fremmede grupper og blogge for at finde en mening, du kan anmelde"

Tjah, rekki. Hvis du ikke pev som en lille tøs, hver gang noget gik dig imod, så kunne man måske engang imellem fristets til at tage dig alvorligt. Som for eksempel nu, hvor du piver over "fremmede grupper". Men du piver jo lige så meget, når nogen anmelder overtrædelser i de grupper, de selv er medlemmer af, og det gør det jo lidt vabskeligt at tage dit evindelige klynk alvorligt. Kryb tilbage i dine grupper, hvor du har samlet dem, der stadig kan tage dig alvorligt, og lad resten af verden være fri. Hvad laver du dog her i "en fremmed blog" - du som hader alt fremmed. Som for eksempel god opførsel.

Yez skrev ikke om at opsøge noget som helst (i den blog, du harcellerer over). Han skrev om det, man uvægerligt falder over, uanset om man forsøger at holde sig til de ordentlige grupper. Også dine grupper vises jo på hver minglers statusside.



 

Og hvad kan man så lære af det.....
28-02-2010 - 22:24
Skrevet af yez

Jeg forstår faktisk udmærket reaktionen. Det er klart og meget indlysende. Sjovt nok er dem der reagere voldsomt de selvsamme som synes at se ud til at hade islam/muslimer. Det er jo derfor de mener jeg med mit blogindlæg er "stikker" og skal dø ved kølle eller har et ønske om at alle skal luske rundt i grupper de ikke er medlem af, KUN for at finde noget at anmelde. Tanken i sig selv er totalt latterlig og milevidt fra min opfordring. Og det er fuldstændigt ligegyldigt om jeg rent faktisk nogensinde selv har anmeldt nogen for at hetze, så VIL de tro at det er mit udgangspunkt for at være på 24.dk :) Faktisk er reaktionerne, trods den negative lød, et positivt tegn. Det må jo betyde at dem der reagere alligevel godt er klar over at der er noget om snakken. 


Hvordan kan man skelne hvis der er noget nogen absolut mener alle har pligt til at anmelde og andet man absolut ikke må anmelde. For mig at se er det dér skoen trykker. Der er sg da ingen som selv bryder loven/regler der kan lide at blive anmeldt. Det siger sig selv. Men hvis det er andre der gør det... så er det ok, ja måske ligefrem en pligt.


Måske er det fordi et internet community som mingler ikke er en del af "den rigtige verden" og så gælder der andre regler. Men stadig ikke helt, for hvem bryder sig om at få en virus i sin mail eller blive hacket og miste personlig data? Der findes også meget mere indlysende eksempler på regel/lov-brud via nettet som jeg er sikker på selv de værste kritikere af min blog ville anmelde. Men når det drejer som friheden til at svine nogen til, så er der ikke nogen der skal bestemme eller anmelde, og så er det ligemeget om man har oprettet en profil et sted hvor det ikke er tilladt.

 

 

Og hvad kan man så lære af det.....
01-03-2010 - 09:54
Skrevet af annelise48

Sjovt nok er dem der reagere voldsomt de selvsamme som
synes at se ud til at hade islam/muslimer.


Jeg har det med muslimer som med alle andre mennesker, de skal
overholde de danske love.
Hader dem?
Mærkværdig vending.
Hader man så osse myndighederne fordi man er kritisk over at de
ustandseligt slipper godt fra omgåelse af de danske love.
Nej,  had er et stærkt ord og kan ikke bruges her.
Men jeg vil altså há lov til at skrive kritisk om det der er kritisabelt.
Hvis nogen mennesker frygter islam er det da med god grund.
Hvordan kan man snart andet?
Skift ordet had ud med frygt, så stemmer kassen.
Den danske befolkning er ikke racister, det er frygteligt at påstå det.




 

Og hvad kan man så lære af det.....
01-03-2010 - 10:21
Skrevet af yez

annelise, kritik har da aldrig skadet nogen eller noget. Hvorfor nævner du kritik? Der er vel ingen der kan have noget imod kritik, det er da nødvendigt for overhovedet at få en dialog eller debat

 

Og hvad kan man så lære af det.....
01-03-2010 - 11:17
Skrevet af annelise48

Yez:annelise, kritik har da aldrig skadet nogen eller noget. Hvorfor nævner du kritik? Der er vel ingen der kan have noget imod kritik, det er da nødvendigt for overhovedet at få en dialog eller debat

Kritik gavner tilsyneladende heller ikke og jeg ved hvorfor.
Halfdan Rasmussen siger det så flot:
"Ikke bødlen gør mig bange, ikke hadet og torturen, ikke dødens riffelgange eller skyggerne på muren.
Ikke nætterne, når smertens sidste stjerne styrter ned, men den nådesløse verdens blinde ligegyldighed."
(Halfdan Rasmussen)

Det du læser som noget andet, noget du er
så fri at kalde racisme, er kritik iblandet angst.
Du må lære at skelne.
Dialog og debat er noget der foregår lidt mere
frit end du forestille rdig.
Dialog i dag flytter intet, det er der tusindvis af
beviser på.





 

Og hvad kan man så lære af det.....
01-03-2010 - 11:34
Skrevet af yez

Nu er og har racisme aldrig været emnet i min blog. Racisme KAN ikke tolereres i min verden, men det er en hel anden snak.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
01-03-2010 - 11:51
Skrevet af annelise48

Nu er og har racisme aldrig været emnet i min blog. Racisme KAN ikke tolereres i min verden, men det er en hel anden snak.
Det var dog altid noget at du erkender, 
at det ikke drejer sig om racisme.
Du har ret, det er en anden snak.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
01-03-2010 - 12:08
Skrevet af yez

Man er ikke pr definition racist fordi man ikke kan styre sig og hetzer mod det ene eller det andet. det er det folk gerne ønsker at få det til at se ud som om jeg mener.

 

Og hvad kan man så lære af det.....
01-03-2010 - 12:33
Skrevet af yez

folk=nogen

 

Og hvad kan man så lære af det.....
02-03-2010 - 11:18
Skrevet af yez

Tror jeg er nødt til at gentage disse kommentarer med fed skrift for dem der ikke har fattet en pind:


Jeg forstår faktisk udmærket reaktionen. Det er klart og meget indlysende. Sjovt nok er dem der reagere voldsomt de selvsamme som synes at se ud til at hade islam/muslimer. Det er jo derfor de mener jeg med mit blogindlæg er "stikker" og skal dø ved kølle eller har et ønske om at alle skal luske rundt i grupper de ikke er medlem af, KUN for at finde noget at anmelde. Tanken i sig selv er totalt latterlig og milevidt fra min opfordring. Og det er fuldstændigt ligegyldigt om jeg rent faktisk nogensinde selv har anmeldt nogen for at hetze, så VIL de tro at det er mit udgangspunkt for at være på 24.dk :) Faktisk er reaktionerne, trods den negative lød, et positivt tegn. Det må jo betyde at dem der reagere alligevel godt er klar over at der er noget om snakken. 


Hvordan kan man skelne hvis der er noget nogen absolut mener alle har pligt til at anmelde og andet man absolut ikke må anmelde. For mig at se er det dér skoen trykker. Der er sg da ingen som selv bryder loven/regler der kan lide at blive anmeldt. Det siger sig selv. Men hvis det er andre der gør det... så er det ok, ja måske ligefrem en pligt.


Måske er det fordi et internet community som mingler ikke er en del af "den rigtige verden" og så gælder der andre regler. Men stadig ikke helt, for hvem bryder sig om at få en virus i sin mail eller blive hacket og miste personlig data? Der findes også meget mere indlysende eksempler på regel/lov-brud via nettet som jeg er sikker på selv de værste kritikere af min blog ville anmelde. Men når det drejer som friheden til at svine nogen til, så er der ikke nogen der skal bestemme eller anmelde, og så er det ligemeget om man har oprettet en profil et sted hvor det ikke er tilladt.


Nu er og har racisme aldrig været emnet i min blog. Racisme KAN ikke tolereres i min verden, men det er en hel anden snak.

Man er ikke pr definition racist fordi man ikke kan styre sig og hetzer mod det ene eller det andet. det er det folk gerne ønsker at få det til at se ud som om jeg mener.


 

Det blogger jeg omDet blogger jeg om

Overskrifter

I går - 10:09:
Om skæbnen

07-03-2010 - 22:21:
Se Oscar online

05-03-2010 - 00:29:
Fik lige lyst til....

04-03-2010 - 20:28:
Det snerper for Yahoo

04-03-2010 - 17:25:
JEG ER OGSÅ SKYLDIG....

03-03-2010 - 23:27:
Skønt!

03-03-2010 - 10:08:
Fokus flyttet og jeg er glad

02-03-2010 - 14:26:
Savn

01-03-2010 - 20:19:
Test blog

28-02-2010 - 16:05:
Og hvad kan man så lære af det.....

Arkiv

Powered by Mingler